Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 5310
Hei.

Etter to år med iPhone har jeg funnet ut at podcast var en interessant ting, har til nå starte å abonnere på et par teknologi-podcaster. Noen som vet om noen gode, gjerne noen som er å finne hos iTunes.

Jeg kan anbefale:
TWIT
Engadget Show

Noen som vet om andre bra podcast, trenger ikke handle om teknologi eller ligge på topplista. Forslag?

Takk : )
Heilt canooon
RR @ Radioresepsjonen!
RR er selfølge!

SModcast - Podcasten til Kevin Smith (Silent Bob)

Om du er interessert i spillindustrien så kan jeg anbefale:
Alt fra IGN og 1up, Giant Bomb, The gamespy debriefings og The Geekbox.

Det er hvertfall noen av podcastene jeg abonnerer på
Freak Trooper
Joey's Avatar
Misjonen på P4 er ganske trivelig.
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Radio resepsjonen
Misjonen
Hallo i Uken
og hvis du liker dem herreavdelingen.
=)
Hvis noen har noen fler bra humor podcaster så tar jeg imot med takk! =)
Ikke så mye humor, men omtrent alt det som finnes på P2 er gull!

Verdt å vite - Populærvitenskapelig program
Radiodokumentaren - Skikkelig radio som bare nrk kan lage
osv
osv
Sist endret av Halalgeir; 1. mars 2010 kl. 20:19.
John Cleese podcast er ganske morsom syntes jeg da
En podcast retter seg jo mot et segment, og av den grunn passer den ikke for alle. Kan du ikke fortelle oss litt om interessene dine utover teknologi da? Jeg laster personlig ned podcaster om økonomi, internasjonal politikk, musikk og en sjelden gang om spillkonsoller, dersom beskrivelsen virker fristende.

Av rene underholdningsprogram laster jeg kun ned FK Fotball fast. Det omhandler, som tittelen hinter til, fotball. Sjarmen med programmet er at den tar for seg alt som ikke står i avisene og mye morsom trivia. Programmet oppfattes av mange som litt tregt, da det har sin særegne rytme. Dersom man er forberedt på det, er programmet rett og slett herlig å skru på på en søndags ettermiddag, eller når man vil underholdes uten å bli servert intens humor. Sjekk det ut :-)
To podcaster fra Radio Revolt: Internettet og Ct2rl+Alt+Delete
Med brostein i hånden
Johnny B's Avatar
Red Bar Radio!
Genial podcast som handler om en gjeng fattige stand up komikere som tar opp nyheter og diskriminerer alt og alle mens de drikker langt uttover kvelden. Er forresten på engelsk, og vil kanskje ikke være så gøy i starten, men ettersom du blir kjent med personene som kommer på showet fra eller til så blir det bedre ( er ikke fast hvem som er der, de tar inn gjester ). Vil også si at det er litt mørk humor, og om du liker politikk og fotball, så er nok ikke dette noe for deg.
Finnes det podcaster om webutvikling? :P
Misjonen med Atle Antonsen og Johan Golden
eller alt som finnes fra Ricky gervais, altså The Ricky Gervais Show ++
linuxoutlaws er okish. spesielt om du er litt intereisert i ljunuix
The Ricky Gervais Show!
Sist endret av Demolith; 1. mars 2010 kl. 23:54.
RR og Marijuana Radio er nice
Oss Megger Imellom
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...ordane/1.22940

EPIC! Skjønt at du er litt åpen for nye ting, k9z
▼ ... over et år senere ... ▼
Ja, jeg vet at tråden er litt gammel, men jeg har nettopp begynt å høre på podcasts istedenfor musikk på jobb og da trenger jeg flere podcasts å abbonere på.
Gjerne betalte om de er over gjennomsnittet interessante.

Min favoritt i dag: Freakonomics Radio
(Finnes også gratis på AppStore for fruktelskere)

Freakonomics radio tar for seg alle mulige problemstillinger og løser dem med mattematikk og logikk...
Jeg blir like overrasket hver gang det kommer ut en ny podcast.
Gutta bak podcast'n har også en blogg med noen av problemstillingene som ikke fikk plass i podcast'n: http://www.freakonomics.com/
Sist endret av Turbolego; 11. mai 2011 kl. 02:47.
Tiesto's club life, og Armin van buuren's A state of trance.
Joe Rogan podcast, ufattelige mye sprøyt som kommer fra han, men gud så bra til tider.
Sist endret av kSharp; 11. mai 2011 kl. 03:09.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
The Skeptics Guide to the Universe
Dette er den største podcasten blant skeptikere, den er også støttet av James Randi Educational Foundation. Her tar de for seg myter, konspirasjonsteorier, pseudovitenskap, paranormale aktiviteter og mye annet. Det er nok den mest givende podcasten jeg har vært borti hittil.

