Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 864
Prøver å få til en drop-down meny lik den som er her på nFF (øverst i høyre hjørne). Har ikke peiling på hvordan html-koden skal settes opp, så jeg prøvde bare å stjele litt kode og modifisere, men da får jeg bare en slags script-feil med IE. Det er nok ikke så veldig vanskelig å få til denne drop-down menyen, men jeg har i hvertfall ikke funnet ut av hvordan jeg skal sette den opp.

Altså, hvordan er html-koden til en drop-down meny lik denne på nFF (funker for faen ikke å sjekke html-kilde her )?
<form name="form1">
<select style="font-size:12px;color:#006699;font-family:verdana;background-color:#ffffff;" name="meny">
</select>
<input style="font-size:12px;color:#ffffff;font-family:verdana;background-color:#006699;" type="knapp" onClick="location=document.form1.menu.options[document.form1.menu.selectedIndex].value;" value="klikk her!">
</form>
Noen litt fancy fra google http://www.google.com/search?q=html+drop-down
Helt enkelt fra w3schools http://www.w3schools.com/html/tryit....ryhtml_select3

edit: aha jeg skjønner, men som sagt:
søk på forumet, tror jepser har posta en thread om noe lignende her på forumet før...
Sist endret av SilverKhan; 2. september 2004 kl. 21:40.
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Men det er det som er litt av greia. De drop-down kodene jeg har funnet med Google har alltid brukt en "Go!" knapp man må trykke på for å aktivere en link. Jeg er hypp på en drop-down greie som fungerer helt likt som denne på nFF. Det er vel den "onClick"-greia som må plasseres ett eller annet lurt sted i scriptet, men jeg aner ikke hvor ...

Essensen er altså at de ulike drop-down valgene skal fungere som linker, men at linken aktiveres så fort man har valgt et av valgene.
http://www.developingwebs.net/html/dropdown.php

rakk ikke å teste denne men det burde funke, dweep drar meg med ut
Fittesatananarkikommando
Cadex's Avatar
Donor

Kode

<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_jumpMenu(targ,selObj,restore){ //v3.0
  eval(targ+".location='"+selObj.options[selObj.selectedIndex].value+"'");
  if (restore) selObj.selectedIndex=0;
}
//-->
</script>

<form name="form1">
  <select name="droppdownjejejejeje" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
    <option value="jeje.html" selected>jeje</option>
    <option value="negerbarn.html">negerbarn</option>
  </select>
</form>
Prøv denne... vet ikke om den er helt valid, men det er jo mulig å teste. Hadde den på en side for et par år siden. Selve scriptdelen går seffers i head, men det visste du vel? :P
retningspels
AnaMorph0s|s's Avatar
Trådstarter
Devine: Den funka helt glimmers. Hjertelig takk.
SilverKhan: Den tråden jeg posta om det samme var til et phpBB-forum hvor jeg ikke fikk drop-down menyen til å funke.