Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1857
A madman with a box
mabala's Avatar
Har en WD MyBook på 2TB som jeg kjøpte fra netonnet. For noen dager siden så datt den fra en stående posisjon til en liggende posisjon. Jeg tenkte ikke særlig over det, siden den falt bare over. Etter hvert begynte jeg å høre noen rare lyder komme fra den. Det var på en måte en svak "bass" som dunket. Og i går, koblet jeg den til og skulle til å bruke den, men da viste den ikke på min datamaskin.

Jeg testet da på forskjellige pc'er, men den ville forsatt ikke vise seg. Sjekket blant annet i diskbehandling osv, fant den ikke noen plass. Jeg lagrer absolutt alt på denne harddisken, derfor ville jeg ikke kjøre på med garantien, fordi ville sikkert bare ha sendt ny, eller formatert den. Derfor bestemte jeg meg for å åpne den, for å se om det var noe gale inni. Alt så bra ut, men den virket forsatt ikke, så jeg demonterte den helt, og satt den inn i en stasjonær pc. Det funket heller ikke så jeg prøvde å gi disken et volum navn, men jeg fant ikke disken i diskbehandling.

Etter dette prøvde jeg å sette inn win7 disken. Siden disken ikke hadde noe navn, så prøvde jeg å trykke på "New". Der fikk jeg opp den erroren:
Sitat av Error
Failed to create new partiton on the selected unused space. [Error:0x8007045d]
Vis hele sitatet...
Har prøvd å google error'en, men det ser ut som ingen har det samme problemet som meg.

Har disken enda noe håp eller er den død?
Hvis det er mye viktig på den så er vel alltid ibas behjelpelig mot en liten slump penger
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Hvis det er mye viktig på den så er vel alltid ibas behjelpelig mot en liten slump penger
Vis hele sitatet...
Ibas er ikke et option Det er ikke akkurat så viktig, men har liksom alle filmene, seriene, bildene, backupen og alt innpå
Du har nok drept disken din ja. Å få frem filene kan bli vanskelig å gjøre privat.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Sitat av ragedAsian Vis innlegg
Hvis det er mye viktig på den så er vel alltid ibas behjelpelig mot en liten slump penger
Vis hele sitatet...
Kan du fortelle meg hva du mener med en "liten slump"? IBAS er dyrt som faen

Tror dessverre den disken er rimelig ferdig nå.
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Glemte å nevne en liten ting; disken spinner forsatt opp. Så den er nok i helt død, men jeg får vertfall ikke tilgang til den
I så fall kan du jo teste ut noe av dette.

Trur noen at linux kan fikse opp i problemet?
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Nå har ikke jeg så jævla mye peiling, men er det ikke en vanlig SATA-disk inne i "kabinettet".

Går det ikke an å skru opp å koble disken direkte til PCen og se om det kan være noe annet
Som sagt så er jeg langt fra en ekspert på dette, bare mine tanker
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Nå har ikke jeg så jævla mye peiling, men er det ikke en vanlig SATA-disk inne i "kabinettet".

Går det ikke an å skru opp å koble disken direkte til PCen og se om det kan være noe annet
Som sagt så er jeg langt fra en ekspert på dette, bare mine tanker
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hva du mener.. Den var en ekstern harddisk, men så koblet jeg den til pcen via en SATA kabel. Hva mener du med "direkte" til pcen?

Ruudi: Skal teste med en linux live cd i morgen, men har det noe å si hvilken linux versjon jeg kjører? Da mener jeg; backtrack, mint osv.
Sist endret av mabala; 12. mai 2011 kl. 21:58.
Sitat av mabala Vis innlegg
Skjønner ikke helt hva du mener.. Den var en ekstern harddisk, men så koblet jeg den til pcen via en SATA kabel. Hva mener du med "direkte" til pcen?
Vis hele sitatet...
Trur han mente at du bruker den som en intern disk og kobler i HK med SATA.
Men å skru den opp er vel ikke det luraste du kan gjøre mtp garanti.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Inne i "kabinettet" til den eksterne harddisken er det så vidt jeg vet en helt vanlig SATA-disk inni.

