Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3235
Har gått på Remeron noen uker nå, og den siste uka virker det som den har sluttet å funke? Angsten er jævlig sterk og sliter faktisk med å gjøre ting nå, alt virker håpløst. Har liksom en ekkel følelse konstant nå, skal til legen til torsdag å snakke om dette. Er dette normalt? Burde jeg bare kutte Remeron på dagen nå? Remeron skal ikke være avhengighetsskapende så er det noe stress å slutte på de? Sliter stort nå og sliter å gå på jobb. Noen som har opplevd dette?
Sitat av magnuze Vis innlegg
Har gått på Remeron noen uker nå, og den siste uka virker det som den har sluttet å funke? Angsten er jævlig sterk og sliter faktisk med å gjøre ting nå, alt virker håpløst. Har liksom en ekkel følelse konstant nå, skal til legen til torsdag å snakke om dette. Er dette normalt? Burde jeg bare kutte Remeron på dagen nå? Remeron skal ikke være avhengighetsskapende så er det noe stress å slutte på de? Sliter stort nå og sliter å gå på jobb. Noen som har opplevd dette?
Vis hele sitatet...
Ja har faktisk opplevd det samme. Jeg brukte den mest mot søvnplager da, men hadde en god beroligende effekt som sideeffekt. Den ga seg etter ca 2 uker eller ble iallefall mindre. Du burde ikke kutte på dagen, da kan angsten blir forrverret. Det finnes masse andre medisiner som funker mot angst, du får høre med legen din !
Sist endret av moonlord; 18. februar 2017 kl. 12:32.
Man blir ofte dårligere en periode ved innkjøring av medesiner. Som du beskriver selv etter noen uker. Medisinen fungerer.

Har selv gått på medisiner som har forverret angsten før det flater seg ut. Prat med legen. Ikke stopp medisinering før den tid.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 18. februar 2017 kl. 14:44.
Trådstarter
74 1
Så dette er bare liten periode fordi medisin begynne å fungere? Ja skal ikke slutte på den før jeg har snakket med legen min. Men har gått på denne 1 måned nå og har ikke opplevd så mye angst som jeg har nå, får bare håpe det gir seg. Angsten er værst på kvelden.
Trådstarter
74 1
Har prøvd zoloft, Remeron og citalopram uten lykke nå. Hva er neste tror dere?
Opplevde "dobling" av angst over ca en uke under innkjøring selv. Ca 2-3 uker etter oppstart.

Hva det neste er må du nesten ta med lege/behandler. Meningen er vel at medesin skal hjelpe over en gitt periode.
Sist endret av Hei-Det-Er-Meg; 18. februar 2017 kl. 15:17.
Trådstarter
74 1
Gikk du på Remeron?
Har forsøkt flere typer. Remeron en av de
Trådstarter
74 1
Var det Remeron du fikk mer angst etter hvert du også? Ossen medisiner har du prøvd, og er det noen du har lykkes med?
Cipralex jeg opplevde mest angst av selv under innkjøring.

Er ofte slik det viser at medesinen har en effekt. Verre angst over en kort periode.
Har aldri fullført en hel kur. Så, nei. Men det er meg. Hver enkelt må avgjøre om det har noe funksjon.

Kontakt legen din Er ingen ekspert. En lege vil gi deg mer korrekte svar.