Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 672
A madman with a box
mabala's Avatar
Er det mulig å bruke hardisken som ligger inn i feks: en WD Elements å bruke den som en vanlig hardisk i en pc? Eller tar jeg heeelt feil.
Ja, det er mulig...
Sitat av VivaLatrina Vis innlegg
Ja, det er mulig...
Vis hele sitatet...
1up ja det skal være mulig, bare å ta a kabinettet å se hva slags tilkoblings muligheter du har.
Vet ingenting
Bare å plugge den i som vanlig som du gjør med en vanlig disk. Såfremt det er sata da.
any luck?
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Har ikke prøvd enda, fordi jeg har bestilt noen deler til pcen. Så venter til de kommer.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg gjorde faktisk dette i dag. Var ikke en WD, men en samsung. Litt dristig egentlig, i og med at jeg har åpnet en pc bare et par ganger før.

Plukket fra hverandre den eksterne harddisken, og når det var gjort satt jeg egentlig igjen med en komponent som så akkurat lik ut som HD i pc'en + et kort som jeg ikke aner hva gjør. Mest sannsynlig fordeler det strøm og samtidig gjør om kontaktene(? ) på harddisken til USB signaler. Men kortet trengte jeg ikke i det store og hele da jeg skrudde fast den eksterne(som nå er intern) harddisken i pc'en. Det var plass til 2 HD'er oppi det tiltegnte området til HD'er i pc'en.

Det største problemet jeg tråkket på var at jeg ikke hadde noen kabler å koble harddisken til med. Men da jeg ikke bruker cd-rommen oftere enn en gang i skuddåret fant jeg ut at jeg like greit bare kunne stjele kablene som gikk inn i den(usikker på om det var smart eller ikke), og koblet det i harddisken. Nå har jeg plutselig 1,5 TB harddisk på pc'en i stedet for 500GB, og ingen ekstra strømkabel eller USB for den ekstra TB'en.

De to neste trinnene i planen blir vel å skaffe seg kabler som gjør at jeg kan bruke både harddisken og cd-rommen samtidig, og å prøve å smelte sammen harddiskene til en partisjon, usikker på om det går eller ikke, men det er lite som er umulig nå om dagen.

Som jeg sa, litt dristig da jeg har lite peiling på området, men det gikk jo bra til slutt, og no guts no glory. Bare ikke vær redd for å fjerne "warranty"-merket når du åpner den eksterne harddisken=P
Sist endret av Noorac; 2. juni 2010 kl. 23:22. Grunn: Kosmetiske endringer