Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  132 35065
Sitat av knutekryss Vis innlegg
Fant dommen fra Haugaland Tingrett fra 8.7.2015, der Firmalogo får en knusende dom.
De ble faktisk dømt til å betale hele motpartens saksomkostninger (normalt sett er det kun 20% av saksomkostninger som kan idømmes i en småkravs-sak).

Dette var litt verre enn jeg trodde. Og veldig overraskende at Firmalogo fortsetter samme strategi med å la kundene bli "bondefanget" og så true med rettsaker osv.

Angefaler å søke opp denne dommen og lese den i sin helhet før en eventuelt lar seg friste til å teste ut deres produkter "gratis og uforpliktende"...
Vis hele sitatet...
Du bør også lese dommen fra Nordre Vestfold tingrett som kom til totalt motsatte konklusjon:

http://firmalogo.no/NVTingrett_dom.pdf

Og det faktum de fleste andre tvister vi har hatt til rettslig behandling har vi fått medhold.

Så saken er ikke helt svar hvitt.

Nevnte dom du referer til er ikke rettskraftig den er anket. Se også tidligere post om den kontroversielle dommeren som vi mener gjør akkurat hva han vil på tvers av lover.

Dommen "ser riktig ut" men den er i vår oppfatning limt sammen basert på helt feil fakta.

En annen saksøker har fått lignende kritikkverdig behandling av samme dommer og har laget en egen webside der "formålet med websiden er fokus på rettsikkerhet":

http://www.oakbo.info/

Aktuell dommeren ble bla. politianmeldt av ovenfornevnte. Dette var også bakgrunnen for vår anke, en følelse av urettferdig behandling der grunneleggende lovkrav for lemping simpelten ikke oppfylles.
Sist endret av its_firmalogo; 2. mars 2016 kl. 08:25. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Du bør også lese dommen fra Nordre Vestfold tingrett som kom til totalt motsatte konklusjon:

http://firmalogo.no/NVTingrett_dom.pdf

Og det faktum de fleste andre tvister vi har hatt til rettslig behandling har vi fått medhold.
Vis hele sitatet...
Som tidlegare nevnt har du ikkje tatt med partane sine anførsler, som er svært relevante. Det kan sjå ut som om motparten din har bomma solid i argumentasjonen sin, og/eller at det ikkje er ein samanliknbar situasjon. Så lenge du klipper slik i dommane vert dei nær verdilause.
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Nevnte dom du referer til er ikke rettskraftig den er anket. Se også tidligere post om den kontroversielle dommeren som vi mener gjør akkurat hva han vil på tvers av lover.
Vis hele sitatet...
Anken vart vel avvist?
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Aktuell dommeren ble bla. politianmeldt av ovenfornevnte. Dette var også bakgrunnen for vår anke, en følelse av urettferdig behandling der grunneleggende lovkrav for lemping simpelten ikke oppfylles.
Vis hele sitatet...
At nokon i den Knutsen-saka meiner dommeren er partisk kan, som påpeikt av blåskimmelost, ikkje tilleggjast spesielt stor vekt. Den saka var kaotisk, med dommer i hytt og pine, og dommane til den aktuelle dommeren vart i stor grad underbygd av høgare rettsinstanser ettersom sakene vart anka.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Som tidlegare nevnt har du ikkje tatt med partane sine anførsler, som er svært relevante. Det kan sjå ut som om motparten din har bomma solid i argumentasjonen sin, og/eller at det ikkje er ein samanliknbar situasjon. Så lenge du klipper slik i dommane vert dei nær verdilause.

Anken vart vel avvist?

At nokon i den Knutsen-saka meiner dommeren er partisk kan, som påpeikt av blåskimmelost, ikkje tilleggjast spesielt stor vekt. Den saka var kaotisk, med dommer i hytt og pine, og dommane til den aktuelle dommeren vart i stor grad underbygd av høgare rettsinstanser ettersom sakene vart anka.
Vis hele sitatet...
Du har et poeng der, men jeg konkluderer også basert på at vi har vunnet så og si alt av saker etterpå.

I dommen fra Nordre Vestfold ble det ikke spart på kruttet. Et av Norges fremste advokatfirmaer, med to advokater på saken, sendte inn en stevning på omtrent 100 sider. Dette ble kalt "vidløftiggjøring" av dommeren.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
I dommen fra Nordre Vestfold ble det ikke spart på kruttet. Et av Norges fremste advokatfirmaer, med to advokater på saken, sendte inn en stevning på omtrent 100 sider. Dette ble kalt "vidløftiggjøring" av dommeren.
Vis hele sitatet...
I så fall er det påfallande at du er så motvillig til å legge ut dommen.

Det er og rart at eit advokatfirma i heile teke vil dra inn angrerett, som rimeleg åpenbart ikkje er relevant i B2B-transaksjoner, eller tilvirkingskjøp der tilvirkinga alt har skjedd.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
I så fall er det påfallande at du er så motvillig til å legge ut dommen.

Det er og rart at eit advokatfirma i heile teke vil dra inn angrerett, som rimeleg åpenbart ikkje er relevant i B2B-transaksjoner, eller tilvirkingskjøp der tilvirkinga alt har skjedd.
Vis hele sitatet...
Jeg har lagt ut relevante utdrag fra dommen.

Dette advokatfirmaet hadde mange anførsler og prøvde på alt de kunne. Det eneste de fikk rett på var faktisk angrerett så det var ikke uten grunn. Det skyldes en uheldig formulert epost fra vår support der vi kunden ble gitt angrerett, selv om han ikke hadde det.

Etter en gjennomgang med professor Woxholth vet vi nå hvem som har rett og ikke, og at "Retten hersker også når den tar feil".
Bare en tanke.

Men når det har våre flere saker i retten.
Er ikkje det nok bevis på at noe ikkje stemmer?
Eller at man faktisk ikkje gjør en god nok jobb som kunden forventer?
Kansje burde noe endres?

Greit at det vil alltid være noen kunder som kan være problem, men flere rettsaker?