Astronomy Cast
Astronomi er hovedfokuset. Du får vite alt om sorte hull, big bang, relativitetsteorien, gammaglimt, osv. Men man kan også få høre om NASAs framtidige planer, det nyeste innen forskning og svar på lytternes spørsmål.

Banden
Kvaliteten har hatt et fall siden Are Sende Osen sluttet og skråblikket på samfunnet er ikke helt det samme. Men de har fortsatt mange artige reportasjer og selvfølgelig mye humor. Den store variasjonen på reporterne og deres interesser er heller ikke å forakte.
The Joe Rogan Podcast og Death Squad er konge podcasts
Gloryholeradio - Det er et nettverk av fire podcasts.
The glory hole - Mad scientist party hour - Why you suck in bed - The Jersey jerk show

Alle disse er helt geniale, og har gitt med mange latterkuler. Anbefales på det sterkeste!
Sjekk ut Hollywood Babble-on med Kevin Smith og Ralph Garman!
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
A State of Trance med Armin van Buuren, og Trance Around The World med Above & Beyond
Anbefaler deg å Caste hele Poden på sjøen!
The YoGPoD! Genialt!
▼ ... over et år senere ... ▼
jeg er et tog. tøff.
9 0
Enig med Ronnrein, det er genialt og det er faktisk bedre enn noe av det Simon og Lewis legger ut på youtube. Hvis du er interessert i Minecraft burde du kjøre Wonderment. har et par flere og men jeg husker dem ikke. editer dem inn senere.
Sitat av blueshift Vis innlegg
Misjonen med Atle Antonsen og Johan Golden
eller alt som finnes fra Ricky gervais, altså The Ricky Gervais Show ++
Vis hele sitatet...
Morsomme podcasts begge to. Vil og slenge på podtoid som er fantastisk morsomt. bør bynne lit tilbake i podtoid tho siden det er lit in jokes, noe det vil være i de fleste podcasts. Yogpod er og gøy, men få episoder.
Sist endret av PoteterOgMolasse; 20. juli 2012 kl. 23:29.
Siden det virker som det er flere som er interesserte i økonomi her kan jeg godt anbefale Planet Money sin podcast. Går inn på mange ulike temaer og krever ikke spesielt mye forkunnskaper.

I samme slengen kan jeg jo spørre om det er noen som vet om noen gode økonomi-podcaster som går litt mer inn på det tekniske og i dybden, mer rettet mot de som har litt kunnskap/utdanning om temaet fra før?
Hva må jeg bruke itunes for p4 podcasts legalt?

Lå hauger på bukta før og nå bare 1 med fattige 1 som deler.
Noen som vet om noen gode norske pocasts utenom RR og Misjonen? Skal på ferie snart og trenger noen tips...

Helst uten bergensk eller bred nordnorsk-dialekt for det er bare slitsomt å høre på!
Martin Beyer-Olsen live på p3.. De går istedet for RR i sommer. For min del er dette morsommere!
Noen som kan tenke seg å seede Misjonen?
Kan absolutt anbefale Savage Love, verten er homofil, like ærlig som en nordlenning på fylla og har aldri hørt om å gå rundt grøten.

Innringerne spør om diverse seksuelle problemstillinger og det svarer rett ut, nivået på innringerne er langt høyere underholdningsmessig enn de 14 åringene som brukte å ringe inn til p3's susstelefon for å spørre om x antall cm er normal penislengde.

Veldig morsom podcast, kanskje heller for de som ikke har RR/Kristian Valen humor.
Anbefaler deg NerdAlert sin NerdCast, handler hovedsakligt om gaming men som sagt 50% og 50% bullshit = 100% Underholdning. Kan også anbefale RadCrew sin podcast
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Finnes det podcaster om webutvikling? :P
Vis hele sitatet...
En hel del ser det ut til:
http://www.webdevradio.com/

http://speckyboy.com/2008/08/11/top-...pired-and-fun/

http://webdesign.tutsplus.com/articl...-subscribe-to/