Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  102 9404
The Lurker
isbilen10's Avatar
Trådstarter
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Ja jeg ser det og har sett det hele tiden! Men jeg bare poengterer at det faktisk er lovelig!!! Så hvorfor i helsikke skal en røyker flytte seg for en kar som deg? Det henger virkelig ikke på greip. Da får du heller ta bryet og reise på ræva di selv.
Vis hele sitatet...
Lufthorn er og lovlig. Hadde du, som PerPerPerPer nevnte tidligere, likt om jeg satt meg ved deg da du satt stille og rolig på en benk for å blåse deg i ansiktet med ett høylydt lufthorn?

Sitat av kampspurv Vis innlegg
Du skal flytte deg fordi hvis du ikke gjør det rotter 8/10 seg sammen igjen og klasker opp eenda et forbudtskilt et sted du vil sigge.
Enkelt som det rivo.
Vis hele sitatet...
Haha, den skal jeg huske til neste gang jeg opplever noe slikt!
Sist endret av isbilen10; 22. mai 2012 kl. 17:43.
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Uansett om du hadde sittet dær først, så kunne du også ha flyttet deg bare 2 meter og du har ikke brydd meg, jeg er for gammel til og lek hei jeg var hær først jeg har hoved retten! Dere må nok bøye dere for røyker på denne måten enda og heldigvis for det...
Vis hele sitatet...
ja jeg kan flytte meg, men føler ikke jeg burde det. Når man er på offentlige steder burde man vise hensyn - og det er den aktive parten som burde vise hensyn. Altså prøve å unngå å gjøre ting som man vet er sjenerende for en stor mengde mennesker.

Jeg mener det blir mye det samme som at jeg tar meg en dusj før jeg går offentlige steder - fordi jeg vet det er sjenerende for andre om jeg får rundt å lukter svette.
Selvfølgelig kan man lade seg negativt til det! Flere folk sliter når de kommer i kontakt med røykm folk har pusteproblemer, allergier, lungesykdommer og alt mulig dritt. Hva vet h*n som setter seg ved siden av å puster ut? "Skuret" på bussholdeplasser burde være forbeholdt de som ikke røyker. De som røyker kan gå ved siden av eller unna, gamle damer, gravide, barn og evt funksjonshemmede har mer enn første rett på å sitte der.

Et tips til røykere: Når du er blant andre du ikke kjenner, så kjenn din plass! Ta deg en snus i stedet da skader du ingen rundt deg, OG for de som forsatt er like i dont care - dra tilbake til 60 tallet aaa!!
Sitat av isbilen10 Vis innlegg
Lufthorn er og lovlig. Hadde du, som PerPerPerPer nevnte tidligere, likt om jeg satt meg ved deg da du satt stille og rolig på en benk for å blåse deg i ansiktet med ett høylydt lufthorn?



Haha, den skal jeg huske til neste gang jeg opplever noe slikt!
Vis hele sitatet...
Det var ikke lufthorn jeg siktet til som du nok forstår blir for dumt.

Kan bare fortelle den at hadde du eller en annen gjort det med viden og vilje rett fremfor ansiktet mitt. Ville jeg mest snnsynelig gått løs på personen og slått han helseløs, eventuele konsekvenser får så være. Det blir neppe og skje uansett. Poenget mitt er la røykere være i fred, og la de stå akkurat dær de vil stå så lenge det er lovlig.
Sist endret av rivo2MG; 22. mai 2012 kl. 17:54.
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Nå syntes jeg du og andre personer som har et slikt trangt syn på dette, må skjerpe dere. Ærlig talt det er lovlig og røyke i Norge "enda i hvertfall"

Så lenge det er lovelig har andre personer med astma og diverse annet sykdommer ingen andre valg en å nøye seg for og flytte seg om en røyker kommer!!! Er du klar ov hvor strenge krav det er stilt til røykere i disse tåpelig senere år? Vi har faktisk ingen andre plasser en offentlige plasser eller hjemmet vårt og røyke i. Og det syntes jeg jammen meg der ikke-røykere burde respektere! Mitt syn på saken enkelt og greit. får jeg mye pryl nå?
Vis hele sitatet...
har du tenkt over at det engang var sant, men samfunnet har utviklet seg?

eller at de noen så at det kanskje burde gjøres på en ny måte, for når du og jeg(jeg røyker selv ) får kols og syns det blir veldig anstrengende å reise oss, og tobakksrøyk forårsaker sterk hoste, tror jeg du har ett annet syn på hvem som skal flytte seg..