Bare den delen burde gjøre folk skeptisk.
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Du bør også lese dommen fra Nordre Vestfold tingrett som kom til totalt motsatte konklusjon: …
Vis hele sitatet...
I tillegg til innvendingene andre har kommet med, er det en ting til som bør påpekes: Du kan ikke renvaske deg ved å vise til tilfeller hvor du ikke har blitt dømt. Faktum ser ut til å være at du har blitt dømt i retten for å ha villedende og urimelige avtalevilkår, uten å ha gjort vesentlige utbedringer i etterkant. At du mener en frikjenning i en annen relatert sak gjør opp for dette, antyder at du har dårlig kontakt med virkeligheten når det kommer til ansvarsfull bedriftsføring. Inntrykket man sitter igjen med, er at du i beste fall gambler på å balansere i gråsonen hva angår avtale- og forbrukerrett – ikke ulikt kataloghaiene.

Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Aktuell dommeren ble bla. politianmeldt av ovenfornevnte.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hvorfor du drar frem dette igjen. Hva så om han ble politianmeldt? Hvem som helst kan anmeldes for hva som helst. Spørsmålet er om vedkommende ble dømt for noe som gir grunn til å trekke din egen domfellelse i tvil. Å kun trekke frem at han ble politianmeldt er simpel brønnpissing. Så: Ble han dømt for noe, eller kun anmeldt?
Sist endret av Provo; 2. mars 2016 kl. 09:13.
Å gi kunden en "prøveperiode" som starter å løpe før kunden har mottatt noen vare, i dette tilfellet en logo, har jeg vanskelig å se som annet enn forsøk på bondefangeri.

Det er også betenkelig at det tydeligvis er klagemål og rettsaker i hytt og pine rundt firmaet, og at de ikke klarer å fremvise en eneste logo de har produsert som er i bruk.
Sist endret av Beron; 2. mars 2016 kl. 09:22.
Forstår de nevnte innvendinger, vi har ikke mange saker ift. alt vi har levert opp igjennom årene. Tror du kan telle ca 30 kundeklager som du vil finne på internett av personer som faktisk har bestilt i Norge og internasjonalt siden 2003, og vi har hatt over 25 000 kunder siden da.

Når det gjelder tvister om Firmalogo.no - når vedkommende har laget en falsk Facebook side siden i fjor sommer der vi fremstilles som svindlere, så tror andre som ikke vil betale at det ikke trenger å betale fordi "vi er svindlere", og vi blir tvunget til å sende helt åpenbare saker til forliksrådet, som ellers burde vært løst minnelig.
Sist endret av its_firmalogo; 2. mars 2016 kl. 09:39.
Med 25 000 kunder burde det være en smal å fremvise en haug med logoer som er i bruk.
Du trenger heller ikke å be om "tillatelse" fra kundene. Det er faktisk så enkelt som å linke til sidene deres der logoen dere har produsert er i bruk.
Er helt enig med det, men har forklart hvorfor tidligere, da det jobbes med oppdateringer på siden.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Er helt enig med det, men har forklart hvorfor tidligere, da det jobbes med oppdateringer på siden.
Vis hele sitatet...
Med tanke på at nettsida inneheld referanser til Netscape Navigator 4 har åpenbart det arbeidet pågått ei stund. Det er over ti år sidan det ikkje var ein relevant nettleser lenger.
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Er helt enig med det, men har forklart hvorfor tidligere, da det jobbes med oppdateringer på siden.
Vis hele sitatet...
For meg er det uansett komplett uforståelig hvorfor du ikke er interessert i å linke til sidene til noen av dine 25 000 kunder her i denne tråden.

For det første er det egenreklame for deg selv, for det andre vil du fremstå mer seriøs, for det tredje vil det kunne være en fordel for dine kunder å få generert treff til sine sider.
Sitat av Beron Vis innlegg
For meg er det uansett komplett uforståelig hvorfor du ikke er interessert i å linke til sidene til noen av dine 25 000 kunder her i denne tråden.

For det første er det egenreklame for deg selv, for det andre vil du fremstå mer seriøs, for det tredje vil det kunne være en fordel for dine kunder å få generert treff til sine sider.
Vis hele sitatet...
Det er imidlertid rimelig useriøst å anvende kunder som referanse i en krangel på et debattforum uten å innhente tillatelse til dette først. Det er ikke bare å anta at alle synes det er god reklame å bli trukket inn i denne mildt sagt tragiske tråden.
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Der er svart på tidligere, men kan gjengi her:

"- Referansene på Firmalogo.no er gamle fra starten, det er ikke gjort noe store endringer på dem siden 2003, så grunnen til at du ikke finner mange av dem, er trolig rett og slett fordi selskapene ikke eksisterer lenger i dag, eller har endret navn / logo siden den tid."

De burde dog vært oppdatert mer helt enig, men mange av logoene er også integrert del av hjemmeside-grafikken, så det er ikke prioritert enda. Vi har også solgt mest i utlandet og bruke referanser fra andre land i Norge blir feil.

Vi jobber samtidig med ulike logo design konseptsider og det er ikke avgjort helt enda hva som blir endelig hovedkonsept i Norge og andre land. Markedet har endret seg mye de siste par årene - og vi fortsatt er inne i en konsept-test-fase.
Vis hele sitatet...
Har veldig lite å gjøre her på morgenkvisten, rapiddo.no har ikke har eksistert i det hele tatt, domene har heller ikke vær registret. Er det så enkelt at du bare lagde en drøss med logoer til tulle firma når du startet opp for å vise hvor flink du var?
Man trenger ikke å involvere kunden i denne tråden overhodet. Det dreier seg om å linke til sidene til kunder for å fremvise logoer som faktisk er i bruk.
Firmalogo har tidligere i tråden fremvist kundelogoer, ingen av disse er i bruk.
Hva du mener med å innhente tillatelse forstår jeg ikke. Hadde jeg for eksempel laget noe for VG så burde jeg innhente tillatelse før jeg linket til VG.no?
Sitat av Beron Vis innlegg
Man trenger ikke å involvere kunden i denne tråden overhodet. Det dreier seg om å linke til sidene til kunder for å fremvise logoer som faktisk er i bruk.
Firmalogo har tidligere i tråden fremvist kundelogoer, ingen av disse er i bruk.
Hva du mener med å innhente tillatelse forstår jeg ikke. Hadde jeg for eksempel laget noe for VG så burde jeg innhente tillatelse før jeg linket til VG.no?
Vis hele sitatet...
Selv om man formelt sett ikke er forpliktet, så er det helt vanlig folkeskikk å ikke dra kundene sine inn i slike saker uten å snakke med dem først.

