Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 734
Halla,
kort og enkelt leter jeg etter helt vanlige minijack lydkabler 3.5mm som er av god kvalitet og tåler å bli brukt ute på gåturer. Har søkt rundt både her på forumet og google, men finner lite som tar for seg akkurat dette. Alt for mye støy og irrelevante treff som bare leder til lugubre nettsjapper o.l

Derfor spør jeg mine med-freaks om erfaringer med dette

Begynner å bli lei av å bestille hauger med kabler fra internett som går istykker etter 1-3 mnds bruk, og lurer på om noen her har erfaringer med kabler som er merkbart bedre, slitesterke og av god kvalitet.

Jeg er ikke ute etter gimmicks som "beats by dr dre" og slikt tull som ser helt jalla og hipt ut, bare gode kabler som holder det de lover av kvalitet og slitestyrke.

Ser at Komplett.no har kabler av typen "Monster"
Mulig de er ekstra gode, men jeg stoler ganske enkelt ikke på at de automatisk er bedre, selv om prisen er høyere enn resten.
Det er slettes ikke alltid prisen gjør at kvaliteten er bedre.

Tips og innspill taes hjertelig imot
Ørepropper eller headset med 3.5" mini-jack du er ute etter siden du nevner gåturer?

Du får i utgangspunktet x antall typer kabler med 3.5" mini-jack kontakt i ene enden og div annet i andre enden
Trådstarter
Er bare ute etter en male-til-male kabel. Altså en med hann-kontakt i begge ender av kabelen.
Headset har jeg fra før

Mange vanlige 3.5 kabler å velge mellom i prisklassen 100-200 kr, men jeg leter altså etter noe som er litt next-level - f.eks fra selskaper som har gått skikkelig inn for å lage ekstra gode kabler.
Og da mener jeg ikke sånt tull med "gold-plated cables", bare tøffe kabler som tåler litt, både i pluggen og selve ledningen inni.

Tar gjerne imot navn på produsenter o.l som kan ha noe ekstra bra!
ta og finn en random en og hiv på ett par kabel strømper samt krympe tuber i endene. '

Profit..
Parachord funker veldig bra sammen med krympestrømpe på endene. Ikke tvinner kablene seg sammen og du kan bare krølle sammen kabel og stikke den i lomma. Rist litt i den når du tar den ut og den er klar til bruk og stort sett alltid uten knuter og krøll.

Du får parachord fra ebay for next to nothing i alle tenkelige farger og lengder. Bruker det på både plugger og headset. Og pga parachord og krympestrømpe så slites ikke pluggen løs fra kabelen.
Sist endret av frtoretang; 25. mai 2016 kl. 21:13.