Det at du er så sikker i din sak at du bruker mange utropstegn tror jeg kan ha en sammenheng med det jeg skrev i tidligere innlegg, at du kanskje ble lært at det var sånn når du var ung, også har det festa seg fast og selvom det burde være det letteste i verden å forstå så er det litt vankligere for deg.. Jeg tar sikkert feil, jeg kjenner deg ikke, men hvis jeg har rett kan du jo prøve å reflektere litt over det når du legger deg i kveld Sett deg selv i mange situasjoner hvos du faktisk ikke kan flytte deg og noen kommer å blåser deilig luktende røyk i ansiktet ditt, er ikke sikkert du liker lukta engang, Tok mange år bak i bilen til mor og far før jeg begynte å like lukta av røyk

Sitat av rivo2MG
Poenget mitt er la røykere være i fred, og la de stå akkurat dær de vil stå så lenge det er lovlig.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner poenget ditt at man burde ha rett til å røyke hvor man vil, men man burde også ha rett til å slippe å lukte tobakksrøyk hvor man vil.. Hvis jeg forstår andre menneskers situasjon riktig, og mine mulige fremtider, så tror jeg at jeg ville valgt den siste retten ovenfor den første..
The Lurker
isbilen10's Avatar
Trådstarter
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Det var ikke lufthorn jeg siktet til som du nok forstår blir for dumt.

Kan bare fortelle den at hadde du eller en annen gjort det med viden og vilje rett fremfor ansiktet mitt. Ville jeg mest snnsynelig gått løs på personen og slått han helseløs, eventuele konsekvenser får så være. Det blir neppe og skje uansett. Poenget mitt er la røykere være i fred, og la de stå akkurat dær de vil stå så lenge det er lovlig.
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke hva du prøver å få frem. Både lufthorn og røyking er lovlig, men du ville kun ha slått en person med lufthorn om han blåser deg i ansiktet, men om en person hadde gjort det samme med røyk så er det greit?

Du argumenterer jo med at det er greit å blåse røyk i ansiktet til andre fordi det er lovlig, men selv om lufthorn og er lovlig, så er ikke det greit?

Eller er det fordi du selv røyker og er lat, men har irriterer deg over lufthorn at du mener det er greit?
Jeg vet ikke lengre hva jeg skal si, hviss du virkelig ikke forstår poenget mitt så orker jeg ikke lenger. Have a nice life.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Det er særdeles barnslig og egoistisk av ikke-røykere å forlange at røykere skal vise mer hensyn til ikke-røykere enn man skal forvente å få tilbake.

Røykere har all rett til å blåse på bussholdeplasser selv om det står tjåkefult med mennesker der og ikke en eneste annen sjel røyker. Frihet enn så lenge. Respektløst meget mulig. Men kanskje noen av de menneskene blir inspirerte til å bli røykere selv en gang. Vi røykere er hensynsløse og og tar ikke i mot dritt fra noen. Vi kjører vårt eget liv. Vi må konvertere de vi kan så ikke rasen vår dør ut, derfor prøver vi å røyke så ofte vi kan på alle offentlige steder hvor dette er mulig.

Liker du ikke røykere på bussholdeplasser kan du begynne å sykle fram og tilbake i stedet. Problem solved.
Kvalifisert idiot
TheDarkOne's Avatar
Jeg som røyker prøver å stille meg unna folk på bussplassen når jeg skal tenne en. Neste gang en røyker står for nært deg, si ifra men gjør det på en ordentlig måte. Hvis du høres ut som en drittunge kan du være sikker på at folk blir irritert og ikke bryr seg om hva du synes.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
Det er særdeles barnslig og egoistisk av ikke-røykere å forlange at røykere skal vise mer hensyn til ikke-røykere enn man skal forvente å få tilbake.

Røykere har all rett til å blåse på bussholdeplasser selv om det står tjåkefult med mennesker der og ikke en eneste annen sjel røyker. Frihet enn så lenge. Respektløst meget mulig. Men kanskje noen av de menneskene blir inspirerte til å bli røykere selv en gang. Vi røykere er hensynsløse og og tar ikke i mot dritt fra noen. Vi kjører vårt eget liv. Vi må konvertere de vi kan så ikke rasen vår dør ut, derfor prøver vi å røyke så ofte vi kan på alle offentlige steder hvor dette er mulig.