Tenkte bare at kanskje at det kunne ha noe med kontaktene inne i kabinettet å gjøre.
Tror det er en sånn inne i den, og hvis du skrur den opp og tar ut den for så å koble den direkte til en PC

Håper det var forståelig, vet at jeg suger kattepus i å formulere teksten min

Det Ruudi sier angående garanti er jo riktig, men hvis den har veltet så den ble ubrukelig så er det vel ingen garanti som dekker dette uansett?
Sist endret av Tryllestav; 12. mai 2011 kl. 22:00.
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Det var nøyaktig det jeg gjorde
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Det Ruudi sier angående garanti er jo riktig, men hvis den har veltet så den ble ubrukelig så er det vel ingen garanti som dekker dette uansett?
Vis hele sitatet...
Nå er ikke det fallet så fantastisk stort så å la være å nevne noe om det skader ikke. De kan ikke se et den har veltet den lille høyden. Bare si at den var sånn når du kom fra skole \ jobb.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Stemmer det.
Hadde jo kunne funket å sende en mail til dem bare for å høre om det er mulig å få det på garantien. Uten å si noe om at den veltet da såklart
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Nå er ikke det fallet så fantastisk stort så å la være å nevne noe om det skader ikke. De kan ikke se et den har veltet den lille høyden. Bare si at den var sånn når du kom fra skole \ jobb.
Vis hele sitatet...
Shoot me if I'm wrong, men røk ikke garantien i det sekundet jeg åpnet kabinettet til disken?
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Sleng den inn i fryseren i 6 timer eller noe? Også kan det være mulig den fungerer lenge nok til at du får stuff's tilbake! Vet ikke helt hvordan fremgangsmåten er, men det skal visst fungere
Sitat av mabala Vis innlegg
Shoot me if I'm wrong, men røk ikke garantien i det sekundet jeg åpnet kabinettet til disken?
Vis hele sitatet...
Antagelivis så gjorde den det ja. Derfor jeg skrev:

Men å skru den opp er vel ikke det luraste du kan gjøre mtp garanti.
Vis hele sitatet...
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Sitat av tekace Vis innlegg
Sleng den inn i fryseren i 6 timer eller noe? Også kan det være mulig den fungerer lenge nok til at du får stuff's tilbake! Vet ikke helt hvordan fremgangsmåten er, men det skal visst fungere
Vis hele sitatet...
Kan du være så vennlig å forklare meg hvordan å fryse ned en harddisk skal fikse den?
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Sitat av Tryllestav Vis innlegg
Kan du være så vennlig å forklare meg hvordan å fryse ned en harddisk skal fikse den?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke, for jeg har aldri prøvd. Men denne karen klarte det jammen meg.
Sitat av tekace Vis innlegg
Jeg kan ikke, for jeg har aldri prøvd. Men denne karen klarte det jammen meg.
Vis hele sitatet...
Lykke til med det! En kompis av meg leste på en sånn side og fant ut at han skulle teste å fiske skjermkortet. Det sto at han skulle steke det i stekeovnen på 250*C.

Han testa og fikk seg en custom gtx 9800 lasagne.
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Lykke til med det! En kompis av meg leste på en sånn side og fant ut at han skulle teste å fiske skjermkortet. Det sto at han skulle steke det i stekeovnen på 250*C.

Han testa og fikk seg en custom gtx 9800 lasagne.
Vis hele sitatet...
Ikke vondt ment, men det er idiotisk å steke skjermkortet sitt. Men har lest flere tilfeller om at å kjøle harddisken skal fungere. Hadde selv gjort det som en siste test, om det var min HDD. Ville ikke vært førsteprioritert
Sitat av tekace Vis innlegg
Ikke vondt ment, men det er idiotisk å steke skjermkortet sitt. Men har lest flere tilfeller om at å kjøle harddisken skal fungere. Hadde selv gjort det som en siste test, om det var min HDD. Ville ikke vært førsteprioritert
Vis hele sitatet...
Joda. Men poenget er at når du leser url og det står "geeksaresexy" så må du ta det med en klype salt og heller prøve andre metoder først

Og ja å putte GPU i stekeovn er ikke noe å anbefale. Han fikk faktisk bilde i 2 sek før han fikk BS og GPU var kake.
Sist endret av Ruudi; 12. mai 2011 kl. 22:24.
Stuck pixel.
Tryllestav's Avatar
Ville aldri kasta HDDen min i fryseren, er vel en aldri så liten sjangse for at du gjør vondt verre.
Har selv hatt stor suksess med å legge harddisken i fryseren ca. 12 timer. Klarte å redde familiebildene til en bekjent. Vet om personer som i større selskaper som bruker denne metoden.