Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  183 20816
Hei!

Jeg kom på en fet ide! Hva om vi kan lage en pokemon side, som er bygd opp likt som nordicmafia?

Dette er hva man kunne tatt med:

(poenghandel)
(overførpoeng)
( et "lager" hvor du har dine pokemon)
(politistasjon)
Nyheter om pokemon
Kamper
Dueller
Les avis
Tog stasjon (man må jo dra til de forskjellige byene, og ut-
fordre gymlederne.
Søk etter pokemon
Drep pokemon (virker litt dramatisk)
Sykehus
Gym ledere

Samarbeide med å skaffe pokemon, sloss, etc.
Pokemon trening
pokemon fight club
Fengsel Pokemon skadet (må vente en viss tid)

Dette er noe jeg kom på akkurat nå, etter jeg lagde et design.
Dere kan godt finne på mer alternativer, men dette er hva jeg skrev ned ganske raskt.

Design: www.norsk-pokemon.moo.no

Jeg er ikke flink til å designe, men der har dere i hvertfall en mal på hvordan det kan være.
Noen som er interrestert å hjelpe å lage en slik nettside? jeg er ganske blank innen php.
(skyt meg om det allerede finnes en slik side).


Mvh pokemon fan
Sist endret av pokemon fan; 4. februar 2007 kl. 18:53.
Mulig du kan få litt pes med Nintendo om varemerker dersom dette blir populært, ihvertfall hvis du skal tjene penger på det.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Du får bruke den vanlige kontoen din, The Nordic Dj.
Synes det var en god ide jeg
er jeg den eneste som likte dette? Mener dette ville blitt bra, og man kunne tjent på det.
Er ikke det bare å gjøre noen avtaler med nintendo? Og betale dem?

edit: skulle bare ønske jeg kunne php selv, så hadde jeg gjort det
Sist endret av boblesaft; 4. februar 2007 kl. 19:40.
Ski for your life
kosepaa's Avatar
Sitat av The Nordic Dj
Er ikke det bare å gjøre noen avtaler med nintendo? Og betale dem?
Vis hele sitatet...
Det er nok ikke bare bare det. Hvor mye hadde du sett for deg å betale for dette?
neh, tror ikke jeg ville betalt så veldig mye i første omgang. Men om jeg hadde hatt blandt annet google adsense der, så hadde jeg tjent inn penger.


ps: Jeg er trådstarter.
Sist endret av boblesaft; 4. februar 2007 kl. 21:00.
Du hadde nok mildt sagt fått mye pes med nintendo, men du kunne jo brukt liknende ide, blanding av digimon og pokemon.
Så lenge du ikke kopierer så skulle det nok gått bra.
Sitat av pokemon fan
(skyt meg om det allerede finnes en slik side).

Mvh pokemon fan
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke om det finnes en slik side fra før av, men kan jeg skyte deg uansett?
er ikke pokemon fans utdødd snart? =O
pokemon forever!
hva med en side om Digimon? Digimon er de beste!
Sist endret av Gabsterino; 5. februar 2007 kl. 18:39. Grunn: Jads
Sitat av Raymond
Du hadde nok mildt sagt fått mye pes med nintendo, men du kunne jo brukt liknende ide, blanding av digimon og pokemon.
Så lenge du ikke kopierer så skulle det nok gått bra.
Vis hele sitatet...
Det kan jo være aktuelt ja Men som sagt så er jeg svak innen php og slikt, og det var jo bare en ide som hoppet ut av meg.
Er det noen her som er villig til å prøve seg på et slikt prosjekt?

Mvh Daniel
Vil anbefale deg å satse litt annerledes. Da pokemon generasjonene nå har vokst opp, sikter de til mer modne/voksne animer. Så om du feks lager et spill basert på selvlagede tegna anime figurer, og deretter utvikler ideen i retning naruto, fullmetal alchemist og sword of the mist osv, treffer du et mye bredere publikum.
Dog det krever at du skaffer en arbeidsglad japse som er glad i å tegne.
jeg er ikke noe fan av pokemon men dette kan jo være en fin ide.
Jeg har en slags japse i klassen som kan tegne manga. Eller så kan jeg noe grunnleggende i manga.


Men så er det også det at jeg tror pokemon ideen ville vært knall bra. At man kan ta fly til forskjellige gymledere osv. Naruto har jeg ikke sett, men kameraten min har fått med seg alt innen naruto tror jeg.

Hva synes dere om Death Note da? kunne det blitt bra? At man kan skrive navn i en blokk, så døde den brukeren. Bare med noen hindringer osv.
Men uansett så er jeg aller mest for pokemon ideen
lykke til, det kommer dere til å trenge, for dette kommer aldri til å gå... en gjeng fjortiser som lager et spill som skal måle seg med nordicmafia (ikke misforstå, jeg liker ikke, spiller ikke og vil aldri prøve nordicmafia). jaja... Drøm videre!
Jeg skal putte en 37" tv opp i ræva hvis dette blir en hit. Som en annen sa her før har pokemon genersajonen vokst opp, og de få som er igjen er 3-4 klassinger som har arvet kort fra søsknene sine og kan 0 om pc. Også kan du tenkte deg hvor mye Pokemon omsetter for i resten av verden. Mange millioner eller kanskje oppe i milliarder. Du må i hvertfall ha en far som har over 500 millioner på bok til og invistere med før du kan så mye som tenkte på det er assa. Hvis dette hadde vært en hit hadde jo de ca. 3000 menneskene som jobber i Nintendo funnet ut av det før deg
Jeg er ingen NordicMafia spiller

Jeg kom bare på en ide. Og jeg formidler den videre om det er noen andre her som kan php osv, og likte ideen.