Liker du ikke røykere på bussholdeplasser kan du begynne å sykle fram og tilbake i stedet. Problem solved.
Vis hele sitatet...
Jeg måtte lese dette flere ganger for å forstå hva som egentlig stod der.
I alle dager.. At det skal være så vanskelig å forstå at man ikke skal trykke sin egen livsstil over på noen. Jeg tåler veldig dårlig at folk blåser røyk i trynet på meg/røyker i bilen min. På samme måte som jeg tåler dårlig at folk klipper neglene sine på bussen, slik at alt havner i fanget mitt. Det kan også trekkes paralleller til innpåslitne religiøse fanatikere som skal mase på deg en mandags morgen.

Det handler om folkeskikk og respekt. Er du den aktive parten i en slik situasjon så er det alltid du som må vike. Dvs. flytte deg hvis du plager folk med røyken din. Flytte deg hvis den andre part ikke vil ha neglene dine på seg. Hvorfor? Jo, for det er du som opprinnelig skapte situasjonen.
Nietzschelist
kn^tte's Avatar
Sitat av Lily Bowen Vis innlegg
Jeg måtte lese dette flere ganger for å forstå hva som egentlig stod der.
I alle dager.. At det skal være så vanskelig å forstå at man ikke skal trykke sin egen livsstil over på noen. Jeg tåler veldig dårlig at folk blåser røyk i trynet på meg/røyker i bilen min. På samme måte som jeg tåler dårlig at folk klipper neglene sine på bussen, slik at alt havner i fanget mitt. Det kan også trekkes paralleller til innpåslitne religiøse fanatikere som skal mase på deg en mandags morgen.

Det handler om folkeskikk og respekt. Er du den aktive parten i en slik situasjon så er det alltid du som må vike. Dvs. flytte deg hvis du plager folk med røyken din. Flytte deg hvis den andre part ikke vil ha neglene dine på seg. Hvorfor? Jo, for det er du som opprinnelig skapte situasjonen.
Vis hele sitatet...
Er det slik at ikke-røykere da ikke prøver å trykke sin røykfrie og sunne livsstil over på røykere?

Det henger jo skilt over alt, selvfølgelig røyker man ikke der man ikke kan/får lov. Det er bare respektløst. Men er det ingen skilt der har vi røykere like mye rett til å stå der som alle som ikke røyker. At man skal ta hensyn er en selvfølgelighet for mange. Men jeg stumper ikke røyken bare for at enkelte sure mennesker ikke liker det jeg gjør. Ikke-røykere har like mye eget ansvar for å flytte seg som røykere har.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av rivo2MG Vis innlegg
Kan bare fortelle den at hadde du eller en annen gjort det med viden og vilje rett fremfor ansiktet mitt. Ville jeg mest snnsynelig gått løs på personen og slått han helseløs, eventuele konsekvenser får så være. Det blir neppe og skje uansett. Poenget mitt er la røykere være i fred, og la de stå akkurat dær de vil stå så lenge det er lovlig.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe som noen trenger og hvis noen kommer til et sted etter meg og begynner å røyke så er det den personen som burde flytte seg.
Jeg lener meg ikke over han mens jeg spiser potetgull, jeg snakker ikke i telefonen rett opp i øret hans. Det er høflighet.