VG ville kanskje ikke ha brydd seg, men jeg som en liten aktør innenfor et eller annet ville for eksempel ikke satt pris på å bli brukt til å legitimere forretningsmodellen til en av mine leverandører som har flere pågående tvister i og utenfor rettsapparatet. Hvorvidt det er god eller dårlig pr burde jeg få bestemme selv.
Sist endret av mentalmelt; 2. mars 2016 kl. 11:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor det er dårlig folkeskikk å linke til offentlig tilgjengelige hjemmesider til kunder som bruker firmalogos logoer og er fornøyde med disse er beyond me.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Etter en gjennomgang med professor Woxholth vet vi nå hvem som har rett og ikke, og at "Retten hersker også når den tar feil".
Vis hele sitatet...
Å henvise til autoriteter, utan å faktisk oppgje argumentasjonen til autoriteten er heilt verdilaust. Det er ikkje råd å argumentere mot. Du kjem med ein påstand, utan argumentasjon.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Å henvise til autoriteter, utan å faktisk oppgje argumentasjonen til autoriteten er heilt verdilaust. Det er ikkje råd å argumentere mot. Du kjem med ein påstand, utan argumentasjon.
Vis hele sitatet...
Forstår den, men som påpekt av mentalmelt så er det litt dumt å dra inn personer som Woxholth, og referere til epost dialog, som han ikke har godkjent blir publisert eller referert til i en tråd som dette.

Vil og påpeke vidarlo at måten du skrev til meg på epost uten å svare om dine egentlige intensjoner, for så å publisere innlegg rett etterpå, var kritikkverdig. Du kunne informert meg om hva du ønsket, så ville jeg selvfølgelig ha samarbeidet og forstått.
Sist endret av its_firmalogo; 2. mars 2016 kl. 15:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Forstår den, men som påpekt av mentalmelt så er det litt dumt å dra inn personer som Woxholth, og referere til epost dialog, som han ikke har godkjent blir publisert eller referert til i en tråd som dette.

Vil og påpeke vidarlo at måten du skrev til meg på epost uten å svare om dine egentlige intensjoner, for så å publisere innlegg rett etterpå, var kritikkverdig. Du kunne informert meg om hva du ønsket, så ville jeg selvfølgelig ha samarbeidet og forstått.
Vis hele sitatet...
Du har allereie drege Woxholth inn i diskusjonen ved å namedroppe vedkommande. Ei grei løysing er jo å spørje vedkommande om det er greit.

Eg ser forøvrig ingen problemet med at eg sende e-post, og spurte etter dommane, og skreiv i tråden at du ikkje var interessert i å gje meg kopi av dei. Du skreiv i tråden at du kunne sende kopi av dommer på e-post, og då er det relevant for tråden at det ikkje stemte. Eg utleverte heller ingen informasjon om deg.

Ettersom eg har spurt minst to ganger om fullstendig dom, og ikkje relevante utdrag (eg har påpeikt mangelen ved dei relevante utdraga), så tviler eg på påstanden om at du ville samarbeida.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du har allereie drege Woxholth inn i diskusjonen ved å namedroppe vedkommande. Ei grei løysing er jo å spørje vedkommande om det er greit.

Eg ser forøvrig ingen problemet med at eg sende e-post, og spurte etter dommane, og skreiv i tråden at du ikkje var interessert i å gje meg kopi av dei. Du skreiv i tråden at du kunne sende kopi av dommer på e-post, og då er det relevant for tråden at det ikkje stemte. Eg utleverte heller ingen informasjon om deg.

Ettersom eg har spurt minst to ganger om fullstendig dom, og ikkje relevante utdrag (eg har påpeikt mangelen ved dei relevante utdraga), så tviler eg på påstanden om at du ville samarbeida.
Vis hele sitatet...
Da du spurte om dommene var tråden tatt bort og ikke tilgjengelig, så jeg ønsket egentlig ikke mer fokus på saken, og ba høflig om respekt og forståelse for det. Det gav du blaffen i - du forstod ikke at jeg var en person som ikke ønsket mer hets mot meg.

Jeg fortalte deg høflig dette og du responderte "har du dommane eller har du dei ikke?", det var alt du skrev. Jeg synes det var en veldig uhøflig måte å svare på og du svarte heller ikke på mine spørsmål om hvorfor du ville ha dommene. Hadde du sagt det var for å gjenåpne tråden og lage en balansert analyse så ville jeg sendt dem så klart.

I motsetning til andre her har jeg prøvd å skjerme navn og hele dommen har jeg, men da blir alle navn tilgjengelig for alltid.

Det er jo kanskje litt selvmotsigende når jeg nevner Woxholth men igjen i "kampens hete" var det litt vanskelig å la være da man er en "anklaget svindler" - og jeg vet at en vurdering fra han ikke er ubetydelig, så får det være opptil hver enkelt å ha tillit til det faktum eller ikke.
Sist endret av its_firmalogo; 2. mars 2016 kl. 16:08.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Da du spurte om dommene var tråden tatt bort og ikke tilgjengelig, så jeg ønsket egentlig ikke mer fokus på saken, og ba høflig om respekt og forståelse for det. Det gav du blaffen i - du forstod ikke at jeg var en person som ikke ønsket mer hets mot meg.
Vis hele sitatet...
Men nå er tråden oppe igjen, og en får opp en bunke dårlige erfaringer når en søker opp firmaet.

At du bytter mellom å referere til deg selv som person, og som hele deres firma hjelper ikke særlig på inntrykket av seriøsitet.

Jeg fortalte deg høflig dette og du responderte "har du dommane eller har du dei ikke?", det var alt du skrev. Jeg synes det var en veldig uhøflig måte å svare på og du svarte heller ikke på mine spørsmål om hvorfor du ville ha dommene. Hadde du sagt det var for å gjenåpne tråden og lage en balansert analyse så ville jeg sendt dem så klart.
Vis hele sitatet...
Så det betyr at du kan komme med dommen nå som tråden er synlig igjen?

I motsetning til andre her har jeg prøvd å skjerme navn […]
Vis hele sitatet...
Jeg regner det som et dårlig forsøk. Du oppga flere navn i flere poster. Disse er slettet, men det endrer ikke faktum at du oppga dem. «Jeg vil ikke laste opp hele dommen fordi jeg vil skjerme navn» står igjen som et veldig svakt forsvar.

