Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 6588
Røyker tidvis cannabis, og lurer enkelt og greit på om papegøyen vår har vondt av / kan bli stein av at vi røyker?
Det vil overaske meg om pappegøyen blir fysisk skadet av annenhånds røyk. Om den har vondt av det på noen andre måter blir vanskelig å si. Jeg vet ivertfall at mange dyr reagerer negativt på all form på rus siden de mister kontroll.
Tror nok den også kan bli stein ja. Om den har vondt av det vet jeg ikke.
Jeg trodde THC kun fungerte på aper og oss, mennesker.
Dette er fordi THC strukturen setter seg som en nøkkel på reseptorene i hjernen vår, og disse reseptorerne ikke finnes hos andre arter enn aper og mennesket.

Merk: Trodde
Sist endret av Oneblo; 15. januar 2012 kl. 23:04.
Vel, bikkja til en jeg kjenner spiste en femmer for en stund siden. Den sov et par dager, men skal såvidt jeg vet ha vært normal igjen etterpå. Om den tok skade av det kan dog være vanskelig å si...
Sist endret av petterdass; 15. januar 2012 kl. 23:05.
Det skal mye til for at en pappegøye blir påvirket av passiv røyking. Så lenge du ikke driver munn mot munn metoden på papi da du røyker, så er det ingen fare på ferde.
;pPpPpPPpppP
Fanz44's Avatar
Sitat av petterdass Vis innlegg
Vel, bikkja til en jeg kjenner spiste en femmer for en stund siden. Den sov et par dager, men skal såvidt jeg vet ha vært normal igjen etterpå. Om den tok skade av det kan dog være vanskelig å si...
Vis hele sitatet...
I see what you did there...

on-topic: tviler på at det skjer noe med papegøya...
Bikkja mi spiste en treer som foreldra mine hadde på kjøkkenbordet noen år tilbake. Når de kom hjem var den jævlig sulten, kosete og greide så vidt å stå på fire bein! Bikkja har heller aldri vært den samme
Hadde 2 dvergpappiser, og skodda lå tett her i gården. Merket aldri noe til at de var spes stein, merket mye til at de var noen bæsj maskiner, bråkebøtter å generelt uro moment. Men stein, nei. Nå er heldigvis pappegøyene vel, ikke med oss mer, vi har endelig fått ro i kåken å tåka har lettet litt..
Sitat av murloc Vis innlegg
Det vil overaske meg om pappegøyen blir fysisk skadet av annenhånds røyk.
Vis hele sitatet...
Papegøyer har jo lunger de også, og er vel like utsatt for skader fra passiv røyking som alle andre pustende vesener.

Sitat av Oneblo Vis innlegg
Jeg trodde THC kun fungerte på aper og oss, mennesker.
Dette er fordi THC strukturen setter seg som en nøkkel på reseptorene i hjernen vår, og disse reseptorerne ikke finnes hos andre arter enn aper og mennesket.

Merk: Trodde
Vis hele sitatet...
Fugler har cannabinoidreseptorer, og er dermed mottagelige for stimuli fra eksogene cannabinoider, så vel som de endogene.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Papegøyer har jo lunger de også, og er vel like utsatt for skader fra passiv røyking som alle andre pustende vesener.


Fugler har cannabinoidreseptorer, og er dermed mottagelige for stimuli fra eksogene cannabinoider, så vel som de endogene.
Vis hele sitatet...
Som betyr..?

Har selv vært vitne til en MEGET stein hund, så det med at det bare er mennesker og aper som kan bli ruset av cannabis stemmer nok ikke.
Hawaiian organ donor
daimeno's Avatar
Det er jo nettopp det mentalmelt sier. Fugler kan bli steine!
Det betyr at en fuglehjerne har de nødvendige proteinene som kreves for at virkestoffene i cannabis kan binde seg og påvirke fuglens tilstand. Det er altså ingenting som tilsier at en fugl ikke affekteres av cannabis.