Hvis det hadde vært en person som hadde tatt medesinen sin så ville selvsagt denne personen sine handlinger være verdt mer enn mine. Men om jeg sitter og gjør ingenting så synes jeg dette er mer verdt enn å røyke.
Jeg vil ikke likestille å kutte seg og å røyke, men du sitter og skader deg og det sjenerer andre.
Jeg elsker å blåse røyk i fjeset på Ikke-røykere. Er så deilig og se menneskene lage grimaser istedenfor å be meg om å slukke røyken. Videre finnes det folk som ber meg slukke røyken, når jeg faktisk satt på benken aller først - ikke bare det... de setter seg så close som bare det. Vel, jeg pleier bare stirre hardt på dem, og sakte rulle opp langfingern min hvor jeg deretter sier - FUCK OFF.
Btw, røyk koster penger (det er ikke bare å stumpe røyken) <- den skal nytes hel.
Sist endret av Saint123; 22. mai 2012 kl. 19:20.
Sitat av CatastrophicRoadKill Vis innlegg
Vis hele sitatet...
For det første er vel ikke Penn and Teller sitt TV program en særlig god kilde til noe som helst, utenom hvordan en kan bruke Ad Hominem argument.
For det andre så har Penn and Teller innrømmet senere at det standpunktet de tok i den episoden du linker til er mest sannsynlig feil.
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Jeg elsker å blåse røyk i fjeset på Ikke-røykere. Er så deilig og se menneskene lage grimaser istedenfor å be meg om å slukke røyken. Videre finnes det folk som ber meg slukke røyken, når jeg faktisk satt på benken aller først - ikke bare det... de setter seg så close som bare det. Vel, jeg pleier bare stirre hardt på dem, og sakte rulle opp langfingern min hvor jeg deretter sier - FUCK OFF.
Btw, røyk koster penger (det er ikke bare å stumpe røyken) <- den skal nytes hel.
Vis hele sitatet...
Makan til frekkhet flere, både røykere og ikke-røykere sitter å gulper opp. Blåse røyk opp i fjeset på ikke-røykere? Faen er problemet til folk idag? Hvorfor har dere røykere slik en rebelsk holdning til ikke-røykere som faktisk ikke er komfortable med røyken eller lukta? Er det ikke-røykere som har vedtatt at det skal stå "Rauking DAUDAR" på Prinsen dere kjøper i butikken? Er det den jevne nordmann som har bestemt det? Hvis ikke, hvorfor dette hatet over på dem?

I mine øyne er saken både klar og enkel:
Man setter seg ikke rett ved siden av andre og røyker, og en som ikke ønsker å være i nærheten av røyken setter seg følgelig ikke ved siden av en som røyker.

Tror ikke helt røykere er helt inneforstått med hvordan røyken oppleves for de som ikke røyker, ikke bare lukter det forferdelig, men lufta er faktisk ukomfortabel å puste inn.

Jeg får ikke dusjet etter trenigene mine pga. manglede penger til drift av hallen, etterpå må jeg faktisk busse hjem. Hadde du satt pris på om jeg satt meg ved siden av deg Saint? I tillegg ville jeg jo selvfølgelig hatt armene over hodet da DET ER DERE IKKE-BRUKERE AV HALLEN SOM HAR SØRGET FOR MANGLEDE PENGER FRA KOMMUNEN.

Nei faen heller folkens. Folkeskikk og that's it.
Sist endret av Dibsent; 22. mai 2012 kl. 19:41.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av DustDevil Vis innlegg
For det første er vel ikke Penn and Teller sitt TV program en særlig god kilde til noe som helst, utenom hvordan en kan bruke Ad Hominem argument.
For det andre så har Penn and Teller innrømmet senere at det standpunktet de tok i den episoden du linker til er mest sannsynlig feil.
Vis hele sitatet...
Dette er irrelevant, folk er ikke redd for å dø pga at andre røyker i deres nærvær, det er bare utrolig irriterende fordi det lukter dritt.
Hvis du kunne unngått at folk prumpet deg i ansiktet ville du naturligvis gjort det, med mindre du har en helt syk fetish.
Dersom dere har Asma, så kan dere jo argumentere med dette og be røykerne vise hensyn.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Dette er irrelevant, folk er ikke redd for å dø pga at andre røyker i deres nærvær, det er bare utrolig irriterende fordi det lukter dritt.
Hvis du kunne unngått at folk prumpet deg i ansiktet ville du naturligvis gjort det, med mindre du har en helt syk fetish.
Vis hele sitatet...
Det er ikke irrelevant til innlegget jeg siterte, som brukte en episode av programmet Bullshit som en faktabasert kilde, til og med etter at programlederene selv hadde innrømmet feil. Om du leser posten min, svarer jeg ikke TS, men en annen person som valte å lage en svært inkonsistent post.

