Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 2139
Jeg har vert en trofast venn med 2x Logitech Mx518 og 2x Logitech Mx510 siden jeg begynte å spille litt FPS spill.
Musen min har begynt å bli litt slitt, så jeg har hatt planer om å bytte ut en stund.
Ved en tilfeldighet fant jeg ut i går at jeg har spillt FPS spill i kansje 10år med en mus som har "angle snapping"!!
Dette gjelder flere av musene i Mx serien til logitech!

However, I recently stumbled across the ‘feature’ the MX518 has that’s commonly referred to as “angle snapping”, “prediction” or “correction”. What is angle snapping? Well, at the hardware or driver level, if your movements stay under some arbitrary threshold, the mouse input is subtly altered to keep your ‘lines’ straight.

Here’s the effect in action. A common test is to draw some horizontal and vertical lines in MS Paint. Notice that my MX518-created lines are eerily straight for large sections. If you’re pixel aiming at someone’s head with a rifle, this is not helpful.
http://defragdev.com/blog/images/2011/07/mouse_lines_thumb.png
Vis hele sitatet...
Nå vurderer jeg sterkt å kjøpe en ny mus!

Kravene mine:
- Det er KUN FPS spill jeg holder meg til.
- Den skal ha ledning
- Det skal ikke være laser mus

Pris er ingen hindring!

Jeg har sett litt på Roccat Kone +, som ser meget lik mx518 i "grip".
Prisen er ikke så ille, og reviews ser fine ut.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646936
Sist endret av t33zr; 13. januar 2012 kl. 09:14.
jeg bruker steelseries Diablo 3 musa, denne funker fett for meg, og har begynt og ligge i 50til 80 kills generelt i Cod mw3 etter denne musa, vet ikke om det er jeg som har blitt bedre eller bare musa som var awsome men det skjer ofte nå :P
Til fps spill er det ingen gamingmus som slår Steelseries Sensei.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648062
Har min andre mx518 på mange år nå og er fremdeles kanonfornøyd. spiller selv også 90%fps spill.

om "angle snapping" er det som på norsk kalles markøraksselerasjon eller "smart move" er jeg ikke sikker på, men begge deler kan du velge bort i settings. Se selv hvordan dine instillinger er

start-programmer-Logitech-mus og tastatur-instillinger for mus og tastatur

i vinduet som popper opp trykker du på tabben med mus øverst, deretter på musepilikonet på venstre side av vinduet. Der finner du valg om hvorvidt du vil ha dem aktivert og hvor sensitiv de skal være.

Håper noe av dette hjalp.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av t33zr Vis innlegg
Jeg har vert en trofast venn med 2x Logitech Mx518 og 2x Logitech Mx510 siden jeg begynte å spille litt FPS spill.
Musen min har begynt å bli litt slitt, så jeg har hatt planer om å bytte ut en stund.
Ved en tilfeldighet fant jeg ut i går at jeg har spillt FPS spill i kansje 10år med en mus som har "angle snapping"!!
Dette gjelder flere av musene i Mx serien til logitech!



Nå vurderer jeg sterkt å kjøpe en ny mus!

Kravene mine:
- Det er KUN FPS spill jeg holder meg til.
- Den skal ha ledning
- Det skal ikke være laser mus

Pris er ingen hindring!

Jeg har sett litt på Roccat Kone +, som ser meget lik mx518 i "grip".
Prisen er ikke så ille, og reviews ser fine ut.
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=646936
Vis hele sitatet...
vil du ha optisk mus da eller? for det er kjempe bra!
laser er noe av det bedre du får på mus.
men dette er er ikke en laser mus
Verdens beste as of now (ifølge meg selv)

Logitech G400
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638445
Microsoft Intelli 3.0
Trådstarter
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Verdens beste as of now (ifølge meg selv)

Logitech G400
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=638445
Vis hele sitatet...
Enkelte utgaver av denne musa har angle snapping!
Og anglesnapping ligger i hardware, ikke software.

En kompiss fikk en sånn helt ny i julegave i år, og den har anglesnapping.

