Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 1696
Hvordan foretrekker dere å innta kratom? Tror ikke kratom er en acquired taste som kommer til å bli bedre etterhvert? Har ihvertfall ikke merket at jeg har begynt å sette pris på smaken. Det jeg har prøvd og som funket er kefir med søtning og fruktsmak. Samt fruktyoghurt.

Så på Hamiltons at dem hadde cafeer "over there" som serverer kratom drikker, så kanskje man skulle hatt seg en studietur
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kapsler min gode mann, alt som er fælt å innta blir bedre når du kverner det opp og putter det i kapsler.
Om du bruker mer enn 10g daglig er det greit å lære seg toss and wash. Gjør du det skikkelig smaker det ingenting, men det kan ta litt tid å få det til.

Hvis du ikke bruker såpass mye er det lettest å bruke kapsler slik Dodecha foreslår. Om du er erfaren gir kapsler merkbart senere virkning, noe som også gjør at man noen ganger ikke kjenner effekten like godt. Spesielt hemmes opptakstiden ved kapsler etter man har spist, og det kan ta timer før man kjenner noe. Ikke redoser om dette skjer. Lett for å ta for mye da.

Men ja, i all praktisk forstand er kapsler best. Spesielt om du er relativt ny og ikke bruker daglig.

Forresten, om du bestemmer deg for å prøve toss and wash er det viktig at du har vann i munnen før du legger kratomen oppå, og deretter skyller ned. Guidene på nettet nevner ofte ikke dette, noe som har gjort toss and wash ganske beryktet.
Sist endret av En deling; 21. februar 2024 kl. 07:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kan skrive under på det som blir nevnt ovenfor. Første gang jeg prøvde kratom var i Øst-Europa. Helte vel 10g, i form av 20 kapsler spredd utover frokost og lunsj. Kjente ingenting.

Helt til vi skulle på Horror EscapeRoom om kvelden. Da kicket det inn akkuratt når vi gikk inn i rommet. Det var litt av en opplevelse...
Jeg fraråder kapsler visst du må ta mange store. Da kan du kaste det opp og få noen eller mange av kapslene satt fast i halsen.
Leste om en her på freak hvor dette skjedde med, for kanskje 2-5 år siden.

Min anbefaling er å gjøre en av følgende:

1. Benytte mye brus med lite Kratom i eller 2. Veldig sterk saft med lite Kratom i.

Den Kratomen som er minst kvalmende er grønn Kratom. Hold deg unna den Røde, for selv om den er mest beroligende og angstdempende, kraftigst med tanke på disse 2 virkningene, er den også den mest kvalmende. Den grønne virker mest ved å gi mindre angst og mer energi. Tror også den grønne gir mest eufori siden man ikke blir like kvalm av den. Blir man kvalm så vil man uansett ikke være særlig rolig, avslappet eller/og euforisk. generelt blir særlig mindre.

Den er ikke nærheten av å være slik som morfin, oxycodone, subutex/norspan plaster eller noe annet opiat/opioid.
Da foretrekker jeg heller tramadol, subutex eller norspan plaster som er blant de svakeste opiatene eller opiodene.

Får heller ikke mer matlyst eller blir særlig mer lykkelig av kratom, slik jeg blir av de andre opiatene og opiodene. Bortsett fra Tramadol, får heller ikke særlig mer matlyst av den. Men blir det av både Paralgin Forte/Kodein, Norspan Plaster/Subutex/Subexone, Morfin, Oxycodone.

Litt off-topic:

Hvordan opplever dere rusen av Tramadol, når dere tar 50-200 mg eller mer av den kortidsvirkende typen?

Hva med ved doser på 200-500 mg? Hva med over 500 mg?

Hvor mye må kan man ta før man nærmer seg alvorlige bivirkninger som Tramadol?
Er det mer tryggere visst man tar benzodiazepiner eller/og benzolignende stoffer som Valium (Diazepam), Imovane (Zopiclone) eller/og Bromazolan sammen med det?

Mener å huske at jeg fikk en liten antidepressiv virkning/at jeg ble i bedre humør, de første gangene jeg prøvde den for ca. 10-12 år siden.

Nå merker jeg egentlig ikke noe nevneverdig positiv virkning mellom Tramadol og Paralgin Forte/Kodein.
Hva mer spesifikt er forskjellene/rusen dere merker selv?

Noen måter jeg kan bli mer påvirket av Tramadol/Nobligan når kroppen er tilvent stoffet, men toleransen er på bunnen?

Får man mer virkning av Tramadol visst man tar det sammen med grapefruktjuice, slik som med Oxycodone?
Felleskatalogen sier nei, men veldig mange medisiner på felleskatalogen er ikke vurdert mtp. Påvirkning mellom Grapefruktjuice og visse medisiner.

Subutex er et slikt preparat/medisin.

Hva betyr det når grapefruktjuice kan forsterke påvirkningen på Valium med opptil 3-4 ganger?
Betyr dette at grapefruktjuice kan øke konsentrasjonen med opptil ca. 30-40%?
Betyr dette at jeg da kan få like høy konsentrasjon av 10 mg som jeg uten grapefruktjuice ville fått av 30-40 mg?
Sist endret av einsteindragon; 21. februar 2024 kl. 15:24. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Blind Dåhjort"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du vil få boost med grapefrukt juice, men ikke på den gode måten. Den vil booste SNRI effekten, altså antidepressiv effekten, og du vil risikere å få bivirkninger knyttet til den. Unngå derfor grapefrukt og alkohol. Beste måten å maksimere tramadol er å stagnere dosene, da leveren ikke klarer gjøre om alt fra tramadol til ODST uansett, det som gir ruseffekt. Ta 50mg hver 20/30. min, og du vil maksimere opptaket og effekt. Unngå doser over 400mg per døgn.