Dessuten har jeg vel heller ikke hevdet at folk er redd for å dø av passiv røking, det er det nok svært stor forskjell på fra person til person.
verste som finns er gråhuda røykere som står å patter på kistespikere forann inngangen på kjøpesentre osv, mens dem tørker svetten med nikotin gule fingre og rister på klæra sine som stinker som et tolv års gammelt askebeger!

hvorfor er dere nødt til å surre rundt inngangen på steder og forkorte deres liv?
er det den dårlige kondisen dere har fått som ikke orker å rusle ti meter unna?

gjør som meg stump røyken å ta en snus i stede!
Sitat av Lommelykt Vis innlegg
Dersom dere har Asma, så kan dere jo argumentere med dette og be røykerne vise hensyn.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det at man har kidnappet kona til Syrias president er noe godt argument her. Om man har astma, derimot, så er det en annen sak.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
verste som finns er gråhuda røykere som står å patter på kistespikere forann inngangen på kjøpesentre osv, mens dem tørker svetten med nikotin gule fingre og rister på klæra sine som stinker som et tolv års gammelt askebeger!

hvorfor er dere nødt til å surre rundt inngangen på steder og forkorte deres liv?
er det den dårlige kondisen dere har fått som ikke orker å rusle ti meter unna?

gjør som meg stump røyken å ta en snus i stede!
Vis hele sitatet...
Tja, litt av grunnen er jo at de smarte personene som plasserer ut begrene setter dem rett utenfor inngangen på sentrene.
Sitat av murloc Vis innlegg
Tja, litt av grunnen er jo at de smarte personene som plasserer ut begrene setter dem rett utenfor inngangen på sentrene.
Vis hele sitatet...
he he ja det er sant, men når jeg røyka stod jeg et stykke unna inngangen å røyka, knipsa bare sneipen i dem askebegrene
Happy Buddha
Sitat av MyBallantine Vis innlegg
Jo det bør nesten være det. ER helt sykt hvor mye pes røykere får gjennom aviser, politikere og alle bedre-enn-deg menneskene.

Nå kan røykere fortsatt røyke utendørs om enn noe begrenset allerede.

La dem få røyke i fred å ta med deg ditt sure humør og stikk til helvete vekk fra den som forsøker kose seg på en av de få plassene de stakkars røykerne ennå kan røyke.

Røyker ikke selv men jeg er dritt-lei av all hetsen røykerne får.
Vis hele sitatet...
Snakker du om mitt sure humør? Jeg er alt utenom sur. Jeg røyker ikke og har heller aldri hatt noen problemer med røykere. Poenget mitt var at når man gjør noe som kan plage/forstyrre og i dette tilfelle også være skadelig (Ja. Jeg vet, det kan diskuteres, men vi tar ikke det nå.) så kan man ta hensyn. Ta for eksempel en gutt med sinnsykt høy og fæl musikk. Du må da vel være enig i at han kan ta hensyn istedet for at alle andre skal måtte flytte seg til de ikke hører musikk lenger? Satt litt på spissen, men du burde forstå poenget mitt nå.

Du har også rett i at det blir færre og færre steder røykerne kan røyke, men uansett hvor det er, vil det være mulig å trekke 2-5 meter unna de som sitter der for å fyre opp en røyk.
Sitat av kampspurv Vis innlegg
Nå var det min oppfatning at det var TS som satt på benken først, og det som var forutsetningen for problemstillingen hvordan man skulle oppføre seg slik jeg leser spørsmålet hans.

Om du finleser ser du også at han eksplisitt skriver at røyken ble "blåst mot ham". Mao en aktiv handling. Selvsagt kan det være noe han inbiller seg, men igjen tar vi vel helst utgangspunkt i forutsetningene for problemstillingen. Eller?

Men enig, å trøkke seg inntil folk som røyker, for så å klage blir som at man kjøper leilighet i Carl Berner krysset, og så klager til kommunen over trafikken etterpå.

Og jeg ser ikke helt hvor det fremgår at den eldre (ikke gamle...) damen var dårlig til beins. Og om hun var det, så kanskje det var fordi hun røyker? Og da blir argumentasjonen i retning av: Unnskyld unge herre, jeg må ta meg en røyk, og til det trenger jeg plassen din fordi jeg er så dårlig til beins, og det er jeg fordi jeg har røkt hele mitt liv.Og da,siden jeg har røkt så lenge, må du stå om du ikke liker lukten.
Eller sagt på en annen måte: Fløtt deg jypling, her skal jeg sigge!

