Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1049
Kjører rett på jeg

Har seg sånn at jeg fant en boks når jeg rydda rommet sist, inni der viste det seg å ligge et spill jeg spilte 25/7 når jeg var mindre. Spillet heter Outlive, det ligner _veldig_ på Starcraft og er et brasiliansk RTS-spill. Så fikk jeg noe så inni granskauen lyst til å spille det igjen, men som den Mac-brukeren jeg er slet jeg med å få kjørt det på min egen data ^^ Så gikk det videre til husets datamaskin, som kjører Windows XP. Men spillet vil ikke innstalleres, det skjer liksom ingenting når jeg trykker installer. CD-en er i god stand, pent behandlet (Hva forventer du av en 10 år gammel gutt? )

Er på ferie nå, så kan ikke huske i detalj hva mer som skjedde, men om noen andre har vært utfor det samme og kan hjelpe meg hadde det vært KJEMPEFINT!
Skulle helst fått spilt det på Macen også, har omtrentlig fått en fetish for spillet etter at jeg fant det Har tilgang på Parallells, men er redd for samme feilmelding der :/

Legger ved link til trailer og Wiki-artikkel:
Trailer
Wikipedia
Om det er et DOS-spill, kan du jo teste det ut i en emulator. Boxer er et flott alternativ til Mac (http://boxerapp.com/)
Sitat av Digital Hybrid Vis innlegg
Om det er et DOS-spill, kan du jo teste det ut i en emulator. Boxer er et flott alternativ til Mac (http://boxerapp.com/)
Vis hele sitatet...
Skal prøve det jeg, tusen takk
Står at det må ha win95 eller bedre så DOS-emulator trenger du ikke. Men du kan bruke et program som jeg ikke kommer på i farten hva heter, men der kan du hvertfall kjøre 2 OS på en gang det andre åpner seg i et vindu. Skaff Win95 og instaler i det programmet og du kan vertfall spille det
Åpent for alt egentlig, er _litt_ desperat etter å få spilt det spillet igjen ^^ Hele barndommen min bestod jo av Outlive og Heart of Darkness

(Edit: Du tenker nok på Parallels, et program som jeg allerede har )
Sist endret av Eplegutten; 25. desember 2011 kl. 20:49.
Da må du bare skaffe Win95 tviler på dette selges i butikkene enda, men du får oppsøke bukta
Sitat av CookieY Vis innlegg
Da må du bare skaffe Win95 tviler på dette selges i butikkene enda, men du får oppsøke bukta
Vis hele sitatet...
Alread on it, hvis ikke har vi 2 maskiner på loftet med en harddisk på 20 gb og win95 / win97

(er det da mulig å ta ut OS'et derfra? )
vil ikke tro det nei men du kan jo alltids høre med din far om har en mappe med alle cdene som fulgte med ? visst han samler på slikt enda
Sitat av CookieY Vis innlegg
vil ikke tro det nei men du kan jo alltids høre med din far om har en mappe med alle cdene som fulgte med ? visst han samler på slikt enda
Vis hele sitatet...
Faren min jobba på elektronikksjappe i 10 år, så vil tro han har et par magiske disketter/CD'er en plass blant alt styret
Sist endret av Eplegutten; 25. desember 2011 kl. 21:06.
▼ ... over en uke senere ... ▼
*UPDATE*

Da har jeg funnet spillet, gjort ferdig krimskrams på Parallels, og henta Windows 98-CD (med medfølgende instruksjonsbok ). Så da er alt klart for å smekke ivei



Parallels 7 klarer fint å gjenkjenne Win98, jeg får starta virtualiseringa helt til jeg skal innstallere selve OS'et. Da oppstår det mindre problemer.



Tydeligvis må jeg ha en floppy-disk, her lage en egen virtuell floppy-disk, der jeg må lage en stasjon "C:" som alle filer kan legges på. Finner ikke noe programvare eller guider på hvordan jeg gjør det i farta, men jeg antar det blir til at jeg bruker en av USB-minnepennene mine Hvis ikke har jeg left-overs floppys ^^



Så dere skal bli holdt oppdatert, stay tuned ^^
Aw, Outlive er fantastisk!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Da har jeg endelig klart det

Ble til at jeg valgte å virtualisere XP, da både win95/98 måtte ha "diskettstasjon A" for å innstalleres, som jeg aldri helt klarte å finne på Macen min

Men etter å ha "lånt" innstallasjonsfil av internett, var det rett inn i parallells og begynne "innstallasjon".

http://bildr.no/thumb/1082326.jpeg

Dette gikk relativt fort og greit, og når jeg kom tilbake fra dusjen hadde skrivebordet åpna seg og alt var klart for steg 2.

Det var bare å smekke inn Outlive-CD'en, og det poppet opp valg for innstallering her også.

http://bildr.no/thumb/1082330.jpeg

På under 1 time hadde jeg brent ut Windows XP-cd, virtualisert den i Parallells og deretter innstallert Outlive. Så da gjenstår det bare mange sene kvelder med maks nostalgia for min del
Sist endret av Eplegutten; 18. januar 2012 kl. 20:42.