Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 609
A madman with a box
mabala's Avatar
Fikk nylig en MacBook Pro 13" gjennom eplehuset sin elevordning. Jeg har aldri hatt Mac før, samme med bootcamp.
I dag tenkte jeg at jeg skulle installere Windows gjennom Bootcamp, som allerede var installert. Jeg følgte stegene som stod, og satt inn i en Windows 7 Ultimate x64 disk . Disken var piratkopier, og jeg har brukt den flere ganger før. Den startet opp slik en Windows installasjon skal gjøre. Jeg trykte da videre på 'Custom' installasjon. Den partisjonen som jeg hadde satt av til Windows (60GB) var tydeligvis i feil format, fordi jeg fikk bare melding om at jeg måtte formatere partisjonen til NTFS for å forsette, noe som jeg gjorde. Når installasjonen begynte, kom jeg ikke lenger enn til "Expanding Windows Files", før jeg fikk en error. Eller, jeg kom 100% på expanding windows files. Jeg husker da ikke navnet på feilmeldingen som kom opp.
Jeg prøvde da å installere windows på nytt, men fikk samme feilmeldingen.

Etter en kjapp restart ville ikke macen starte lengre. Jeg får bare den gråe oppstartskjermen før den blir om til Windows sin oppstart. Altså en svart skjerm hvor en "_" står å blinker. Har ventet ca 10min, men ingenting skjer, men jeg hører Windows disken spinner opp, og macen blir svært varm.

Noen som har noen tips om hvordan jeg kan fixe dette?
Har søkt litt rundt, men fant ingenting nyttig.
Det hjelper heller ikke å trykke Command+r eller Option knappen i oppstart. Eject knapper funker ikke den heller
Jeg kjører Mac OS X 10.7, hvis jeg husker rett.