Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2237
Låter som ligger på VG lista (Topp 20) blir karakterisert som "pop" musikk. Disse platene selger mest i hele Norge, og jeg lurer litt på hvorfor.
Hvor mange av dere kjøper faktisk pop musikk?!
Eller, hvor mange av dere hører på pop musikk?
Hva slags musikk hører dere på?

Så får vi se om disse Topp 20 listene faktisk stemmer, eller er det sånn at artistene kjøper seg inn på lista for mer publisitet?

Jaja, post deres favoritt artister!


BAD RELIGION
2Pac, Cypress Hill, Ice-T, Ice Cube, Outlawz, Tungtvann og Bone Thugs-n-Harmony! http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

-Sharken
Radiohead, Portishead, Supergrass, Autopulver, Moby, Prodigy, Clawfinger, Rage Against the Machine, og litt Red Hot Chili Peppers.

I tillegg hører jeg på noe trance, vanskelig å plukke ut noen få der gitt...

------------------
Welcome to the real world
.:dephic:.
Red Snapper, Thievery Corporation og Luke Slater er det jeg hører på akkurat nå...

------------------
Jeg er ikke så spesiell
Tupac ice t ice cube snoop dogg og tungtvann jrg http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

------------------
-:Tupac 4 ever:-
Tupac(!), Outlawz, Hussein Fatal,
Naughty by Nature.

Hip hop rules!

------------------
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Jeg la ikke igjen mine da....[dum as].
Jaja folkens. Personlig liker jeg punk, punk-rock, house og drum n' bass. Trancen har blitt for kommersiell mener nå jeg.... http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif

Bad Religion, NOFX, Millencolin, Pennywise, Nevernamed, Foo Fighters (De gamle albumene er geniale), Sublime osv osv

House scenen er også jævli tynn for øyeblikket, men noen gode artister trekker opp gjennomsnittet.

Aphrodite, Minus 8 og Kevin Yost er konger av Dn'B bare så det er sagt!



------------------
"Politics was, at first, the art of preventing people from interfering in matters that concerned them. To this, in later times, was added the art of compelling people to decide matters which they did not understand"
Alt mulig... Uten rekkefølge:
Bjørn Torske, Røyksopp, Safri Duo, Dream Theatre, Metallica, Led Zeppelin, Guns 'n' Roses, Antiloop, Dire Straits, Cypress Hill, Wu-Tang, Bone Thugs n' Harmony, Dr Dre, Snoop Dogg, Steve Earle, CCR, Fogerty, Knopfler, Rocky Horror Picture Show, Bee Gees, Beach Boys, Abba, Radiohead, Santana, Eminem, ELO, Dust Brothers, Obskur 70-talls funk, Beethoven, Schubert, Vivaldi, Rachmaninov...

Stort sett alt utenom lasso-pop.
Eninem, Darude, Alice DeeJay, Dj ***, britney, tja det meste. Ikke så mye rap, men "pop" og tekno.

------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
Jeg sluttet å kjøpe cd'er for en del år siden da jeg fikk internett... De cd'ene jeg har nå er gaver til jul o.l
Musikkn jeg hører på bør være rap eller techno, også limp bizkit, rage against machine kind a musikk, men jeg vet nå ikke hva den slags mus. hetr..
rekylvinyl.no
Takket være sånne som wwwking, blir pop-musikk solgt (pop-musikk er på ingen måte musikk, mesteparten er laget for tenåringer uten peil på musikk som elsker å kjøpe de cdene med pene gutter/jenter p coverne).
Det at pop-musikk som er en utrolig dårlig form for musikk blir solgt i en slik stor skala (kjøperne er under 18) gjør at markedet for folk og band som virkelig lager musikk blir trangere, og vanskeligere å komme inn på, pop-trolla stjeler musikkens plass.
dette er triste greier (DREPE KJØPERE UTEN PEIL)

metrom
Originally posted by metrom:
Takket være sånne som wwwking, blir pop-musikk solgt (pop-musikk er på ingen måte musikk, mesteparten er laget for tenåringer uten peil på musikk som elsker å kjøpe de cdene med pene gutter/jenter p coverne).
Det at pop-musikk som er en utrolig dårlig form for musikk blir solgt i en slik stor skala (kjøperne er under 18) gjør at markedet for folk og band som virkelig lager musikk blir trangere, og vanskeligere å komme inn på, pop-trolla stjeler musikkens plass.
dette er triste greier (DREPE KJØPERE UTEN PEIL)

metrom
Vis hele sitatet...
E har aldri kjøpt en cd, så ikke kom her å gi skylden på meg, og britney ER fin, men ho synger jo kanskje ikke så bra.... (når e nevte ho så var ikke det så seriøst http://www.iblis.nu/ubb/smile.gif)
Og tekno er bra!!


------------------
wwwking
the king of World Wide Web
-and the lord of SMSVitser
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
dere vet etterhvert sikert at jeg er hardcore-clubber da, så det jeg hører på er ikke-kommers trance, house og club (innkludert hard-versjonene).

jeg hører masse på nederlandske dj's.. syntes endel av dem er helt kongle.
finner meg aldri i å høre på slike losere som tiesto og stigma.. men det er sikkert fordet at jeg har opplevd bedre enn dem lissom.

Better than thou.
Hører på hip hop!

Jurassic 5, Mos Def, DJ Honda, Dj Shadow, NWA, Grandmaster Flash, Tee Prod., Outkast (ikke Ms. Jackson! Den suger hardt! Prøv Humble Mumble), Talib Kweli, Jay Z, Tony Touch, Naughty By Nature, Methodman, Redman, Beatnuts, Sunz of Man, selvsagt Xzibit..... uff det er så mye.. masse bra! hører både på breakbeats, hardcore rappere ( Black Rob, Three 6 Mafia etc.)

------------------
::Carlo::
"To be forgotten is worse than death.."
▼ ... over en uke senere ... ▼
Patient zero
iblis's Avatar
linkin park
deftones
tool

etc..

sign. iblis
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hører på ROCK! Kan ikke fordra den helvets kommersje dritt musikken (også kalt pop).
Men det jeg hater aller mest er SELL-OUT band! Som Metallica, Red Hot Chili Peppers, Blink 182, O**spring, og MANGE andre! Det er så tåpelig, alle de bandene klarte seg fint uten å "turn to the dark side". Faen ta dem!

Noen av mine favoritt band:
Tool
Pink Floyd
Led Zeppelin
Deftones
Guns N Roses
Seigmen
Zeromancer
Portishead
Radiohead
X-NeverNamed
Soundgarden
At the drive-in
Fugazi
NOFX
Bad Religion
Amour Fati (Sjekk dem ut)
A perfect circle
Idlewild
Int. noise conspiracy
Lagwagon
Mr.T Experience


Og MANGE andre band som RAWKER!

------------------
"Jeg lukker et øye og ser halvt, jeg lukker begge og ser alt"