Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 866
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
har en nabo som har et annet etternavn enn meg men de ligner. Samtidig som jeg fikk en pakke i posten jeg har venta på veldig spennt, så fikk jeg også brevet til naboen med det ligendne navnet i postkassa mi.

Greien er at jeg har ventet på flere ulovlige forsendelser innenlands og det var aldri noe problem, og senderen er 100% garantert pålitelig. Men det var et brev som ikke kom frem. reshipen kom frem. Så da var jeg ekstra spennt.


Så det er det som kanskje kan være greien da? At han narkis naboen min har fått min post, og at det er der godsakene mine ligger nå? Hva kan jeg gjøre for hindre at dette skjer? jeg har vurdert lage bedre og lettere leselig merkelapp hos han. Og større hos meg.Han har jo bare etternavnet.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan inkluderer fornavnet hans også. Jeg har selvfølgerlig fullt navn. OG ja, kanskje slenge på leilighetsnummer i tillegg.
Anonym bruker
"Intolerant Berggylt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
altså hvis det står leil. nr på pakken burde problemet være løst tenker dere ikke?
Anonym bruker
"Orange Kvernknurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
La oss si at du heter Ola Nordmann, og naboen din heter Harald Normann.
Kan du ikke løse dette problemet ved å legge på et ekstra navn? Altså, du trenger nødvendigvis ikke å faktisk endre navnet ditt i folkeregisteret, men du kan jo markere postkassen din med det ekstra navnet.

Ola Nordmann Berntsen. Marker postkassa di med det navnet, og sørg for å få shippet pakker til samme navn.
Kanskje?
Anonym bruker
"Elektronisk Karybdis"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvordan skal leilighetsnummeret ha noe å si hvis ikke posten som mottas også er merket med leilighetnummeret? Da er du fucked om posten din blir stoppa av popo hvertfall.

Du har fått hans post én gang på hvor mange år du har bodd der? Er mye større sannsynlighet for at pakka du savna er stoppa i tollen eller aldri sendt så du har blitt svindla, men kan ikke utelukke helt at du har rett heller.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
En reship som kom frem kan bety bedrag fra selger også, spesifikt rundt første forsendelse. Han kjøper seg tid ved å forsinke noen leveringer. Helt vanlig grep å gjøre i den verdenen. Men det er jo da en fyr som prøver å møte alle forpliktelser som også kan gjøre når sånt, trikse slik at alle får det de skal og at alle får etter selgers "behov". Kan indikere en konstruktiv aktør totalt sett.

Reship / pengene tilbake fungerer jo bare så lenge det ikke skjer for ofte, og som regel er angrerett basert på fysisk makt og langvarige forhold.

Sann informasjon om hva som har skjedd heller ikke så vanlig
Sist endret av meaculpaUIO; 8. juni 2021 kl. 18:15.