Vi kan kanskje holde oss til et hypotetisk scenario av gangen, ellers blir det så forvirrende når vi argumenterer utfra hver vår klode?
Vis hele sitatet...
Jeg mente generelt sett, ikke akkurat denne gangen som TS beskriver.
Beklager, burde nok skrevet det i innlegget mitt.
De finnes rævhål på begge sider av denne saken.
Likte forslaget om å tenne på hår og få den lukta til å sitte i lufta, kanskje blåse røyken på røykeren (Y)
Kanskje jeg skal gjøre det neste gang jeg får besøk av noen som røyker xD
Jeg har røyket i snart 15 år, og har aldri stått INNI et busskur å røyka mens det er andre mennesker der. Skal jeg absolutt røyke mens jeg venter på bussen så stiller jeg meg på utsiden av skuret. Stiller meg til den siden hvor røyken ikke går mot skuret men andre veien.
Jeg bruker folkeskikk, og skjønner veldig godt at ikke-røykere blir irritererte på oss røykere i slike situasjoner.
Man må kunne vise hensyn og respektere hverandre.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Det er noen få her som nevner sykdommer (les; kreft) knyttet til at andre røyker i området rundt deg. Det er virkelig ikke der skoen trykker.

Røyking er veldig kvalmende for dem som ikke er vandt til å dra ned røyk selv. I tillegg er røyken tykk og du begynner å tørrhoste når den pustes inn, det er virkelig ikke moro. Kreft kan jeg alltids skaffe meg andre steder, chips eller gulrøtter eller hva-det-nå-enn-er som gir kreft for tiden.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
hvorfor er dere nødt til å surre rundt inngangen på steder og forkorte deres liv?
er det den dårlige kondisen dere har fått som ikke orker å rusle ti meter unna?
Vis hele sitatet...
Fordi vi føler for det!

Grrr.
Sist endret av Prompdompap; 24. mai 2012 kl. 03:53.
Sitat av PerPerPerPer Vis innlegg
Lufthorn. Be dem vise respekt og være høflig. Du har like mye behov for å blåse med lufthorn som de har å røyke i trynet ditt.
Eventuelt kan du bære rundt på en klump med hår for å tenne i anledning gamle damer røyker på deg på bussholdeplassen.
Vis hele sitatet...
Haha ser for meg at du ganske rolig tar opp en klump med hår og en lighter fra lomma, imens du samtidig plystrer, setter klumpen forsiktig ned rett atmed den gamle dama og tenner på. genialt.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Noen som føler seg skyldig? "Kjendisen var sint". Way to go...

http://www.dagbladet.no/2012/05/25/s...holm/21783412/
Sitat av Dibsent Vis innlegg
Makan til frekkhet flere, både røykere og ikke-røykere sitter å gulper opp. Blåse røyk opp i fjeset på ikke-røykere? Faen er problemet til folk idag? Hvorfor har dere røykere slik en rebelsk holdning til ikke-røykere som faktisk ikke er komfortable med røyken eller lukta? Er det ikke-røykere som har vedtatt at det skal stå "Rauking DAUDAR" på Prinsen dere kjøper i butikken? Er det den jevne nordmann som har bestemt det? Hvis ikke, hvorfor dette hatet over på dem?

I mine øyne er saken både klar og enkel:
Man setter seg ikke rett ved siden av andre og røyker, og en som ikke ønsker å være i nærheten av røyken setter seg følgelig ikke ved siden av en som røyker.

Tror ikke helt røykere er helt inneforstått med hvordan røyken oppleves for de som ikke røyker, ikke bare lukter det forferdelig, men lufta er faktisk ukomfortabel å puste inn.

Jeg får ikke dusjet etter trenigene mine pga. manglede penger til drift av hallen, etterpå må jeg faktisk busse hjem. Hadde du satt pris på om jeg satt meg ved siden av deg Saint? I tillegg ville jeg jo selvfølgelig hatt armene over hodet da DET ER DERE IKKE-BRUKERE AV HALLEN SOM HAR SØRGET FOR MANGLEDE PENGER FRA KOMMUNEN.

Nei faen heller folkens. Folkeskikk og that's it.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg er enig i at Jeg elsker å blåse røyk opp i fjeset på ikke røykere var litt vell drøyt
Sitat av Saint123 Vis innlegg
Jeg elsker å blåse røyk i fjeset på Ikke-røykere. Er så deilig og se menneskene lage grimaser istedenfor å be meg om å slukke røyken...
Vis hele sitatet...
Respektløst kalles dette.
Jeg håper virkelig at du blir mer ansvarsfult når du blir eldre.
Faren til ex-dama pleier å si til folk som er på besøk at de må gå ut på altanen mens han røyker.

