Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 789
A madman with a box
mabala's Avatar
Hei, har noen problemer med internett.

Vi har en 25/2 linje fra GET. Har hatt en del problemer med nettet før.
For en stund sida, ble nettet våres utrolig tregt, og etter en stund så datt det ut. Dette skjedde flere ganger til dagen. Når nettet var på det tregeste var det så gale at jeg hadde 1-bar på cod, og fikk opp meldingen 'Denne nettsiden er ikke tilgjengelig' på alle nettsider. Så ringte vi get, de sa alt var fint. Men nettet forsatte å være tregt. Da besøkte vi get. Der kjøpte vi et nytt modem for å sjekke om det var problemet. Det var det ikke. Så kjøpte vi en ny router av de. Helt lik den gamle. (D-Link DIR-635) Det var heller ikke problemet. Da bestilte vi nye tp kabler fra komplett. Merkelig så funket det.

Men nå har vi et nytt problem. F.eks idag når jeg kom hjem fra skolen, tenkte jeg at jeg skulle teste en runde cs igjen. Så jeg gikk inn på serveren våres. Leid fra e-s.se, som har relativt bra hosting. Der hadde jeg 30-40 i ping. Som vanlig. Men når broren min kom hjem og kom seg på internett, gikk pingen rett opp til 200-500. Vi var de eneste på nettverket. Jeg logget da inn på routeren > tools > system check og pinget begge lokal adressen våres.
Dette ble resultatene:

Jeg:
Pings sent: 60
Pings received: 60
Pings lost: 0 (0% loss)
Shortest ping time (in milliseconds): 0
Longest ping time (in milliseconds): 1
Average ping time (in milliseconds): 0

Han:
Pings sent: 76
Pings received: 76
Pings lost: 0 (0% loss)
Shortest ping time (in milliseconds): 0
Longest ping time (in milliseconds): 49
Average ping time (in milliseconds): 5

Jeg sa da til han at han skulle scanne pcen for virus, teste hva som skjer hvis han sitter på trådløsen osv. Han sier at han ikke har virus, og at alt funker helt fint hos han.

Noen som har en løsning på hvordan å fikse dette? Han har en HP pc btw, hvis det har noe å si (sannsynligvis ikke).
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Problemet er jo opplagt på hans maskin og\eller routeren.

Når du sier GET regner jeg med dette er kabelmodem, hva skjer dersom han kobler seg direkte på modemet ? Samme problem ?

Bruker din bror noen form for torrentprogramvare ?
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Problemet er jo opplagt på hans maskin og\eller routeren.

Når du sier GET regner jeg med dette er kabelmodem, hva skjer dersom han kobler seg direkte på modemet ? Samme problem ?

Bruker din bror noen form for torrentprogramvare ?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg vet det ligger i pcen hans. Skjer det samme når han kobler seg direkte til modemet. Han kjører ingen torrentprogram nei. Kan det være noen form for virus som nod32 ikke registrer?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Prøv i første omgang å skru av IPV6 og LLDP (og alt annet) på nettverkskortet slik at bare IPV4 er aktivert, hva skjer ?

Deretter oppgrader nettverkskortdrivere.
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Prøv i første omgang å skru av IPV6 og LLDP (og alt annet) på nettverkskortet slik at bare IPV4 er aktivert, hva skjer ?

Deretter oppgrader nettverkskortdrivere.
Vis hele sitatet...
Skal teste senere, er ikke hjemme akkurat nå, men takker for svar