Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 17863
Noen tips til hva man bør gjøre for svindel på Finn? Er snakk om 1300. Bør jeg lage et helvette? Tenker enten å kontakte hele hans slekt og si at drittungen er en notorisk svindler eller evt dukke opp på døra om jeg finner adressa.
Sist endret av Kebabsaus; 5. november 2021 kl. 12:22.
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Noen tips til hva man bør gjøre for svindel på Finn? Er snakk om 1300. Bør jeg lage et helvette? Tenker enten å kontakte hele hans slekt og si at drittungen er en notorisk svindler eller evt dukke opp på døra om jeg finner adressa.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er, om han kan gjøre det samme mot deg? Isåfall er det lite lurt å gjøre det. Akkurat blitt svindlet for 800 selv også, men tror jeg bare lar saken ligge egentlig (får skylde meg selv, tenker jeg). Selv om jeg har lyst til å fucke opp livet hans totalt!
Sist endret av Paranoid83; 5. november 2021 kl. 12:53.
Sitat av Paranoid83 Vis innlegg
Spørsmålet er, om han kan gjøre det samme mot deg? Isåfall er det lite lurt å gjøre det. Akkurat blitt svindlet for 800 selv også, men tror jeg bare lar saken ligge egentlig (får skylde meg selv, tenker jeg). Selv om jeg har lyst til å fucke opp livet hans totalt!
Vis hele sitatet...
Nei tviler. Tror jeg kontakter hele hans slekt, er snakk om en kar under 26 i mitt tilfelle. Han blir nok nervøs når moren, og alle de andre får vite at fyren driver å svindler på fritida. Vet det er råttent av meg, men idioten får skylde seg selv.

Jeg hadde gravd for å få tilbake 800 om jeg var deg. Prinsipippsak. Har du hans navn?
Sist endret av Kebabsaus; 5. november 2021 kl. 13:41.
Sitat av Zirto Vis innlegg
Ble du ikke oppmerksom på navnet Mantas Mačiulis? Ikke rart at du ble svindlet. Det er ingenting du får gjort, dessverre. Mest sannsynlig, er dette en typisk svindler fra utlandet og som bruker Google translator for å oversette til Norsk.
Vis hele sitatet...
Jeg synes det blir veldig unødvendig å legge skyld på noen som faller for en sånn svindel, et sånt system bygger på tillit og det er ikke sånn at et navn i seg selv trenger å være veldig avskrekkende. Det er jo heller ikke uvanlig med nordmenn som har ''utenlandske'' navn.
Sitat av Zirto Vis innlegg
Ble du ikke oppmerksom på navnet Mantas Mačiulis? Ikke rart at du ble svindlet.
Vis hele sitatet...
Heldigvis tenker ikke de fleste slik, ellers hadde jeg aldri fått solgt noe på Finn...
Det blir for dumt å dømme folk pga navnet i et multikulturelt samfunn som Norge.
Sitat av Oops96 Vis innlegg
Er det noe vits å i det hele tatt anmelde dette da?
Vis hele sitatet...
For min del så vil jeg si at det vil være et poeng å anmelde forholdet. Det kan være at den her lille summen kan være en del av et større bilde. Noen som holder på sånn slutter sjeldent etter en gang, og det er jo en mulighet for at de summene til sammen utgjør nok til at det vil være grunnlag for etterforskning og til og med domfellelse.

Du taper i allefall ikke på det, så jeg vil absolutt oppfordre deg til å melde saken til politiet.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
For min del så vil jeg si at det vil være et poeng å anmelde forholdet. Det kan være at den her lille summen kan være en del av et større bilde. Noen som holder på sånn slutter sjeldent etter en gang, og det er jo en mulighet for at de summene til sammen utgjør nok til at det vil være grunnlag for etterforskning og til og med domfellelse.

Du taper i allefall ikke på det, så jeg vil absolutt oppfordre deg til å melde saken til politiet.
Vis hele sitatet...
Hvor ble du svindla for 800,-? Finn?
Sitat av Kebabsaus Vis innlegg
Hvor ble du svindla for 800,-? Finn?
Vis hele sitatet...
Det er ikke jeg som har blitt svindlet, så jeg regner med at du siterer feil innlegg?
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Det er ikke jeg som har blitt svindlet, så jeg regner med at du siterer feil innlegg?
Vis hele sitatet...
Ahh, selvsagt. Min feil!

Noen her som har erfaring med reklamasjon til banken? Ser man kan reklamere for ukjente beløp trukket fra kontoen hos DNB. Da vil det være behandlingstid, og potensielt vil de da overføre tapt beløp tilbake.
Sist endret av Kebabsaus; 5. november 2021 kl. 14:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.