Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2738
Heisann!

Jeg og en venn planlegger å ta en liten rundreise i Asia om et års tid. Dette innebærer da 4-6 uker med 3-5 destinasjoner, feks. Beijing - tokyo - thailand - kambodsja.

Spørsmålet mitt er da som følger:
Hvor burde jeg se for å finne de rimeligste reisealternativene? Primært er det vell flyreisene som koster skjorta, så hva er en god taktikk for å få totalprisen så lavt som mulig?

Eventuelt andre tips til en slik reise mottas med stor takk!
Billigste flyreisen er som regel til Bangkok, også tar du det videre derfra med lokale billetter. Thai Airways flyr over hele østen til helt ok priser. AirAsia er et bra og billig selskap og flyr mange steder men ofte til mindre flyplasser. Ligg unna FireFly, dem prøvde å svindle meg.

Husk at Japan og Singapore er kjent som dyre land.

I Norge bruker jeg GotoGate.no for å finne flyreiser og selskap. Så går jeg til det selskapet og bestiller billetten der. Det har jeg spart mye penger på.
Momondo er kaos på å finne gode priser.
Er du under 26 så lønner det seg å sjekke ut SAS ungdomsbilletter også.
Skal du til Tokyo, så bør du sjekke ut capsule hotels.
χρωματικός
Chromatics's Avatar
Hvis du vil bo gratis hjemme hos andre, så sjekk ut https://www.couchsurfing.com/