Kopiert fra Logitech forumet av en som jobber der:

Angle snapping has been removed on the newer G400's, due to customer requests.
Vis hele sitatet...
Det er basert på hvilket PID nr som står under musa.
Neste sitat:
Angle snapping is disabled with the # 13333 or higher.
Vis hele sitatet...
Å kjøpe en sånn mus er som å tippe i lotto, da man ikke vet hvilket PIDnr man får.
Prøv selv å sjekk ut om din har anglesnapping!
Sist endret av t33zr; 13. januar 2012 kl. 09:37.
G500 , ingen over ingen ved siden av. God komfort, loco chill DPI og den er sexy!
Så anglesnapping skal gjøre aimen dårligere?

Har selv ingen problem med quickscoping f eks i mw2/mw3, har ikke hatt noe problemer med aimen.
Skal sjekke pid nr når jeg kommer hjem fra jobb.
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
G500 , ingen over ingen ved siden av. God komfort, loco chill DPI og den er sexy!
Vis hele sitatet...
stemmer for den

TS: jeg har selv roccat kone+ og den funker utmerket til CS:S/BF3 og bfbc2
Vektene + 4-5 forskjellige DPI setups så funker den fjell til FPS spill, men samtidig andre spill som league of legends, rise of nation etc....

G500 som han over her anbefaler stemmer jeg og for, siden den er utrolig komfortabel og har vekter og god DPI, den har veldig godt grep og sitter veldig godt i hånda, uansett om du svetter litt during the heat of war
IntelliMouse 3.0, som nevnt ovenfor her. Absolutt den beste datamusa jeg har hatt noen sinne! Hatt min nå i 2 år, kun slitt vekk fargen på venstre musetast. Jeg har også mista den, dengt den i frustrasjon - og den er fortsatt like preisis som da den var ny.
Eneste som er ulempen med den er hvis man er avhengig av å kunne endre DPI etc. Dette har ikke jeg hatt bruk for, derfor har denne vært ypperlig.
Jeg kjøpte for et halvårs tid siden en reservemus som jeg har liggende i tilfelle det skulle skje den gode gamle noe Ikke for det - virker hittil som at jeg har fått meg datamus for livet.

Linka til komplett så du kan se brukeranmeldelsene der, selv om du ikke får kjøpt den der lengre. Men den finnes å få kjøpt på CDon.com for 249 kroner. BILLIG!
Sist endret av br4inz; 13. januar 2012 kl. 09:55. Grunn: Retta på formuleringsfeiler
Sitat av br4inz Vis innlegg
IntelliMouse 3.0, som nevnt ovenfor her. Absolutt den beste datamusa jeg har hatt noen sinne! Hatt min nå i 2 år, kun slitt vekk fargen på venstre musetast. Jeg har også mista den, dengt den i frustrasjon - og den er fortsatt like preisis som da den var ny.
Eneste som er ulempen med den er hvis man er avhengig av å kunne endre DPI etc. Dette har ikke jeg hatt bruk for, derfor har denne vært ypperlig.
Jeg kjøpte for et halvårs tid siden en reservemus som jeg har liggende i tilfelle det skulle skje den gode gamle noe Ikke for det - virker hittil som at jeg har fått meg datamus for livet.

Linka til komplett så du kan se brukeranmeldelsene der, selv om du ikke får kjøpt den der lengre. Men den finnes å få kjøpt på CDon.com for 249 kroner. BILLIG!
Vis hele sitatet...
Den er utsolgt på CDon også.
Microsoft IntelliMouse 3.0
Sitat av Lovegame Vis innlegg
Den er utsolgt på CDon også.
Vis hele sitatet...
Forskjellen på CDon og Komplett er enkel da.

Komplett; "Denne varen finnes ikke lenger i vårt sortiment." - hvilket betyr at du ikke får kjøpt den der lengre.

CDon; "Midlertidig utsolgt." - Vel, de har den ikke, men den kan bestilles og fås.
Sitat av Bl1zzarD Vis innlegg
G500 , ingen over ingen ved siden av. God komfort, loco chill DPI og den er sexy!
Vis hele sitatet...

