Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 3819
Hei! Jeg holder på å lage min første russelåt. Dette er noe jeg har lyst til å fortsette med😀Jeg er ganske fersk innen musikkbransjen, så det er nokk ikke mange som vet hvem jeg er eller hvordan sanger jeg har.. Jeg lurer på hvor mye jeg kan ta betalt for en sang? Legger til en link sånn at dere kan få høre sengene mine
Hvis dere er interessert kan jeg godt lage en russelåt til deres russegruppe!!

https://m.soundcloud.com/djexotica98
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Trodde egentlig dette skulle være ille. Men jeg likte dem, var ikke så verst egentlig!
Sist endret av Quakecry; 1. november 2015 kl. 21:32.
Hyggelig å høre!
Det høres ut som standar russesanger, som da i dette tilfellet er positivt. Men jeg ville ikke solgt de sangene da de absolutt ikke høres ferdige ut. De er veldig tamme, og jeg føler det er mye detaljer og småjobb som må til får de høres komplett ut hvis du forstår. Melodiene er også litt for cheezy for min del. Greit nok at russesanger ofte er ganske cheezy, men synes dette var hakket for mye. Jeg ville lagt inn enda mer jobb og fått mer "fyll" i dem.

Hvor mye du kan ta kommer ann på navnet ditt, er du ikke kjent kan du ikke ta noe som helst for å være ærlig. Du må nesten jobbe deg opp. Beste måten er nok å lage en SKIKKELIG bra sang til noen kompiser av deg sin russegruppe. Så er det bare å håpe sangen blir populær, blir den det har du blitt mer kjent og folk vil kanskje spørre deg om du kan lage en sang til de. Da er det bare å høre hva de er villige å betale.

Men husk å ikke underprise noe du lager, da ødelegger du for deg selv (senere i karrièren) og alle andre.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg tror jeg har gitt deg litt feedback i en av de andre trådene, men uansett Edit: my bad, det var noen andre

Det har blitt betydelig mye bedre siden sist gang, iallefall. Nå begynte det liksom å ligne på noe. Men som iCold sier er det fortsatt ikke bra nok. Det finnes mange bedritent dårlig russelåter ute for tiden, og det du har lagt ut sist er på nivå med de dårligste av de. Det vil med andre ord si: dette kunne du kanskje fått solgt, men det er et utrolig dårlig move hvis du har tenkt til å være i gamet i lengre en din første låt.

Den første låten du gir ut er reklamen for musikken du lager. Hvis du gir ut en drøy låt så vil folk kjøpe musikken din, og vice versa. Så hvis du gir ut en låt som bare såvidt er god nok til å bli solgt mister du med en gang alle mulighetene for å videreføre "brandet" ditt.

Jeg har produsert musikk i godt over seks år nå, og jeg -- med en gruppe venner -- begynte nylig med det samme selv. Vi solgte vår første låt for 3k, og jeg vil virkelig anbefale deg å ikke spørre om mer en det. Den første låten din, den er reklame og PR, det er alt den er. Ikke tenk på pengene, de kommer etterhvert.


Prøv å hold deg til en tradisjonell struktur, dvs intro breakdown takeoff drop breakdown takeoff drop. Sangen skal helst være rundt 3 minutter lang. Det er lettere å bryte regler hvis man kjenner reglene godt. Dvs når du er komfortabel med denne strukturen, da kan du begynne å leke deg litt. Sjekk ut foreks ZL project hvis du er ute etter uvanlige russelåter.

Hvis du har noen spørsmål så send meg gjerne PM på soundcloud på https://soundcloud.com/ztrmusic Er innom der oftere en freak, i disse dager.

Helt sånn på tampen, her er en melbourne låt jeg lagde senest idag. Den er forsåvidt ganske uferdig men det her er nivået du bør ligge på når du skal selge låter. https://soundcloud.com/ztrmusic/fuse-04/s-kt0Ha
Sist endret av Lonely Robot; 29. november 2015 kl. 03:38.