Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 959
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har smakt Gordon's london dry gin som jeg syns var god i GT, men lurer på om det kanskje finnes bedre alternativer? Hva er din favoritt?

Tilleggsspørsmål: Hva annet en tonic er digg å blande med gin?
morkakespisende
Gordon's er fin i G/T. Det er en stund siden jeg har drukket gin nå men jeg mener at Bombay, Beefeater og Tanqueray koster cirka det samme og er hakket bedre utenfor tonic.

Juice er jo en klassiker. "Gin fizz" er fin
Sist endret av supranaut; 3. januar 2024 kl. 21:21.
https://www.vinmonopolet.no/Land/Nor...Gin/p/10736701

Liker denne veldig godt. Hiv et par pepperkorn i den med litt tonic så er du golden.
Flott om folk faktisk tar seg 20 sekund og begrunner sine favoritter, la oss gjøre listetrådene til noe annet en bare en stikkordorgie

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har smakt Gordon's london dry gin som jeg syns var god i GT, men lurer på om det kanskje finnes bedre alternativer? Hva er din favoritt?

Tilleggsspørsmål: Hva annet en tonic er digg å blande med gin?
Vis hele sitatet...
Om du syns Gordon's er gode saker så har du myyyye bra i vente

Personlig syns jeg Norge leverer veldig mye bra om dagen, jeg kan anbefale den norske siden Alt om Gin som tar for seg veldig mye av det som beveger seg inn og ut av det norske vinmonopol.

En personlig favoritt om dagen er Ægir - Kvist organic gin fra den norske kvalitetsprodusenten av ØL, de gjør seg ikke bort i Ginmarkedet heller

Jeg syns denne er spesielt god med Double Dutch Pomegranate & Basil tonic

Vidre syns jeg japanske Roku Gin er veldig god om dagen, lige så har jeg ett litt på og av forhold med norges stjerneprodusent Stig Bareksten, men mener helt bestemt at alle som anser seg selv som Gindrikkere burde ha minimum ei flaske Bareksten Botanical Gin i barskapet. Den har vunnet noen gull i diverse konkuranser oppigjennom, med god grunn. Muligens verdens beste Botanical gin

Av "Dry gin" varianten er det nesten umulig å komme unna kult-ginen fra de tyske svartskogene nemlig Monkey 47 Dry Gin - de har en egen samlekolleksjon også som er veldig spennende fra år til år, og noen helt bananas eksperimenter nå og da, men disse er vanskelige å få hendene på. orginalen er god i massevis
Sist endret av NoillStress; 3. januar 2024 kl. 22:28.
En klassisk martini må heller ikke gå i glemmeboken
En klassisk martini skal røres med is og og siles i et avkjølt martiniglass. Dekoreres med det du måtte ønske, men for all del ikke "for" mye olivenvann
Sist endret av Gloss; 3. januar 2024 kl. 22:25.
Skal jeg lage vanlig GT kjøper jeg konsekvent en av to typer gin: Hendricks eller Bareksten. Begge er litt dyre men jeg har som regel flaskene en stund. Jeg synes at disse typene kveler den bitre tonic smaken, noe jeg ikke synes Gordons og Bombay klarer like bra. Skal du blande med f.eks. russchian eller lemon spiller det liten rolle, da ville jeg gått for Gordons.
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar alle sammen! Jeg har blitt anbefalt og hørt mye bra om beefeater så jeg prøver meg på den til helgen

Sitat av NoillStress Vis innlegg
Flott om folk faktisk tar seg 20 sekund og begrunner sine favoritter, la oss gjøre listetrådene til noe annet en bare en stikkordorgie



Om du syns Gordon's er gode saker så har du myyyye bra i vente

Personlig syns jeg Norge leverer veldig mye bra om dagen, jeg kan anbefale den norske siden Alt om Gin som tar for seg veldig mye av det som beveger seg inn og ut av det norske vinmonopol.

En personlig favoritt om dagen er Ægir - Kvist organic gin fra den norske kvalitetsprodusenten av ØL, de gjør seg ikke bort i Ginmarkedet heller

Jeg syns denne er spesielt god med Double Dutch Pomegranate & Basil tonic

Vidre syns jeg japanske Roku Gin er veldig god om dagen, lige så har jeg ett litt på og av forhold med norges stjerneprodusent Stig Bareksten, men mener helt bestemt at alle som anser seg selv som Gindrikkere burde ha minimum ei flaske Bareksten Botanical Gin i barskapet. Den har vunnet noen gull i diverse konkuranser oppigjennom, med god grunn. Muligens verdens beste Botanical gin

Av "Dry gin" varianten er det nesten umulig å komme unna kult-ginen fra de tyske svartskogene nemlig Monkey 47 Dry Gin - de har en egen samlekolleksjon også som er veldig spennende fra år til år, og noen helt bananas eksperimenter nå og da, men disse er vanskelige å få hendene på. orginalen er god i massevis
Vis hele sitatet...
Her var det veldig mye spennende og nyttig info, takker igjen for godt svar!
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Larios er frisk, smaker litt sitrus og "blomstrete"
Jeg har nerdet veldig mye på min favoritt-drink Negroni som inneholder Gin
Disse 3 er mine favoritter, Tanqueray No. 10, The Botanist og Bareksten Botanical Gin

Til GT har jeg nok brukt The Botanist mest
Ellers så liker jeg å bruke Fever-Tree og Utopia å blande med
Smaken er som du vet hva, folk har forskjellig smak og dersom du liker Gordon Dry Gin så kan du helt fint bare fortsette å nyte den. For all del, det er ikke feil å nerde litt, men ikke alle er opptatt av hva som trender når de skal kose seg med et glass. Er akkurat samme maset om whisky og cognac også. Om noen sier de liker Jameson eller Hennessy VS så er det alltid noen som skal rakke litt ned på at det ikke er XO, 18 YO eller single pot.

Drikk det du liker, uansett merke og pris, så kan alle trendy folk drikke det som trender eller det de liker best eller har best erfaring med. Det er jo ikke noe feil i at de liker andre ting. Det er bare litt rart at enkelte skal flekse sine drikkevaner.

En raring jeg jobbet med skulle ofte flexe i baren når vi var ute med jobben. Bestilte Irish coffee uten å spesifisere whisky. Og var det ikke Tullamore Dew så ble han frekk og ufin. Og lekset opp om hvordan en Irish skulle lages, tullingen kunne jo bare spesifisert det ved bestilling. Så dette flere ganger og mistet helt respekten for fyren.
Sist endret av _abc_; 4. januar 2024 kl. 20:54. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.