Har denne selv, hadde mx518 før. Dette er laser. Noe trådstarter ikke ville ha.
Synes denne er mer presis, mer smooth. Så den er uten tvil veldig god.
Sist endret av sneipen; 13. januar 2012 kl. 10:09.
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Vel, Microsoft Intelli 3.0 har aldri svikta meg eller andre profesjonelle fps gamere i mange år.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
kan slenge til at jeg akkurat har fått rat7 innabords og sålangt er jeg veldig fornøyd! anbefales på det sterkeste
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
kan slenge til at jeg akkurat har fått rat7 innabords og sålangt er jeg veldig fornøyd! anbefales på det sterkeste
Vis hele sitatet...
jeg har så lyst på den hvordan er den?
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg har så lyst på den hvordan er den?
Vis hele sitatet...
det er veldig presis, macro programmet er bare helt elsk<3, den har mange macros(men ikke for mange), den er god og holde i, og med litt mekking blir den enda bedre. den er tung, men liker du dette så er det enda ett pluss,
har ikke funnet noe negativt med den ennå

ANBEFALES PÅ DET STERKESTE
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
jeg har så lyst på den hvordan er den?
Vis hele sitatet...
Den er epicness uten like! Bare slått av noen razer muser, men i min mening fortsatt en god datamus.
Sitat av EvenBratsberg Vis innlegg
kan slenge til at jeg akkurat har fått rat7 innabords og sålangt er jeg veldig fornøyd! anbefales på det sterkeste
Vis hele sitatet...
Romskiputstyr. Hører til hos NASA, ikke hjemme hos random folk. : p
kulere enn du tror
tekace's Avatar
Sitat av br4inz Vis innlegg
Romskiputstyr. Hører til hos NASA, ikke hjemme hos random folk. : p
Vis hele sitatet...
Ingen på freak er randoms!

Uansett, jeg bruker selv Logitech G500 da jeg fikk anbefalt den av en i familien. Er veldig førnøyd med den, det eneste som er minus er at jeg har for store henger for nesten alle datamuser
Jeg har selv den helt sinnsykt dyre Razer Mamba-musen, og den her fantastisk. Jeg spiller i all hovedsak med ledningen i, men det er ingen forskjell på med og uten ledningen. Musa er sinnsykt god å holde i om en er høyrehendt, er presis som pokker, og rask som faen om en skrur av presisjon og stiller på maks. Spiller Skyrim med 4000dpi, men spill som BF3 på 1200-1800. Det er herlig å kunne svitsje mellom 5 forskjellige "hakk" med dpi ved å trykke på knappene i øvre venstre hjørne av musa, og alt er bare fryd og gammen, ingen problemer med den so far, og jeg har hatt den et par måneder nå.
Sjøl bruker jeg en Razer Salmosa, etter at mx18 gikk i dunken pga slitt ledning. Fant den ikke på komplett, men jeg fant en som liknet veldig.Razer Lachesis. Eneste forskjellen er de to knappene på siden + høyere DPI. Syntes aldri det er nødvendig med mer enn 1800DPI med 125hz(hz'en vet jeg ikke hva gjør ). Kan til nød gå opp til 2500dpi, men alt annet er hinsides hva man trenger.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av br4inz Vis innlegg
Romskiputstyr. Hører til hos NASA, ikke hjemme hos random folk. : p
Vis hele sitatet...
den fløles som om den er lagd hos nasa i hvertfall!
Sitat av Frufsa Vis innlegg
den fløles som om den er lagd hos nasa i hvertfall!
Vis hele sitatet...
Haha. Vel, det kan jeg ikke si noe om, men utforming og utseende kan dras mot at nasa er skaperne.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av br4inz Vis innlegg
Haha. Vel, det kan jeg ikke si noe om, men utforming og utseende kan dras mot at nasa er skaperne.
Vis hele sitatet...
jeg er 100% sikker på at cyborg har brutt seg inn på nasa og stjelt romvesenteknologi når de lagde dette vidunderet av en mus

har prøvd de to siste dagene og prøve og finne noe negativt med den, men har ikke funnet en eneste ting og utsette på den!