Og han stumper aldri røyken på plasser det er tillatt å røyke selv om det også er ikke røykere der.
Men han blåser aldri røyk direkte i fjeset på noen.
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av ompapa Vis innlegg
Faren til ex-dama pleier å si til folk som er på besøk at de må gå ut på altanen mens han røyker.

Og han stumper aldri røyken på plasser det er tillatt å røyke selv om det også er ikke røykere der.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde også slått opp med avkommet til de genene.
▼ ... noen uker senere ... ▼
"For guds skyld, bare spis mens jeg røyker altså, det går greit det."
Sitat av isbilen10 Vis innlegg
Hei, Freaks. Jeg er nå på bussholdeplassen i Ålesund, og har nettop vist min avsky ovenfor en eldre dame som bestemte seg for å sette seg vedsidenav meg å puste røyken sin i ansiktet mitt. Jeg sa fra at jeg synes det var ekkelt og spurte om hun kunne stoppe eller gå ett annet sted å røyke, men ble mødt negativt med en hes stemme som ba meg vise respekt og være høffelig. Røyste meg da å gikk uten å si noe eller se bak.

Dette er ikke første gang jeg har opplevd personer som blåser røyken i retning mot meg offentlig, men første gang jeg har sagt fra.

Hva bruker dere å gjøre når dere havner i slike situasjoner, og hvis dere noen gang har sagt ifra til vedkommede, hvilken respons har dere fått?

Beklager skrivfeil. Skriver fra mobiltelefon.
Vis hele sitatet...
Bruker vel egentlig ikke å si en drit når folk "blåser" røyk på meg, selv om jeg personlig syns røyk stinker dritt. Bussholdeplasser er som regel bygd som en liten boks med en side åpen, så hun kunne jo eventuelt stelt seg på den ene siden av "boksen" å røyket seg ferdig. Men nå vet ikke jeg hvor skrøpelig denne "eldre damen" var da, så for alt jeg vet var hun "for gammel til å stå"
Sist endret av heihallohade; 11. juni 2012 kl. 13:24.
Sitat av Martinsh Vis innlegg
Fyr en spliff å få gamle damen passivfjern..
Vis hele sitatet...
hahah, kan ikke gjøre noe annet enn å flire ass
jævlig bra !
Sitat av ompapa Vis innlegg
Faren til ex-dama pleier å si til folk som er på besøk at de må gå ut på altanen mens han røyker.
Vis hele sitatet...
Tuller du? Jeg syns han burde gå ut selv!
Nei han sa han var sjef i eget hus og om ikke besøket hans likte røyk så kunne de bare gå ut mens han røykte.
Du skulle suttet der en liten stund til, hadde hun fortsatt å blåst røyken i trynet ditt skulle du bare tatt den jævla røyken hennes og knekt den;p
Sitat av ompapa Vis innlegg
Nei han sa han var sjef i eget hus og om ikke besøket hans likte røyk så kunne de bare gå ut mens han røykte.
Vis hele sitatet...
Not my style, men okey.

Jeg røyker selv, men aldri inne. Om jeg har besøk som røyker så går selvfølgelig de og ut.
Når det gjelder røyking offentlig så går jeg alltid unna folk. Hvis noen velger å stille seg sammen med meg så tvinger jeg hvertfall ikke røyken på de.
Syns selv det er veldig ekkelt når jeg passerer folk som røyker, og jeg får røykskyen mitt i ansiktet.
Personlig har jeg for mye på tapeten til å ta notis dersom noen skulle blåse røyk på meg. Det er sykt uvesentlig og trivielt. Jeg mener folk er sarte og nærtagende dersom dette ødelegger dagen.

Når man beveger seg utendørs kreves det en viss interaksjon med folk. Dersom man går rundt og irriterer seg over sigarettrøyk (i mine øyne en bagatell), man vurdere hvorvidt man kan utsette seg selv for omgivelser hvor en slik situasjon oppstår. Ta mindre buss, ikke feste, etc.

Kan også nevne at jeg kun røyker på fest.
Sitat av UgleSpy Vis innlegg
Personlig har jeg for mye på tapeten til å ta notis dersom noen skulle blåse røyk på meg. Det er sykt uvesentlig og trivielt. Jeg mener folk er sarte og nærtagende dersom dette ødelegger dagen.