Det er også rimelig å anta at mange dyr vil oppleve cannabisrusen som ubehagelig, da denne tilstanden tolkes høyst subjektivt, og ofte må tilvennes for å oppleves som behagelig. Det er derfor overhodet ikke i tråd med ansvarlig dyrehold å utsette dyrene sine for cannabisrøyk.
Sist endret av mentalmelt; 16. januar 2012 kl. 00:21.
Hvis man f.eks ser på katter som har fått bedøvelse i forb. med operasjon. Så ser man jo hvor forvirra og jævelige de har det der de stabrer rundt som bambier på isen. Vil vel gjelde det samme for papegøyen. Uetisk.
Når jeg skal fyre opp så sitter alltid bikja intill meg og venter på jeg skal fyre opp, når jeg røyker da så kommer ho opp i trynet for at jeg skal blåse på ho, så når jeg har blåst litt så går ho på kjøkknet og spiser opp all maten og ruser i senga si og legger seg og sover :P

Stoner dog is awsome !
En kamerat av meg hadde katt, og da jeg kom på besøk
la katten seg oppå ryggstøet på sofaen, bak meg. Det var
nokså åpenbart at den visste at jeg kom til å mekke, og
selvsagt røyke. Det var en jævlig bra katt.
Men kan man bare avfeie at hunder ikke liker rusen? Det er vel gjort eksperiment på dette? Jeg er rimelig sikker på at enkelte hunder forstår hva som gjør at man har blitt ruset. Altså spise cannabis = rusa. Dersom hunden prøver å spise dette igjen, må det jo bety at den liker det? Jeg har en relativt intelligent labrador jeg har god kommunikasjon med, men har aldri prøvd noe slikt. Men dersom det viser seg at hunden ønsker en slik rus, hva er da problemet? Tar selvsagt forbehold om at jeg bare snakker bs nå.
Vi mekka weed-kake på lørdag, som hunden min stjal en god del av og han var stein frem til i går kveld. Det var litt kult, for han var obvious stein, han ville ha mat mye mer enn vanlige, og så var han desperat etter kos hele tiden.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vi mekka weed-kake på lørdag, som hunden min stjal en god del av og han var stein frem til i går kveld. Det var litt kult, for han var obvious stein, han ville ha mat mye mer enn vanlige, og så var han desperat etter kos hele tiden.
Vis hele sitatet...
Skjedde noe lingnede med meg å, var hos en kompis og spiste flein.
Hadde en god del flein så vi bestemte oss for og lage en sånn 123 skjokkolade kake proppa med sopp, gikk fint det og spiste litt.Av en eller annen grunn ble resten av kaka satt på gulvet under bordet i stua.. vi lå på soffan chillan med musikk og stor koste oss, plutselig spretter kompisen min opp og stirrer på gulvet hvor bikkja hans hadde slukt resten av kaka.. Han så heelt syk ut og plutselig spydde han og ble driiiit redd for hva so, ville skje med hunden sin.

Vi fikk roa han ned og alt gikk bra med bikkja, men faen for en ting og oppleve på sopp
Som nevnt tidligere i tråden er det jo åpenbart ikke bra for en fugl, eller dyr generelt, å bli utsatt for passiv røyking, men det store spørsmålet her er vel om fuglen er ute å flyr noe særlig? Blir fort turbulens og farlige landinger om fuglen din er fjern som en papegøye.. Og da blir det fort et lite fyrstikkors i blomsterpotten til minne om kjære Polly.
Tror den der smoke & fly greia hovedsakelig er myntet på mennesker..
Sitat av Commendatore Vis innlegg
hvor bikkja hans hadde slukt resten av kaka
Vis hele sitatet...
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vi mekka weed-kake på lørdag, som hunden min stjal en god del av og han var stein frem til i går kveld.
Vis hele sitatet...
Istedenfor å le av de høye bikkjene deres, burde dere tenke på at hundene deres har fått i seg sjokolade som er svært giftig for hunder.
Sitat av cpt.kaptein Vis innlegg
Istedenfor å le av de høye bikkjene deres, burde dere tenke på at hundene deres har fått i seg sjokolade som er svært giftig for hunder.
Vis hele sitatet...
Ikke for å være frekk men.. Tror du virkelig ikke jeg vet det? Jeg har hatt 2 hunder, en av dem ble 12 år og den jeg har nå er 9 år. Vi ga han aldri sjokoladekake og det skal virkelig en del sjokolade til for at en hund dør av det.
Sist endret av PerPerPerPer; 16. januar 2012 kl. 12:18.
Så konklusjon er at: Kjæledyr til stonere har det best?