Jeg mener det var noen andre her på nm som postet en tråd om forlag til noe slikt no. Bare at det var Harry Potter. Her er siden nå: www.galtvortskolen.net
Så jeg er ikke den første her.

edit: Pappa tjener godt nok, men det burde ikke ha noe med saken å gjøre. Fordi det er ikke nødvendig å tenke penger med en gang man setter i gang en slik side. Det kan jeg ta med tiden, og se om det blir flere registrerte brukere der.

ps. Jeg er ikke fjortis, jeg er snart 16. Og det er ikke no gjeng. Det er bare jeg som kom på ideen.
Sist endret av boblesaft; 5. februar 2007 kl. 23:19.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av drrogern
er ikke pokemon fans utdødd snart? =O
Vis hele sitatet...
Kommer an på hva du mener med fans; Jeg liker fortsatt spillene jeg..
ok=) her jeg bor virker det ganske "borte" men lykke til!
Sitat av Gabsterino
hva med en side om Digimon? Digimon er de beste!
Vis hele sitatet...
Det må være det eneste i verden som er dårligere enn pokemon.
Det eneste ene som gjør pokemon bra er at det er RPG og handler om å skaffe xp og sånt, men alle RPG spill er morsomme. (Nesten alle, untatt WoW)
Sitat av EivindH
Jobber med mitt eget spill
Vis hele sitatet...
ditt eget spill?=D fortell
Sitat av The Nordic Dj
ps. Jeg er ikke fjortis, jeg er snart 16. Og det er ikke no gjeng. Det er bare jeg som kom på ideen.
Vis hele sitatet...
Fjortis har nesten ikke noe med alder å gjøre, går mere på oppførsel og tankegang, men tipper det kalles fjortis fordi de aller fleste er i denne "fasen" rundt denne alderen. Men men, trenger ikke være fjorten år for å være fjortis
Hvorfor skal du kopiere Nordicmafia, med pokemon!? Trenger du virkelig ødelegge det spillet mer enn det allerede er ødelagt?

Hva skal du kalle spillet forresten? Pokemafia? Og hvis det skal være som i pokemon-spillene, hvorfor skal man kunne drepe andre spillere/trenere da? Da jeg var liten så jeg aldri at Ash drepte noen med å skrive navnet deres på en blokk. Har jeg gått glipp av det da, eller?
Sitat av Ceptorshock
Hvorfor skal du kopiere Nordicmafia, med pokemon!? Trenger du virkelig ødelegge det spillet mer enn det allerede er ødelagt?

Hva skal du kalle spillet forresten? Pokemafia? Og hvis det skal være som i pokemon-spillene, hvorfor skal man kunne drepe andre spillere/trenere da? Da jeg var liten så jeg aldri at Ash drepte noen med å skrive navnet deres på en blokk. Har jeg gått glipp av det da, eller?
Vis hele sitatet...

Trenger da ikke å drepe noen, bare at de er ute etter et spes antall tap?
drrogern: Lite sansynelig.. Ingen info lekker ut enda !
Du trenger jo ikke bruke pokemons figurer. Lag noen nye heftige paint tegnede vesener.
Ja, Det hadde vært litt kult
(Mitt spill blir nok ikke pokemon)
Sitat av Ceptorshock
Hvorfor skal du kopiere Nordicmafia, med pokemon!? Trenger du virkelig ødelegge det spillet mer enn det allerede er ødelagt?

Hva skal du kalle spillet forresten? Pokemafia? Og hvis det skal være som i pokemon-spillene, hvorfor skal man kunne drepe andre spillere/trenere da? Da jeg var liten så jeg aldri at Ash drepte noen med å skrive navnet deres på en blokk. Har jeg gått glipp av det da, eller?
Vis hele sitatet...
Det skal ikke omhandle Nordicmafia i det hele tatt. Men jeg ville gjerne ha siden satt opp slik som nordicmafia.
Slapp av, det var bare en ide.
Får den galtvortskolen-spillet-tingen du nevnte holde på gratis? Er det mulig ingen prøver skvise penger ut av de som har lagd siden?? Mulig OT men...