Det er jo kanskje litt selvmotsigende når jeg nevner Woxholth men igjen i "kampens hete" var det litt vanskelig å la være
Vis hele sitatet...
Kampens hete ser ut til å trenge seg på og ødelegge for deg i flere tilfeller. Gammelt Internett-ordtak: «Ikke skriv eposter/poster/oster når du er sint/emosjonell.» Som bør være en selvfølge for noen som driver firma. Og har hatt med juridiske instanser å gjøre. Ved flere anledninger. I sammenheng med det firmaet.

Akkurat nå er jeg neppe alene om å ha inntrykk av at dere driver meget useriøst, og avsporinger som den jeg slettet i formiddag bidrar bare til å forsterke mistanken.

Er dere så ærlige og redelige har dere alt å vinne på å legge kortene på bordet.
Sitat av Jonta Vis innlegg
Men nå er tråden oppe igjen, og en får opp en bunke dårlige erfaringer når en søker opp firmaet.

At du bytter mellom å referere til deg selv som person, og som hele deres firma hjelper ikke særlig på inntrykket av seriøsitet.

Så det betyr at du kan komme med dommen nå som tråden er synlig igjen?

Jeg regner det som et dårlig forsøk. Du oppga flere navn i flere poster. Disse er slettet, men det endrer ikke faktum at du oppga dem. «Jeg vil ikke laste opp hele dommen fordi jeg vil skjerme navn» står igjen som et veldig svakt forsvar.

Kampens hete ser ut til å trenge seg på og ødelegge for deg i flere tilfeller. Gammelt Internett-ordtak: «Ikke skriv eposter/poster/oster når du er sint/emosjonell.» Som bør være en selvfølge for noen som driver firma. Og har hatt med juridiske instanser å gjøre. Ved flere anledninger. I sammenheng med det firmaet.

Akkurat nå er jeg neppe alene om å ha inntrykk av at dere driver meget useriøst, og avsporinger som den jeg slettet i formiddag bidrar bare til å forsterke mistanken.

Er dere så ærlige og redelige har dere alt å vinne på å legge kortene på bordet.
Vis hele sitatet...
Jeg føler jeg mer eller mindre har lagt alle kort på bordet og gitt et ganske greitt bildet av vår side av saken.

Jeg er litt usikker på hva du slettet, men om det er det jeg tror, så ville det bevist over all rimelig tvil at vi er seriøse og gjør alt vi kan for å hjelpe kunden.

Vil også bemerke at den som driver seriøst bør tørre å fremstå med kanskje med et lite telefonnummer og i det minste et fornavn.

Det er ikke tilfellet for eier av FREAK.no

(håper ikke denne posten blir slettet)

Sist endret av its_firmalogo; 2. mars 2016 kl. 22:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Vil også bemerke at den som driver seriøst bør tørre å fremstå med kanskje med et lite telefonnummer og i det minste et fornavn.

Det er ikke tilfellet for eier av FREAK.no
Vis hele sitatet...
Skal du saksøke han for assisterende ærekrenkelser eller noe nå da?

Det er ingen hemmelighet hvem som eier og driver freak.no. Man finner det med et enkelt søk i offentlige registere. Er ikke nødvendig å plastre navnet sitt overalt på nettsiden heller, når det er så enkelt å finne.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Du kan i det minste trøste deg med at ærekrenking ikke lengre er ulovlig
Så du har ingenting der å frykte =)
Vis hele sitatet...
Vel, det er flyttet fra strafferetten og til erstatningsretten. Du kan altså fortsatt måtte punget ut for ærekrenkelser.

Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Vil først nevne at dommen som er vist til av "vidarlo" stammer fra en svært kontroversiell dommer, som blant annet er referert til i Høyesterettsdom (HR-2009-01039-U) som en dommer som har "misbrukt sin stilling". En dommer som etter vår oppfatning tar side raskt og dømmer ut i fra subjektive oppfatninger heller en lovkrav.

En annen saksøker har fått lignende kritikkverdig behandling av samme dommer og har laget en egen webside der "formålet med websiden er fokus på rettsikkerhet":

http://www.oakbo.info/

Aktuell dommeren ble bla. politianmeldt av ovenfornevnte. Dette var også bakgrunnen for vår anke, en følelse av urettferdig behandling der grunneleggende lovkrav for lemping simpelten ikke oppfylles.
Vis hele sitatet...
Er ikke det du skriver her ganske villedende?

Handler ikke den linken om nettopp dommen du refererer til? For linken har flere omtaler av nettopp denne dommen.

Bare fordi en dommer har vært involvert i en slik sak tidligere så betyr ikke det at han generelt oppfører seg dårlig. Argumentasjonen din er villedende og useriøs.

Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Når det gjelder tvister om Firmalogo.no - når vedkommende har laget en falsk Facebook side siden i fjor sommer der vi fremstilles som svindlere, så tror andre som ikke vil betale at det ikke trenger å betale fordi "vi er svindlere", og vi blir tvunget til å sende helt åpenbare saker til forliksrådet, som ellers burde vært løst minnelig.
Vis hele sitatet...
Har du en link til denne falske Facebook-siden?
Sist endret av hemmeligegreier; 2. mars 2016 kl. 23:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Uvaksinert 👍
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Har du en link til denne falske Facebook-siden?
Vis hele sitatet...
Søk etter "Firmalogo.no / ITS AS" inne på Facebook.
Denne tråden endte opp mye om hvordan et firma og enkeltpersoner fikk sitt rykte skadet. Det har vært en interessant debatt dog med mange interessante innspill. Synes dette temaet om hvor sårbar man er på internett er svært aktuelt. De fleste er jo ikke noe særlig indeksert i Google annet enn i telefonkataloger ol. men når noen plutselig skriver eller nevner et navn på internett, blir det indeksert og tilgjengelig for evig og alltid. Blir du søkt opp er folk raske med å bli skeptiske og dømme. En vag påstand er nok. Kanskje noe vi alle kan lære av.

Finnes en relevant artikkel om selskapet Esacon AS fra DN.no:

---

Esacon AS har jobbet hardt flere år uten forskuddsbetaling og derfor ingen konflikter, så kommer etterhvert overskudd på millioner (Esacon AS hadde i 2014 16 mill omsetning og rundt 8 mill resultat, det er sykt bra!) - så plutselig denne artikkelen:

http://www.dn.no/nyheter/finans/2016...kattefunnhjelp

Folk begynner å spørre, er dette bondefangeri? svindel? tjener han for mye på at folk blir lurt inn i en kontrakt de ikke vet omfanget av? Et par eksperter kaster seg på, professorer og andre uttaler seg ... hjulet i gang ...

