Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 630
A madman with a box
mabala's Avatar
Hei. På skolen vår har IT ansvalige lagt inn et program på alle pcene på skolen vår. Slik at lærerene kan på en måte se skjermene våres fra deres egne pc. Noen som vet hva et slikt program heter ? Eller en måte å block det på ? . Og nei, vi har fått våres egne skole pcer. Jeg mener de som står på skolen.
browse control kansje..
Det kan være mange slags programmer. Du må nesten forklare litt om det (om du har sett det).
Ellers kan du sikkert finne det ut ved å gå i oppgavebehandlingen på nevnte PC.

En mulighet er VNC med "view-only". Men sannsynligvis er det noe annet tenker jeg.
A madman with a box
mabala's Avatar
Trådstarter
Sitat av Grimdoc Vis innlegg
Det kan være mange slags programmer. Du må nesten forklare litt om det (om du har sett det).
Ellers kan du sikkert finne det ut ved å gå i oppgavebehandlingen på nevnte PC.

En mulighet er VNC med "view-only". Men sannsynligvis er det noe annet tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Har aldri sett det selv. Men vet de bruker Noe.
i vestfold så blir det brukt "Lanschool" eller noe sånnt tror jeg
Ta kontakt med datatilsynet du, om de har fult innsyn på skjermen din og generelt kan gå igjennom pc'n uten videre, så bryter de en god del lover.


Det skoler ofte bruker til å begrense pc'r er browsecontroll.
Du kan logge deg av internett!
Du kan legge inn et annet OS, noe som igjen mest sansynlig fører til 0 internettz
se gjennom prosesser som kjører og se om du finner noe suspekt
NetOp School Teacher/Student bruker ihvertfall vi på vår skole, der er det en mulighet for å avslutte programmet og ikke bli sett, men det fører til anmerkning da det er lett å ha kontroll over vår IKT-klasse