Tenk så fint en stein hund må ha det, ingen som kaller den narkis å nekter å ansette den. Ingen politi som tar blod prøver på den. Masse kos å alle måltid servert!
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke for å være frekk men.. Tror du virkelig ikke jeg vet det? Jeg har hatt 2 hunder, en av dem ble 12 år og den jeg har nå er 9 år. Vi ga han aldri sjokoladekake og det skal virkelig en del sjokolade til for at en hund dør av det.
Vis hele sitatet...
Har ingen anelse om din erfaring innen hundehold. Såklart, boxeren min på 38kg hadde jo aldri fått samme "effekt" av en 200g sjokoladeplate som en 2 kilos chihuahua.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Vi mekka weed-kake på lørdag, som hunden min stjal en god del av og han var stein frem til i går kveld. Det var litt kult, for han var obvious stein, han ville ha mat mye mer enn vanlige, og så var han desperat etter kos hele tiden.
Vis hele sitatet...
Vet ikke om andre har påpekt det til nå, men ville barre minne om at hunder ikke har godt av søtsaker da det kan skade synet deres. Spesiellt ille er sjokolade og druesukker.

Druesukker kan du regne ca 6 rosiner per kg hund = død hund.


Edit: Så nå at andre hadde kommentert det. Beklager maset.
Sist endret av McHoover; 16. januar 2012 kl. 21:16.
Jeg skal kunne anta at en papegøye er mottakelig for rusen som kommer fra cannabisrøyking uten noen spesiell ekspertise innen feltet. Men siden de har lunger osv. som folk har nevnt før meg, så skal det antas uten store problemer.

Offtopic: Er det bare jeg som har lyst å se en stein papegøye fly eller evt. prøve å imitere ting (Forutsatt at den kan det)?
Steine dyr er faen med det kuleste som finnes, katten til en kompis blir så sinnsykt kosete og morsom. Springer rundt og så legger han seg på ryggen og flyr gjennom rommet. Så etter et par minutt legger han seg på fanget mitt og slikker på fingrene mine, synes sikkert det er godt eller noe.

Angående spørsmålet ditt. Jeg vet ikke. Men det er vel ikke akkurat sunt.
Papegøyer blir ikke stein såvidt jeg er informert, derimot kan alle pattedyr få rus av cannabis, det samme gjelder også mange andre rusmidler, ettersom pattedyr deler de samme reseptorene og basic struktur i hjernen.

Som med mennesker, noen liker det, andre ikke, men som med mennesker, riktig set og setting har jeg ennå tilgode å se negative reaksjoner med. Skal man greie å dosere et dyr oralt skikkelig så må det bare forsøk til, men det er da vitterlig bare å la være om det ikke blir godt mottatt/oppsøkt igjen senere, å tilby hunden sin cannabis ser jeg ingenting galt i, de elsker det ofte, og så lenge man ikke behandler hunden sin slik som Cæsar Milian så burde det ikke være noen form for psykiske komplikasjoner... En annen ting er å begynne å tulle i dyrene syrelapper eller blåse amfetamin opp i nesen på dem evt. å få dem ruset også plage dem slik enkelte kan finne på, til de det gjelder, skam dere...

De samme reglene som mennesker gjelder her, bare det at hunder har en annen psykisk tilnærming til ting enn oss. Om man ikke behandler hunden sin som et individuelt liv og med respekt fra før så ville jeg heller ikke tullet i den cannabis, for det er da man får kjipe reaksjoner... Forøvrig så gjelder det jo også å ikke tvinge i hunden et enormt forbruk ala stonermisbruk, men å ha det som alternativ belønning og medisin. For å ta et eksempel på medisinsk bruk hos hunder så er det så enkelt som at en kamerat av meg laget weedsmør for å få hunden til å holde seg rolig så den ikke skulle trakke opp igjen såret på foten sin. Den latet nå ihvertfall ikke til å mislike tilstanden...
hehe...jeg hadde en katt! som hadde utviklingsfeil fra starten av! Han satt altid ved siden av meg når jeg røyka, omtrent som han ville bli høy..selv om det virker helt feil! men da han hadde fått sitti ved siden av meg etter et trekk eller to så gikk han unna og la seg til og chillen eller spise..!
Sitat av vato Vis innlegg
hehe...jeg hadde en katt! som hadde utviklingsfeil fra starten av! Han satt altid ved siden av meg når jeg røyka, omtrent som han ville bli høy..selv om det virker helt feil! men da han hadde fått sitti ved siden av meg etter et trekk eller to så gikk han unna og la seg til og chillen eller spise..!
Vis hele sitatet...
Hørtes ut som et fantastisk liv han hadde, da!
Her er et eksempel på en person som skulle blitt skadeskutt grunnet dyreplageri. Håper for all del dere her i tråden ikke er så idiot i topplokket at dere bedriver tvang mot dyrene deres. Skal dere absolutt røyke på dem, la de komme av seg selv.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1693203.ece



Fjernet bildet, usikker på om freak hadde blitt så happy over det.