... mange års hardt arbeid går ut vinduet fordi noen nå ser at du plutselig begynner å tjene "for mye" pga ditt "bondefangeri".

En rettsak blir uungåelig, så får du en dommer som får sympati for motpart og dømmer ut i fra eget skjønn og ikke faktiske lovkrav - noe ofte kan være tilfelle på tingrettsnivå der dessverre kun EN dommer avgjør - og det ikke er flere som eks vis stemmer (som ville vært mye mer fair og skapt mer objektive og rettferdige rettsresultater).

Kunden som fikk medhold springer til nettet og vinkler saken kun i fra hans ståsted, kaller firmaet for svindel - alle får sympati for den stakkars kunden og ikke han som har tjent seg rik på sin virksomhet selvfølgelig.

Du er herved en "dømt svindler" i Norge og ryktet ditt er ødelagt. Alt finnes jo på Google - og ingen røyk uten ild ikke sant?

Jeg har sympati for gründeren av Esacon AS som etablerte selskapet i 1989 og sikkert har jobbet hardt i mange mange år for å endelig få gode resultater, så kommer dette opp - og snur alt opp ned, inkludert hans gode navn og rykte.

---
Sist endret av its_firmalogo; 4. mars 2016 kl. 10:05.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
En rettsak blir uungåelig, så får du en dommer som får sympati for motpart og dømmer ut i fra eget skjønn og ikke faktiske lovkrav - noe ofte kan være tilfelle på tingrettsnivå der dessverre kun EN dommer avgjør - og det ikke er flere som eks vis stemmer (som ville vært mye mer fair og skapt mer objektive og rettferdige rettsresultater).
Vis hele sitatet...
Altså.

Du anka. Du betalte ikkje rettsgebyret og fekk saka avvist. Du kan ikkje skulde på andre enn deg sjølv for det.

Du påstår sjappa di er millionforretning, og at kritikken vil koste deg sekssiffra beløp. Då er det påfallande at du ikkje tok deg råd til å betale rettsgebyret på 20k for anken din.

Så kvifor - om det ligg så mykje pengar i potten, og du driv ei millionbedrift - prioriterte du ikkje å betale det rettsgebyret for å få anka det du meiner er ein gal dom med store konsekvenser for deg?

(Som sidenote prøver du over å hevde at dommen ikkje er rettskraftig. Er den brått rettskraftig no?)
Sist endret av vidarlo; 4. mars 2016 kl. 10:27.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Altså.

Du anka. Du betalte ikkje rettsgebyret og fekk saka avvist. Du kan ikkje skulde på andre enn deg sjølv for det.

Du påstår sjappa di er millionforretning, og at kritikken vil koste deg sekssiffra beløp. Då er det påfallande at du ikkje tok deg råd til å betale rettsgebyret på 20k for anken din.

Så kvifor - om det ligg så mykje pengar i potten, og du driv ei millionbedrift - prioriterte du ikkje å betale det rettsgebyret for å få anka det du meiner er ein gal dom med store konsekvenser for deg?

(Som sidenote prøver du over å hevde at dommen ikkje er rettskraftig. Er den brått rettskraftig no?)
Vis hele sitatet...
Da bygger du definitivt din konklusjon på feil informasjon og argumenter! Vi ble gitt i et dokument fra Domstoladministrasjonen slik vi tolket det mulighet for etterskuddsvis betaling og derfor ble det ikke utført betaling på forskudd. Faktura og annen korrespondanse ble også sendt til en adresse som ikke er min.

Det er disse spørsmålene som behandles nå i lagmannsretten.
Sist endret av its_firmalogo; 4. mars 2016 kl. 10:34.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Jeg føler jeg mer eller mindre har lagt alle kort på bordet og gitt et ganske greitt bildet av vår side av saken.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke engang du selv tror på dette.
Jeg er litt usikker på hva du slettet, men om det er det jeg tror, så ville det bevist over all rimelig tvil at vi er seriøse og gjør alt vi kan for å hjelpe kunden.
Vis hele sitatet...
Haha, såpass. Jeg har allerede påpekt at det du har skrevet om dine egne slettede innlegg er feil, og nå får jeg gjøre det igjen: Det jeg slettet var en skrytete greie med «se: logoene vi lagde er finere enn den kunden vår har nå. Ikke sant?»

Selv om:

1: De lett kan behandles på samme måte som tidlig i tråden (akkurat samme skrift, minst én gradient, og ellers elementer som lett kan være stock)

2: Kvaliteten på produktet har nada å si om hvor seriøse dere er som bedrift, eller hvor mye dere gjør for kunden.
Nå har jeg lest hele tråden kan med nesten 100% sikkerhet si at du its_firmalogo fremstår som en kar som driver totalt i gråsonen. Vil gå så langt å si du nesten er en svindler.

Vist du ikke kan hoste opp en eneste link med en logo du har laget "pga du ikke vil trekke inn noen som ikke ønsker" så lukter det svidd lang vei. vist du var keen på å "renvaske" deg så hadde du ringt en av di 25.000 kundene dine å spurt om lov.

For meg så fremstår du som en tulling. Sier ikke du er men, det er min personlige mening.
Til flere svar du legger inn i denne tråden jo verre gjør du det for deg selv. Virker som du lever i din egen boble der formalogo er et bra firma.. 0 positiv omtale på nettet. du blir fersket i løgner.. Gjør deg selv en tjeneste å ikke svar her mer.¨

Et seriøst firma ville aldri laget en konto på NFF for å beskytte seg selv..
Det som kan sies etter vår oppfatning er at denne tråden bygger på et par misfornøyde kunder, hovedsakelig en. Det er fra vår side vanskelig å se hvordan dette beviser at et firma har drevet useriøst i over 10 år. Da hadde det trolig vært mer klager på Firmalogo.no.

Vi dealer med Facebook sider som blir manipulert, grafikk fra vår side blir stjålet, falske beskjeder og eposter blir lagt ut, masse misforståelser og annet tull.

Det er lett å legge ting ut på internett i dag og fremstå noe som useriøst, når det overhodet ikke er tilfellet. Det er vårt syn på saken så vil det alltid være andre meninger. Jeg tror ikke vi klarer å legge ut mer bevis nå - da uansett vil det være noen som tar et lite fragment ut av en stor del, og fremstiller dette negativt basert på deres subjektive oppfatning.