Når man beveger seg utendørs kreves det en viss interaksjon med folk. Dersom man går rundt og irriterer seg over sigarettrøyk (i mine øyne en bagatell), man vurdere hvorvidt man kan utsette seg selv for omgivelser hvor en slik situasjon oppstår. Ta mindre buss, ikke feste, etc.

Kan også nevne at jeg kun røyker på fest.
Vis hele sitatet...
Hva med de som røyker rett utfor butikkinngangen? Hva med BARN som passerer?
Kanskje det er de som røyker som burde ta hensynet. Ikke-røykere og de røykerene som faktisk syns dette er utrivelig har ikke valgt at de skal stå der.
Sitat av Creat1ve Vis innlegg
Hva med de som røyker rett utfor butikkinngangen? Hva med BARN som passerer?
Kanskje det er de som røyker som burde ta hensynet. Ikke-røykere og de røykerene som faktisk syns dette er utrivelig har ikke valgt at de skal stå der.
Vis hele sitatet...
Fortsatt en bagatell... Det er kjipt men ubehagelig i maks 1 sekund.
Barn tar ikke skade av litt passiv røyking i det de passerer en som røyker utenfor butikken. Om barnet lever i et hjem hvor det daglig røykes, så kan det kansje tenkes at det kan være skadelig, men ikke litt passiv røyking en gang i blandt (kansje om det har astma).

Ellers er jeg jo enig at røykere bør ta hensyn, men man kan jo ikke bry seg om alt heller.
Jeg husker jeg røkte mens jeg ventet på toget på Gardermoen til Oslo for et par år siden. Da jeg kom ut fra spindeldørene gikk jeg litt unna folk mens jeg røkte. etterhvert kom bare flere og flere ut av dørene og jeg flyttet på meg hver gang, fordi jeg hadde lyst å vise litt hensyn. Da jeg innså at folk alltid stilte seg i nærheten av hvor jeg stod fant jeg ut at jeg like gjerne bare kunne stå der, så kunne de som ikke ville stå i en eventuell røyksky gå litt unna. Jeg gadd rett og slett ikke å gå rundt som en sau på perrongen, det skulle vel heller ikke være nødvendig fordi det var nok av plass til alle sammen der. Jeg har sterkt inntrykk av at noen folk elsker å klage. De elsker å hate på noen eller noe og derfor stiller de seg - ubevisst eller bevisst - i nærheten av folk som røyker, slik at de kan vise sin avsky med sure grimaser eller framprovosert hosting og harking. Avmerkede røykeområder er noe jeg synes er positivt. Da har vi allefall vår egen plass, og vi slipper å gå rundt folk som en gjeng med sauer. Folk som står i nærheten da, vet hva de går til.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Satt i ett busskur i dag mens jeg røyket. Når jeg kom satt det allerede to stykker der og røykte, og vi satt på hver sin side. Kom etterhvert en gammel dame som satte seg i midten av oss, og begynte å kommentere at vi var respektløse osv. som tok oss en røyk når det var folk der som ikke drev på med det samme som oss. Busskuret er laget i glass, så det hadde vært merkelig om hun ikke så oss på tur inn. Greit nok, jeg hadde nok ikke gjort det samme om ikke jeg kom dit først, men synes det var unødvendig å kommentere.
Ikke glem at gamle damer alltid fortjener sitteplass fremfor oss. Om vi røykere er respektløse kommer ann på øyet som ser, men så lenge det dreier seg om små barn eller eldre så kan man vise hensyn. Men ikke-røykere generelt kan si fra en pen måte så det slipper å oppstå irritasjon og en fiendtlig stemning som gjør at røykeren hvertfall ikke flytter på seg.
Sitat av Prompdompap Vis innlegg
Ikke glem at gamle damer alltid fortjener sitteplass fremfor oss. Om vi røykere er respektløse kommer ann på øyet som ser, men så lenge det dreier seg om små barn eller eldre så kan man vise hensyn. Men ikke-røykere generelt kan si fra en pen måte så det slipper å oppstå irritasjon og en fiendtlig stemning som gjør at røykeren hvertfall ikke flytter på seg.
Vis hele sitatet...
Det var sol og 15 varmegrader, pluss samme benker fem meter unna busskuret vi satt i.