Er fare for epilepsi anfall over det. Under også, men i mindre grad. Benzo kan brukes for å motvirke dette, men pass på da det kan hemme pusterefleksen ytterligere, du vil ikke ta for mye av dette. Unngå å kombinere med mye Lyrica, da det ironisk nok kan redusere krampeterskelen.

Vær forsiktig. Fort gjort å bli fysisk hektet på tram. Jeg må ha 200 mg dagen minst for å ikke oppleve abstinens. Abstinens er todelt, både for opioid-effekten, men også SNRI effekten. Kjipt med brainzaps i to uker i tillegg til milde opiat abstinens.
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har aldri opplevd å bli kvalm av kratom. Men jeg har opplevd å bli kvalm av smaken. For fyttisatanikatta så satans bæsj det skvipet smaker. Herregud.
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor vanlig er kratom? Jeg hørte det om det for første gang på en podcast for noen måneder siden. Så ser jeg folk prater om det her, what’s the deal?

Er det et sunnere opiat liksom? What does it do
Anonym bruker
"Lystig Torsk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor vanlig er kratom? Jeg hørte det om det for første gang på en podcast for noen måneder siden. Så ser jeg folk prater om det her, what’s the deal?

Er det et sunnere opiat liksom? What does it do
Vis hele sitatet...
Om jeg røykte hasj og drakk en del kratom, typ 10g kanskje - så kunne jeg få en slags XTC lignende følelse hvor nesten kjeven min tilogmed begynte å bevege på seg. Men typisk så gir det eufori og en slags kjær kroppsvarme i større doser. Lavere doser så gir det liten effekt for min del. Men så sliter ikke jeg med angst og dep lignende ting heller.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor vanlig er kratom? Jeg hørte det om det for første gang på en podcast for noen måneder siden. Så ser jeg folk prater om det her, what’s the deal?

Er det et sunnere opiat liksom? What does it do
Vis hele sitatet...
Jeg vil kalle det det svakeste opiatet, ja. Så er bedre enn kodein. Mtp. Den psykiske helsen iallefall.
Anonym bruker
"Firkantet Hamløper"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har brukt kratom i mange år som "my drug of choise". Jeg skyller bare ned med vann. Jeg lærte og med tid å stunder at det ikke er mengden som avgjør godformen. Kratom har en sweetspot med en mikroskopisk grense det er lett å gå over før man blir kvalm... Jeg selv har alldrig brukt vekt, men teskje. Nå er målet på den halvert nesten fra de måleenhetene på øyet jeg tok tidligere.
Bruker alltid kapsler,klarer ikke smaken.Raper kratom selv etter kapsler.En kompis lager te/suppe grøtlignende kopp..Jeg grøsser!
Vann og limejuice. Smaker ikke fantastisk, men går ned.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Melk og masse oboy. Superb
Kapsler er vel det beste. Men har du ikke kapsler har jeg pleid å bruke store slumper pulverkaffe. Altså den instant "bare ha i vann" typen

Det meste flytende kan brukes. Du kan og! kommer jeg på her, skille lagene på tolags dasspapir og rive opp de tynne halvdelene til fallskjermer. Får lett pakket 3gr inn i en svelgbar dopapirbombe. Tre sånne med litt vann og du er i kratomland uten å brekke deg.

Sistnevnte er vel den enkleste og beste måten jeg har funnet.
Sist endret av Eskil12; 29. februar 2024 kl. 20:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Greenthumb's Avatar
Trådstarter
For tiden går det i gresk yoghurt rørt ut med proteinpulver med smak+kratom. Det synes jeg faktisk smaker fortreffelig. Har aldri blitt kvalm av kratom. Men så har jeg aldri tatt mer enn 7-8g i en smell.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hvor vanlig er kratom? Jeg hørte det om det for første gang på en podcast for noen måneder siden. Så ser jeg folk prater om det her, what’s the deal?

Er det et sunnere opiat liksom? What does it do
Vis hele sitatet...
For min del så er det en fin boost. Tar vanligvis 5g grønn/hvit om morgenen. Blir litt varmere i kroppen, ser litt lysere på livet, får litt mer energi. Samtidig som det ikke er noe jeg ikke kan eller får til å gjøre fordi jeg har inntatt kratom. Hender jeg koser meg en dose rød på kvelden litt før sengetid også. Da koser jeg meg litt ekstra og går litt inn for landing liksom.

Sist jeg var forkjøla oppdaga jeg at kratom tok vekk 80% av symptomene! Det var ganske crazy egentlig. Gikk fra å hoste og snørre i ett, og være i helt rævva form til å plutselig ha det helt greit.
Sitat av Greenthumb Vis innlegg
Hvordan foretrekker dere å innta kratom? Tror ikke kratom er en acquired taste som kommer til å bli bedre etterhvert? Har ihvertfall ikke merket at jeg har begynt å sette pris på smaken. Det jeg har prøvd og som funket er kefir med søtning og fruktsmak. Samt fruktyoghurt.

Så på Hamiltons at dem hadde cafeer "over there" som serverer kratom drikker, så kanskje man skulle hatt seg en studietur
Vis hele sitatet...
Nå forstår jeg ikke; jeg syns ikke det smakte noe annet enn grønn te.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Greenthumb's Avatar
Trådstarter
Merkelig. Hater du grønn te da?
Er Kratom lovlig å importere feks fra Sverige?