Men har dere hørt om Harvard University?

Må være et av de dårligste universitetene i verden i følge Facebook, med bare 1.3 av 5 stjerner rating:

https://www.facebook.com/Harvard

Så da kan dere jo tenke dere hvordan det er for mindre firmaer når man får en lignende situasjon.

En sak går viralt, folk dømmer raskt og tror noe er svindel, uten å ha den minste forutsetning for å objektivt vurdere det.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

― George Carlin
Sist endret av its_firmalogo; 5. mars 2016 kl. 10:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Det som kan sies etter vår oppfatning er at denne tråden bygger på et par misfornøyde kunder, hovedsakelig en. Det er fra vår side vanskelig å se hvordan dette beviser at et firma har drevet useriøst i over 10 år. Da hadde det trolig vært mer klager på Firmalogo.no.

Vi dealer med Facebook sider som blir manipulert, grafikk fra vår side blir stjålet, falske beskjeder og eposter blir lagt ut, masse misforståelser og annet tull.

Det er lett å legge ting ut på internett i dag og fremstå noe som useriøst, når det overhodet ikke er tilfellet. Det er vårt syn på saken så vil det alltid være andre meninger. Jeg tror ikke vi klarer å legge ut mer bevis nå - da uansett vil det være noen som tar et lite fragment ut av en stor del, og fremstiller dette negativt basert på deres subjektive oppfatning.

Men har dere hørt om Harvard University?

Må være et av de dårligste universitetene i verden i følge Facebook, med bare 1.3 av 5 stjerner rating:

https://www.facebook.com/Harvard

Så da kan dere jo tenke dere hvordan det er for mindre firmaer når man får en lignende situasjon.

En sak går viralt, folk dømmer raskt og tror noe er svindel, uten å ha den minste forutsetning for å objektivt vurdere det.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

― George Carlin
Vis hele sitatet...
Dette er jo det samme oppgulpet du kommer med hele tiden. Kan du vise oss positiv omtale å et par logoer du har laget det siste året?
Har fulgt med på denne tråden fra starten av, og alt vi har hørt fra deg så langt its_firmalogo er:
- Korrupt dommer
- Alle referansene på nettsiden deres er enten lagt ned eller benytter ny logo
- Du kan ikke gi oss referanser på deres arbeid til tross for 25 000 (høyst fornøyde kunder, etter hva du selv påstår)
- Du gir oss flere utklipp av dommen som gir oss null info
- Du trekker inn andre firmaer som går gjennom harde tider for å rettferdiggjøre at du får negative tilbakemeldinger (?)

Dette kunne vært veldig enkelt løst dersom vilkårene deres ikke var ufattelig dårlig skrevet. Det spiller ingen rolle om en professor eller advokat snakker med dere over e-post om h*n ikke ser hva dere skriver - h*n hadde ihvertfall ikke godtatt det dere har nå. Jeg går som regel inn i diskusjoner uten å dømme en part, men du legger virkelig opp til det når du bruker såpass irrelevant argumentasjon.
Sist endret av The Riddler; 5. mars 2016 kl. 12:16.
Alt du nevner der er mer eller mindre besvart tidligere.

Jeg viste til at Harvard må være et av de dårligste universitetene i verden i følge Facebook, med bare 1.3 av 5 stjerner rating:

https://www.facebook.com/Harvard

Og at da kan dere jo tenke dere hvordan det er for mindre firmaer når man får en lignende situasjon.

Det var ingen som sa at dette var en poeng. Det var bare noe "uvesentlig oppgulp", og alt handlet deretter om å få vår side av saken negativt vinklet igjen.

Jeg deltar nesten aldri i diskusjoner som dette, men gjør et par unntak noen ganger. Kanskje det var en feil. Det jeg har lært her forteller uansett at ikke så mye har forandret seg siden barnehagen. Du får en mobb mot deg, blir mobbet og utstøtt. Dine argumenter blir derfor uvesentlige uansett fordi mobben har allerede definert deg som en som ikke har noen verdi og derfor ikke kan bli tatt seriøst uansett.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Jeg deltar nesten aldri i diskusjoner som dette, men gjør et par unntak noen ganger. Kanskje det var en feil. Det jeg har lært her forteller uansett at ikke så mye har forandret seg siden barnehagen. Du får en mobb mot deg, blir mobbet og utstøtt. Dine argumenter blir derfor uvesentlige uansett fordi mobben har allerede definert deg som en som ikke har noen verdi og derfor ikke kan bli tatt seriøst uansett.
Vis hele sitatet...
Vel, om du tok forbrukerrettighetene alvorlig og ikke tjener penger på å lure folk som ikke gidder lese vilkårene så hadde vi kanskje hatt et litt bedre syn på deg.

Du fremstår som en person jeg aldri ville hatt noe med å gjøre, og det samme gjør firmaet ditt. Om du ikke forstår dette, så er det enda et testamente til hvor liten bakkekontakt du har, og kanskje du burde ta til deg dette siden vi ikke akkurat er et fåtall som mener dette.
Sist endret av Dodecha; 7. mars 2016 kl. 20:34. Grunn: skrivefeil
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Point proven

Vis hele sitatet...
Det er litt merkelig at du setter deg selv i rollen som offer, da du er den som truer med å saksøke kundene dine når de ikke oppfyller de urimelige vilkårene deres..

Greit nok at du har fått en dårlig tilbakemelding og denne kunden ønsker å spre ordet, men dette er noe alle firmaer opplever og ordner på profesjonelt vis - gjerne da ved å ha referanser o.l.

En siste ting.. Når du ser at kunden din ikke er fornøyd, hvorfor ikke arbeide intensivt med den kunden for å finne en god løsning på problemet? Kundebehandling burde være første prioritet, og finne løsninger som tilfredsstiller begge parter er absolutt nødvendig når du driver en bedrift.
Sist endret av The Riddler; 5. mars 2016 kl. 13:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av The Riddler Vis innlegg
Det er litt merkelig at du setter deg selv i rollen som offer, da du er den som truer med å saksøke kundene dine når de ikke oppfyller de urimelige vilkårene deres..
Vis hele sitatet...
*LOL* venta på denne at jeg nå tar "offerrollen". Hadde faktisk tenkt å skrive at "det er vel det som kommer som som neste nå". Hadde jeg jammen ikke rett.