Makan til idioti. Håper de finner ut hvem det er, så katta kan få seg en annen eier.
Sist endret av stagg; 18. januar 2012 kl. 22:44. Grunn: Fjernet bildet.
Sitat av stagg Vis innlegg
Her er et eksempel på en person som skulle blitt skadeskutt grunnet dyreplageri. Håper for all del dere her i tråden ikke er så idiot i topplokket at dere bedriver tvang mot dyrene deres. Skal dere absolutt røyke på dem, la de komme av seg selv.

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfu...cle1693203.ece



Fjernet bildet, usikker på om freak hadde blitt så happy over det.

Makan til idioti. Håper de finner ut hvem det er, så katta kan få seg en annen eier.
Vis hele sitatet...
No shit. Blir kvalm av å se at folk faktisk klarer å finne på noe slikt.
Man tvinger ikke et dyr til noe slikt, men som du sier - kommer dyret bort til deg når du røyker i hensikt av å få en slags følelse er det frivillig av dyret. Det kan når som helst spasere vekk om det skulle blitt for mye.

May he burn slow and painfully in hell...
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Ikke for å være frekk men.. Tror du virkelig ikke jeg vet det? Jeg har hatt 2 hunder, en av dem ble 12 år og den jeg har nå er 9 år. Vi ga han aldri sjokoladekake og det skal virkelig en del sjokolade til for at en hund dør av det.
Vis hele sitatet...
Det skal mye mindre til enn du sannsynligvis tror. Hunder kan få milde symptomer på forgiftning (oppkast, diare, polydipsi) etter kun 20 mg per kg kroppsvekt, hjerteproblemer etter 40-50 mg/kg og anfall (seizures) etter 60 mg/kg og mer. LD50 ligger på 100-200 mg/kg, men død og ekstreme symptomer kan lett inntreffe ved betydelig lavere inntak.

Giftstoffene er metylxantinene teobromin og koffein, og for kokesjokolade ligger dette nivået på ca 16 mg/g. Det betyr at symptomer inntreffer etter kun 1,25 gram kokesjokolade per kg hund.

http://www.merckvetmanual.com/mvm/in.../bc/211104.htm

Sitat av Oneblo Vis innlegg
Man tvinger ikke et dyr til noe slikt, men som du sier - kommer dyret bort til deg når du røyker i hensikt av å få en slags følelse er det frivillig av dyret. Det kan når som helst spasere vekk om det skulle blitt for mye.
Vis hele sitatet...
Hva ville du sagt om en far som gjorde dette med sitt toårige barn? Er det greit å blåse hasjrøyk i fjeset til en toåring hvis barnet kommer bort til deg på eget initiativ og ikke fjerner seg? Hadde du gjort dette og det ble funnet ut av, ville du blitt fratatt barnet ditt umiddelbart, og du ville sannsynligvis fått en skikkelig straff. Det er ingenting som tilsier at dette skal være noe mer greit fordi det er et dyr.
Sitat av Provo Vis innlegg
Det skal mye mindre til enn du sannsynligvis tror. Hunder kan få milde symptomer på forgiftning (oppkast, diare, polydipsi) etter kun 20 mg per kg kroppsvekt, hjerteproblemer etter 40-50 mg/kg og anfall (seizures) etter 60 mg/kg og mer. LD50 ligger på 100-200 mg/kg, men død og ekstreme symptomer kan lett inntreffe ved betydelig lavere inntak.