Anyway, enig med de andre, ideén kommer litt i seneste laget siden Pokémon-generasjonen er snart oppvokst og over den fasen...
Ikke så dum ide:P men tviler på at går. Nordic mafia lurer bare penger ut av småunger som blir hekta på sånt og lignende spill. synest det burde vært 14års grense for bruke penger på spill som Nordic, som man vil le av når man bli eldre. og angre på at man kasta bort tid å pengr på sånnt.
Det er 15 års grense på nordicmafia da.
Å lage en slik side krever enormt med arbeid. Bare nevner det...
Hehe ja men akurat det tror jeg ikke de som er under bryr seg no om.. mange av de fleste er jo i 11-14års alderen..
"mange av de fleste..."
Vis hele sitatet...
Mange av de fleste faktisk..?

Dette hadde vert en meget god ide!!,..viss det var for 5år siden
Skjift tema til noe som er "hot" nå, selv om det kanskje er pokemon du brenner for.
Menn viss du får litt assistanse fra gode webdesignere/kodere osv. så er ikke dette umulig nei
hmm ja:P haha ikke mobb skrivinga mi *faktisk:P*=(
Sitat av [GC/Betater]
hmm ja:P haha ikke mobb skrivinga mi *faktisk:P*=(
Vis hele sitatet...
Hehe

Hadde forresten vert evig tøft viss spillet var flash-basert(selv om jeg i grunnen _hater_ flash sider!), så kunne du bevege deg i en 2D verden når du skulle gå fra event til event eller hvordan det virker
Da blir det: Pokemon, Death Note, Naruto, osv.. Det trenger ikke nødvnendigvis være anime i det hele tatt (prison break, lost). Men da begynner man å bli litt offtopic :O

Så det vi trenger er noen til å melde seg frivillig til:

- Innhold
- design
- php, javascript, css, html, "??flash??"
- flere folk til å drive siden.

Her kan jo omtrent hvem som helst melde seg til å stå for innholdet, meny osv.
Jeg kan designe siden, og lagre hele siden i html og css. Men jeg skjønner ikke et bær av php, javascript og flash.

om ikke det er noen andre som kan designe, så ser listen slik ut:

- Designer (The Nordic DJ)
- Innhold (Ingen)
- php, javascript, css, html, "??flash??" (Ingen) - er det forresten noe mer vi trenger?

Er det ingen som vil hive seg på listen, og så ser vi om det blir flere etterhvert?
Man Kan jo bare stryke seg ut av lisen igjen.

- tnd
Sist endret av boblesaft; 12. februar 2007 kl. 02:50.
The Nordic Dj, jeg kan melde meg til å drifte siden som en Moderator.

TND: Tidligere joachim her, og Joachim på djdiko!
Da har vi jo en moderator
Sitat av The Nordic Dj
Da har vi jo en moderator
Vis hele sitatet...
Ja, nå mangler dere bare noen som skal lage hele dritten! (Sorry, kunne ikke dy meg...)
jeg melder meg frivillig til å "reklamere" for siden deresXD og krever en stor del av den enorme pengesummen dere sikkert kommer til tjene på dette
Om 3 uker er det mulig jeg har lært nok php til å starte en liten del av dette. Jeg kommer midlertidlig til å prøve meg frem på noen design, så kan jeg poste dem, så har dere noen valg (om det ikke er noen som er bedre til å designe).
Jeg kan foreløpig: html, css og grunnleggende php. Jeg regner med at man også må hive java med inn i bildet

Hadde vært kult om det var fler som ville meldt seg på denne liste, det er bare å hive dere av listen igjen om dere ikke vil likevell
For øyeblikket har vi:
Moderator: Sokkull.
Designer: (the nordic dj for øyeblikket).
og om ikke [GC/Betater] bare kødda, så får han viljen sin xD
Sist endret av boblesaft; 14. februar 2007 kl. 03:38.
Nordicmafia wannabie greier. Ikke rart folk ikke melder seg på, høres jo kjedelig og barnslig ut.
Fjortiss opplegg
dere kan da jo se hvor langt jeg har kommet for øyeblikket. Jeg har begynt å lest php i forrige uke, så php'en er ikke på topp. Men det er heller ikke nødvendig på denne lille siden.
Jeg er ikke ferdig med design, jeg lagde bare noe midlertidlig design for å prøve ut php egenskapene.
logg inn med: brukernavn: bruker
passord: bruker

link: www.thenordicdj.com/pokemon
og om ikke [GC/Betater] bare kødda, så får han viljen sin xD
Vis hele sitatet...
han? jei er jente:P frekkeste ja hjelper gjerne til.. kan godt reklamere er ganske mange av drittungene her som spiller nordic mafia tror jeg hvor langt har du komt med arbeidet a?
åj, sorry xD jeg glemte meg men akkurat nå øver jeg på php. Så driver jeg å knoter litt med design
Men det er fortsatt ledig stilling til andre som kan php, og er villig til å hjelpe. For om jeg skal skrive all php, så kommer det til å ta en liten stund.
hva er det du ikke kan a the nordic dj Du får til det du vil du!

men altså pokemon? Ikke lurere å lage noe annet som f.eks bilrace greier? altså du starter med en dritt bil, kjører løp mot andre bilder. Tjener penger, så kan du oppgradere bilen. Andre brukere av spillet kan kjøpe din brukt bil. Du kan kjøpe ny bil. en garage å ha den i. Style bilen osv.