Sitat av The Riddler Vis innlegg
Greit nok at du har fått en dårlig tilbakemelding og denne kunden ønsker å spre ordet, men dette er noe alle firmaer opplever og ordner på profesjonelt vis - gjerne da ved å ha referanser o.l.
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i det du sier der og vi må nå forbedre oss på å organisere og få ut alle de gode referansene og fornøyde kunder.

Har tidligere vist til et ordtak (med en bok med samme navn):

"Satisfied Customers Tell Three Friends, Angry Customers Tell 3,000"

Det har vi i så måte fått oppleve her.

Vi tar ikke betalt på forhånd og om noen er uenig så lar vi andre avgjøre saken. Synes det er fair nok. På internett kommer man noen ganger over kontrakter som folk ikke er vant med, leser ikke vilkår osv.men vi har hele veien jobbet med å forbedre det vi kan forbedre basert på tilbakemeldinger - og gjør det fortsatt.

Vi har ikke fått noe kritikk fra Forbrukerrådet, Forbrukertvistutvalget eller andre myndighetsorganer om at vi gjør noe kritikkverdig slik som tjenesten er og tilbys nå.

Jobber uansett med en helt ny og forbedret versjon som vi håper kan bli en av de beste logo design tjenestene i markedet.
Sist endret av its_firmalogo; 5. mars 2016 kl. 13:13.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Vi tar ikke betalt på forhånd og om noen er uenig så lar vi andre avgjøre saken. Synes det er fair nok. På internett kommer man noen ganger over kontrakter som folk ikke er vant med, leser ikke vilkår osv.men vi har hele veien jobbet med å forbedre det vi kan forbedre basert på tilbakemeldinger - og gjør det fortsatt.
Vis hele sitatet...
Det vanlege er å forsøke å komme til ei minneleg løysing, og om det ikkje går så vurderer en rettslige skritt. Reaksjonen bør stå i forhold til omtvista sum.

Problemet er jo at allereie før bestilling går du ekstremt offensivt ut, med skyhøge renter og gebyr for sein betaling - i vilkåra. Dei har eg rett nok ikkje sett deg følgje opp i søksmåla dine, og på "fakturaane" står det at du opererer med staten sine satser for forsinkelsesrente.

Måten du handterer sakene på skaper konflikt. Inntil du innser det vil du lage ekstremt med støy rundt deg sjølv.

Og i saka frå Haugaland Tingrett ser det ut til at du fortsette å produsere etter at vedkommande heva avtalen - og du tilsynelatande heva avtalen. Det samme gjeld forsåvidt denne tråden - du skaper støy, ved å hive ut referanser til professorer og halve dommer, og nekte å følge opp på dei referansane.

Det er din eigen oppførsel som skaper støy og skader omdømmet ditt. Legg merke til at trådstarter - eller andre parter - knapt har deltatt i tråden.
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Jeg viste til at Harvard må være et av de dårligste universitetene i verden i følge Facebook, med bare 1.3 av 5 stjerner rating:

https://www.facebook.com/Harvard
Vis hele sitatet...
Dersom det var den eneste informasjonen man hadde å gå etter, så ville det vært helt rimelig å mistenke Harvard for å være et elendig universitet. Men nå har Harvard veldig mye annet å vise til som gjør det helt tydelig at det tvert imot er et av verdens beste universiteter. Hva har du vist til? Absolutt ingenting. Derfor er det rimelig å anta at du driver en business etter svært shady prinsipper, fordi all informasjon som er tilgjengelig peker i den retningen. Det er ikke hundre prosent sikkert at du gjør det, men foreløpig er det lite som tyder på noe annet.
Sitat av Provo Vis innlegg
Dersom det var den eneste informasjonen man hadde å gå etter, så ville det vært helt rimelig å mistenke Harvard for å være et elendig universitet. Men nå har Harvard veldig mye annet å vise til som gjør det helt tydelig at det tvert imot er et av verdens beste universiteter. Hva har du vist til? Absolutt ingenting. Derfor er det rimelig å anta at du driver en business etter svært shady prinsipper, fordi all informasjon som er tilgjengelig peker i den retningen. Det er ikke hundre prosent sikkert at du gjør det, men foreløpig er det lite som tyder på noe annet.
Vis hele sitatet...
Da tror jeg det er en del ting du ikke tar i betraktning, som også er påpekt tidligere i denne tråden. Det faktum at vi har drevet siden 2003, altså 13 år, og det eneste negative du kan finne om Firmalogo.no på nettet er et par misfornøyde kunder i denne tråden, bør kunne fortelle at vi med all sannsynlighet har drevet fair.

Som moderator og andre også har påpekt er det ikke riktig av oss å begynne å legge inn fornøyde kunder som eksempler i denne tråden, da de trolig ikke ønsker å bli dradd inn i en slik debatt.

Dersom du kjøper en god kaffemaskin på Elkjøp som du elsker, springer du til Freak.no for å fortelle alle hvor fornøyd du er? Nei, da blir du trolig sett på som en tulling.

Er kaffemaskinen dårlig og du bruker kr 30 000 i advokat på å få uretten korrigert, men ikke lykkes - er det kanskje mer sannsynlig at du går på nett og forteller om "svindelen"?

Som sagt noen ganger før, viser til boken med samme navn:

"Satisfied Customers Tell Three Friends, Angry Customers Tell 3,000"

Men har lært viktigheten nå av å få frem de fornøyde kundene, fordi der har vi ikke vært flinke nok - og det er lærdom som definitivt blir tatt med fra denne debatten.

Vi er alle ekstremt sårbare på nettet og kan når som helst bli utsatt for et nettangrep om feil person blir fornærmet. Er du tidligere ikke nevnt på internett kan kun en liten kommentar i et forum sende deg til topps i Google resultatene og folk som søker etter ditt navn blir skeptiske og dømmer fort. Der tror jeg vi alle kan ta litt lærdom.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Da tror jeg det er en del ting du ikke tar i betraktning, som også er påpekt tidligere i denne tråden. Det faktum at vi har drevet siden 2003, altså 13 år, og det eneste negative du kan finne om Firmalogo.no på nettet er et par misfornøyde kunder i denne tråden, bør kunne fortelle at vi med all sannsynlighet har drevet fair.
Vis hele sitatet...
Nei. Det einaste eg finn om firmalogo er ei fråråding på webforumet.no _og_ denne tråden. Eg finn ingen positive omtaler. Eg finn to negative omtaler. Som provo var inne på så har du ikkje komt med spesielt overbevisande argument endå.