Giftstoffene er metylxantinene teobromin og koffein, og for kokesjokolade ligger dette nivået på ca 16 mg/g. Det betyr at symptomer inntreffer etter kun 1,25 gram kokesjokolade per kg hund.

http://www.merckvetmanual.com/mvm/in.../bc/211104.htm


Hva ville du sagt om en far som gjorde dette med sitt toårige barn? Er det greit å blåse hasjrøyk i fjeset til en toåring hvis barnet kommer bort til deg på eget initiativ og ikke fjerner seg? Hadde du gjort dette og det ble funnet ut av, ville du blitt fratatt barnet ditt umiddelbart, og du ville sannsynligvis fått en skikkelig straff. Det er ingenting som tilsier at dette skal være noe mer greit fordi det er et dyr.
Vis hele sitatet...
Man blåser jo ikke direkte på dyret/mennesket heller.

Dessuten om jeg hadde vært far hadde jeg sluttet med narkotiske stoffer for lenge siden. Narkotika og barn hører ikke sammen.
Winter is coming
Selv om dette nå har utviklet seg til en kjempespennende tråd om hunder og sjokolade (.....) har jeg et litt ontopic spørsmål.
Hva med dyr som drikker vesentlige mengder bøttevann, vil de oppnå noen form av rus av det?
Vet at thc ikke løses opp i vann, men på ei innrøyka bøtte hvor vannet ikke har blitt byttet ut på en stund har jeg alikevel en følelse av at det funker
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Selv om dette nå har utviklet seg til en kjempespennende tråd om hunder og sjokolade (.....) har jeg et litt ontopic spørsmål.
Hva med dyr som drikker vesentlige mengder bøttevann, vil de oppnå noen form av rus av det?
Vet at thc ikke løses opp i vann, men på ei innrøyka bøtte hvor vannet ikke har blitt byttet ut på en stund har jeg alikevel en følelse av at det funker
Vis hele sitatet...
Tror de ikke vil smake på det i utgangspunktet da jeg synes bøttevann smaker helvete etter kun én gang.
Hunden min står og piper og maser om friskt vann hver morgenen iallefall..
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Selv om dette nå har utviklet seg til en kjempespennende tråd om hunder og sjokolade (.....) har jeg et litt ontopic spørsmål.
Hva med dyr som drikker vesentlige mengder bøttevann, vil de oppnå noen form av rus av det?
Vet at thc ikke løses opp i vann, men på ei innrøyka bøtte hvor vannet ikke har blitt byttet ut på en stund har jeg alikevel en følelse av at det funker
Vis hele sitatet...

Jeg drakk to liter godt brukt bongvann i københavn, ingen reaksjon. Bortsett fra den sure smaken, selvfølgelig.
Drikke bongvann? Hva i alle dager som får dere til det? Lukter jo verre enn verst.
Winter is coming
Haha, ja det må jeg virkelig si, nå ble jeg overasket over hva folk finner på for å få tida til å gå i køben.

Jeg har sett en bikkje som drikker fryktelig mye bøttevann, så jeg var bare nyskjerrig på om den merka noe av det.
Men etter FlipMcFlop's eksperiment kan jeg vel konkludere med at den sansynligvis ikke gjør det
Sitat av Oneblo Vis innlegg
Hørtes ut som et fantastisk liv han hadde, da!
Vis hele sitatet...
jA,inntill i over igår da blodåren til hjerte hans sprakk,,,så han døde i armene mine! RIP
OT, men kanskje morsomt/tragisk:

Jeg traff på en sinna kamphund på en fest engang, proppfull av Valium. Den prøvde angripe meg, men klarte ikke å mobilisere seg. Weird shit.
Sist endret av nissefanten; 20. januar 2012 kl. 02:54.
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Haha, ja det må jeg virkelig si, nå ble jeg overasket over hva folk finner på for å få tida til å gå i køben.

Jeg har sett en bikkje som drikker fryktelig mye bøttevann, så jeg var bare nyskjerrig på om den merka noe av det.
Men etter FlipMcFlop's eksperiment kan jeg vel konkludere med at den sansynligvis ikke gjør det
Vis hele sitatet...

Det var selvfølgelig et flåsete veddemål mellom fnisete 18-åringer, men det var ikke så ille som man kunne tro altså. Det verste var vel at det var fra bongen til noen randoms på campingplassen, husker øynene dems da jeg satt meg ned i hippieringen og drakk fortsatt
▼ ... noen uker senere ... ▼
Røyker inne og katten var helt normal helt til en kompis passa den og blåste på han mens han lå på fanget flere ganger den uka. Siden da har pus vært litt spaced out...