Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1568
Hei, Freaks!
Går ut ifra at det finnes tråder like som denne, men jeg gidder ikke å vekke gammelt nytt til live.

Anyhow, jeg går rett på sak. Jeg føler at jeg har kommet meg inn på feil linje på VGS. Ingenting er hva jeg trodde, og jeg ønsker å slutte på skolen etter nyttår, for så å søke meg inn i 1.kl studiespess til høsten igjen.

Jeg orker virkelig ikke å valse rundt der bare til pynt.
Fatter'n sier at "Du får ikke ta fri fra skolen et år, kun for å sove lenge å spille World of Warcraft, du må ihvertfall finne noe du kan lære av "

Nå trenger jeg altså deres hjelp. Hvis dere hadde hatt et halvt år fri fra VGS, hva ville dere gjort?

Takker for svar!
Jeg tipper jeg hadde tatt en språkreise.
ta opp noen studspess fag som privatist til våren?
Hva med å finne en jobb så kan du tjene penger til du skal på skolen? ingenting som skjer fra 8 til klokken 3 hver dag uansett, så du kan like greit finne deg en jobb og tjene peng
Jobbe (du kan tjene mye penger på et halvt år), gå inn for å ta privatistfag (engelsk, geografi, gym, samfunnsfag osv), det skal ikke være så vanskelig om du jobber litt... på fritiden kan du kanskje lære deg å spille et instrument, anbefaler i alle fall det om du ikke gjør det allerede
Kan jeg spørre av ren nyskjerrighet hva du går/gikk?

Og hva med og bare ta ett halvt år fri, slappe av og "nyte" livet ett halvt år får det er 3år med studiespess?
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Kan jeg spørre av ren nyskjerrighet hva du går/gikk?

Og hva med og bare ta ett halvt år fri, slappe av og "nyte" livet ett halvt år får det er 3år med studiespess?
Vis hele sitatet...
Jeg går på elektrofag.
Å slappe av å nyte livet fungerer nok ikke for meg. Jeg føler at jeg må ha noe å stå opp for hver eneste dag, ellers blir alt bare trist.. :P
Okay Kan du ikke ta alle fagene som norsk matte eng etc etc. også slippe og ta det første året på studie?
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Okay Kan du ikke ta alle fagene som norsk matte eng etc etc. også slippe og ta det første året på studie?
Vis hele sitatet...
Det er mer timer i fag på studie, så det dekker bare en del.
Det du gjør er å skaffe deg en jobb OG du går til skolen og får tak i bøkene for førsteklassefagene. Det er IKKE noe stress å ta de som privatist istedefor. Så kan du begynne direkte på 2.året vgs Du kommer ikke til å angre når du er ferdig sammen med årskullet ditt!
Kan jeg spørre hva er ikke som du trodde? Hvorfor ikke elektrofag?
Planlegger nemmelig å søke på elektro nå
Gå på nav og si du vil ha praksisplass. Da må du ta en interessetest og de vil forsøke å finne en arbeidsplass til deg.
Du burde lese Danbanan sin tråd om reiser. Den motiverer deg lett ut døra!

Ellers høres elektro supert ut. Førsteåret er som regel relativt tørt, men det er mye spennende du kan ta i andreåret.
Når jeg tenker tilbake så hadde jeg ønsket at jeg valgte elektro ovenfor medialinjen. Ta det som er av datafag på 3 år elektro, så et par år på fagskole og deretter dataingeniør. Jeg tror du kan få et veldig godt grunnlag på noen elektrolinjer.

Men lykke til med friår, hvis det blir til det. Husk at det ikke aldri er lett å gå tilbake til skole/studiespesialiserende etter et år med ingen læring.
Hva med xbox support i Irland? Om du er over 18
Sitat av dead_rat6 Vis innlegg
Hei, Freaks!
Går ut ifra at det finnes tråder like som denne, men jeg gidder ikke å vekke gammelt nytt til live.

Anyhow, jeg går rett på sak. Jeg føler at jeg har kommet meg inn på feil linje på VGS. Ingenting er hva jeg trodde, og jeg ønsker å slutte på skolen etter nyttår, for så å søke meg inn i 1.kl studiespess til høsten igjen.

Jeg orker virkelig ikke å valse rundt der bare til pynt.
Fatter'n sier at "Du får ikke ta fri fra skolen et år, kun for å sove lenge å spille World of Warcraft, du må ihvertfall finne noe du kan lære av "

Nå trenger jeg altså deres hjelp. Hvis dere hadde hatt et halvt år fri fra VGS, hva ville dere gjort?

Takker for svar!
Vis hele sitatet...

Dersom du kan skaffe deg jobb og jobbe det halve året, er det et godt alternativ.

Hvis du ikke har mulighet til å jobbe, er jeg helt enig med faren din.
Hehe, du er i akkurat samme situasjon som jeg var i i fjor!

Ville sagt at du bør finne deg jobb, samme hva det er egentlig. Bare noe å drive med frem til sommeren ihvertfall. Det de aller fleste foreldre uroer seg for er jo om du klarer å komme deg tilbake på skolebenken etter å ha hatt så lenge fri! Vis dem at du klarer det ved å få deg jobb!