Viare har ikkje du eigd og dreve sjappa sidan 2003. Du er så vidt eg kan sjå fødd i 1992, og elleveåringer kan ikkje vere dagleg leiar. Så at det har røtter tilbake til 2003 er litt uviktig all den tid du er eineeigar og det i praksis ikkje er snakk om historie.
Sist endret av vidarlo; 6. mars 2016 kl. 10:36.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei. Det einaste eg finn om firmalogo er ei fråråding på webforumet.no _og_ denne tråden. Eg finn ingen positive omtaler. Eg finn to negative omtaler. Som provo var inne på så har du ikkje komt med spesielt overbevisande argument endå.

Viare har ikkje du eigd og dreve sjappa sidan 2003. Du er så vidt eg kan sjå fødd i 1992, og elleveåringer kan ikkje vere dagleg leiar. Så at det har røtter tilbake til 2003 er litt uviktig all den tid du er eineeigar og det i praksis ikkje er snakk om historie.
Vis hele sitatet...
Fokuset nå blir å få frem alle de fornøyde kundene slik at det er lettere for andre å avgjøre at jeg driver og tilbyr en tjeneste på konkurransedyktige betingelser. Er det tvister må kunder få mulighet til å inngå minnelig løsning eller få pengene tilbake om dette er aktuelt og ønskelig.
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Som moderator og andre også har påpekt er det ikke riktig av oss å begynne å legge inn fornøyde kunder som eksempler i denne tråden, da de trolig ikke ønsker å bli dradd inn i en slik debatt.
Vis hele sitatet...
Det er ingen grunn til å gjemme seg bak det jeg skrev tidligere, det var jo bare flisespikkeri. Det er ikke riktig å dra kunder direkte inn i debatten uten samtykke, men du kan jo allikevel innhente noen aktuelle referanser og legge disse ut på nettsiden din for eksempel. Det er i din egen interesse, og det er jo påfallende at du ikke har gjort dette enda, med tanke på hvor engasjert du er i denne tråden.

Ikke at jeg bryr meg noe videre til eller fra. Du må jo gjøre som du selv vil. Synes bare det er snodig at du velger å ikke backe opp påstandene dine med noe konkret hvis du kan. Burde jo være en smal sak for deg som har så mange fornøyde kunder.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Fokuset nå blir å få frem alle de fornøyde kundene slik at det er lettere for andre å avgjøre at jeg driver og tilbyr en tjeneste på konkurransedyktige betingelser. Er det tvister må kunder få mulighet til å inngå minnelig løsning eller få pengene tilbake om dette er aktuelt og ønskelig.
Vis hele sitatet...
Så du kjem til å slutte med diffuse trusler på mail til kunder? Du kjem til å slutte å anbefale kunder du saksøker å ikkje ha advokat? Du kjem til å slutte å komme med påstander om at du vinn dei fleste saker du fører for retten? Du kjem til å oppdatere vilkåra (og forretningspraksisen) din til meir standardisert, t.d. ein av Orgalimes sine standardvarianter? Du kjem til å slutte å endre på angrertettsskjemaet du har liggande på nettsidene dine? Du vil slutte å saksøke kunder, og heller forhandle?
Angrefristskjemaet er lovpålagt å ha der uansett om kunder har angrerett eller ikke. Det er den tilbakemeldingen vi har fått, men har sendt en ny forespørsel til Forbrukerrådet om dette nå. Hadde det vært opp til meg ville jeg fjernet det fordi det kan oppfattes som villedende.

Jeg jobber med å lage et helt nytt nettsted som skal bli et av de beste innenfor logo design, der det ikke skal være noe tvil om vilkår el. Jeg vet godt at jeg som alle andre lever av fornøyde kunder og vil gjøre alle nødvendige forbedringer for å strekke meg mot målet om høyest mulig kundetilfredshet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Angrefristskjemaet er lovpålagt å ha der uansett om kunder har angrerett eller ikke. Det er den tilbakemeldingen vi har fått, men har sendt en ny forespørsel til Forbrukerrådet om dette nå. Hadde det vært opp til meg ville jeg fjernet det fordi det kan oppfattes som villedende.
Vis hele sitatet...
Nåh.

Det var ikkje det eg skreiv. Det eg sikta til var den svært interessante teksten du har skjemaet:
Skjemaet er mottatt ____________________ (dato). Jeg/vi underretter herved om at jeg/vi har lest
og akseptert Bestillingsvilkår ​gjort tilgjengelig på www.firmalogo.no/termsCondition.html og
herved ønsker å gå fra min/vår avtale om kjøp av grafisk design tjeneste av inntil 10 unike logo
konsepter.
Vis hele sitatet...
Side 2.

Det er mildt sagt originalt og villeiande. I tillegg kunne du skreve litt meir, t.d. at angrefrist ikkje gjeld i b2b-forhold, og at angrefrist ikkje gjeld etter at du har begynt å tilvirke logoer.
Skjemaet er helt standard og basert på det formatet myndighetene selv gjorde tilgjengelig for bedrifter på den tiden. Det er ikke gjort noe store endringer siden det ble lagt ut og har heller aldri vært en aktuell problemstilling.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av its_firmalogo Vis innlegg
Skjemaet er helt standard og basert på det formatet myndighetene selv gjorde tilgjengelig for bedrifter på den tiden. Det er ikke gjort noe store endringer siden det ble lagt ut og har heller aldri vært en aktuell problemstilling.
Vis hele sitatet...
Les du kva eg skriv?

1: I vilkåra skriv du at du ikkje kan nytte angrefristen, ettersom det er tilvirkingskjøp. Forsåvidt greit nok, du utelater eit minimalt poeng om at ein kan nytte den fram til du har starta tilvirking, men det er uviktig.

2: Du lenker til eit skjema. Skjemaet har du endra på, og i skjemaet signerer ein på at ein har godtatt vilkåra - og samtidig gir skjemaet inntrykk av at ein kan nytte angrerett.

Igjen: eg kritiserer ikkje at du har skjemaet. Eg kritiserer den rare endringa i det. Som altså gir inntrykk av det motsette som står i vilkåra - nemleg at du har ein reell angrerett.