Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1649
La merke til noe stusslig når jeg brukte teoritentarmen.no i går.
Om du er inaktiv i x antall minutter blir du logget ut og blir promptet til å logge inn igjen for å kunne gjøre noe. (Helt normalt og en typisk sikkerhets metode)

Det jeg lå merke til var da om vi sier jeg begynner en teori prøve og venter i x antall minutter slik at session cookien utløpes blir du ikke logget ut automatisk. Men om du oppdaterer siden: trykker på neste spørsmål, sjekker svar eller navigerer via linker blir du kastet ut...

Her kommer tvisten, om vi sier du påbegynner en ny prøve, venter til cookien er utløpt/sletter session cookiene vil du fortsatt kunne trykke på et svar alternativ og trykke "sjekk svar". Da vil du se om svaret er riktig eller se svaret som var riktig i ca 1 sekund før du blir logget ut.

Når du logger inn igjen kan du fortsette prøven der du glapp, og vips, du vet svaret.

Dette er ikke en super stor exploit, men med tanke på bestått garantien kan den utnyttes til en liten grad.

Hva tenker dere om dette?
Sist endret av blitZz96; 30. mars 2015 kl. 02:25.
Det høres ut som jævlig mye jobb for noe som egentlig kun går utover deg selv. Skal du lese til teoriprøven så er det best å forberede seg godt, for til syvende og sist er det du som skal ta prøven.
▼ ... over en uke senere ... ▼
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Sitat av blitZz96 Vis innlegg
Hva tenker dere om dette?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker at hvis du melder ifra om dette, så kan du kanskje være så heldig å få litt gratis tid på teoritentamen.no.

Du kan eventuelt "weaponize" det, men tiden du bruker vil være ganske bortkastet.

Jeg ville sagt ifra. Kanskje du får en bitteliten påskjønnelse?
De fleste har vell lagt merke til det, fant det også ut selv. Men de fleste driter i garantien og vil faktisk klare teoriprøven et par ganger før de tar teorien for alvor. Så ja, det er ikke noe som vil hjelpe deg noe stort. Teoritentamen er også lett i seg selv, jeg og de fleste jeg vet om bare tok prøven dag inn og dag ut i en uke og besto med relativt få feil. Denne metoden er litt stress syntes jeg :/