Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  77 7436
Sitat av McLovin Vis innlegg
En kompis får helt ny bil annenhvert år. Betaler kun skatt, alle andre driftskostnader (bensin, ferje, bom etc) blir betalt av firmaet, uansett formål for kjøringen.
Vis hele sitatet...
Sikkert en bra deal, hvis man hadde visst hva slags yrke dette er og hvilken bil vi snakker om.

Er han elektriker og kjører en Ford Transit, knall, så slipper han tenke på det, er han en selger og får en Mustang, kjempedeal.
Sitat av absinthcat Vis innlegg

Ser på forskjellige biler, men det står mellom en eldre (2008) bmw x5, volvo xc90 eller audi TT.
Vis hele sitatet...
Når du førsta skal velge bil så har du audi TT på lista, er nok den styggeste audien som er laga i nyere tid, syns nå jeg. Hvorfor ikke gå for en Audi A4 / A6? De nyeste modellene er virkelig noe å se på. Så har du i tillegg plass til mer enn bare deg å veska / baggen din i bilen.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av indolence Vis innlegg
Når du førsta skal velge bil så har du audi TT på lista, er nok den styggeste audien som er laga i nyere tid, syns nå jeg. Hvorfor ikke gå for en Audi A4 / A6? De nyeste modellene er virkelig noe å se på. Så har du i tillegg plass til mer enn bare deg å veska / baggen din i bilen.
Vis hele sitatet...
Han har jo nevnt de bilene han kan velge mellom. Trolig er dette biler firmaet allerede har.
Lukter litt misunnelse her!

Gutten har fått drømmejobben, og skal nå også ha drømmebilen!

Jeg ville definitivt ha gått for Audi TT, men det kommer litt an på hvor stor du er, hvor du bor osv. Bor du i Oslo fungerer det helt fint, men om du bor litt på landet så ville jeg kanskje heller gått for x5.

Audi TT ligger utrolig bra på veien, og får du versjonen med DSG girkasse kan jeg love deg et herlig bilopphold!

xc90 har litt ujevn kvalitet, og særlig eldre modeller er tullete biler.

x5 er en bra bil faktisk, selv om den er den største av de 3, føles den som den minste. En av de få suv'ene som kjører som en vanlig bil.

Lykke til med bilvalget!
Kjøp deg heller en Toyota Supra eller Nissan 200SX så har du litt mer stil !
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av mo3 Vis innlegg
Kan du fortelle hemmeligheten med å hoppe rett på en lønn til 600k i året når man er 20 år? Jeg vil også vite hvordan man får en slik lønn av å gå ut av videregående!
Vis hele sitatet...
Er ikke så uvanelig det. Er selv 19 og halve dette året har jeg gått som lærling før jeg fikk fast jobb. kommer til å tjene ca 7-800k i år tenker jeg.
Sitat av CookieY Vis innlegg
Kjøp deg heller en Toyota Supra eller Nissan 200SX så har du litt mer stil !
Vis hele sitatet...
"I drove to work in an $80,000 BMW, and I’m going home in a prop car from the Fast and the Furious, I just don’t see it…"

Gå for BMW du gitt.
Gratulerer med en flott ny jobb TS og mest sannsynlig en flott bil.
Sist endret av UrbanFreak86; 10. desember 2011 kl. 13:29.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
"I drove to work in an $80,000 BMW, and I’m going home in a prop car from the Fast and the Furious, I just don’t see it…"

Gå for BMW du gitt.
Gratulerer med en flott ny jobb og mest sannsynlig en flott bil.
Vis hele sitatet...
Visst du har en dumpeventil også så vil du få en bil som lager fetere lyd enn noen av dem andre! hvor kult hadde det ikke vært å fått en slik kar på døren? jeg hadde falt for det med en gang!
Selvfølgelig er det helt rått med slike bakhjulsdrevne japse biler.
Vis du digger sånne biler så ville det nok passe perfekt vis kunden også liker det. Jeg liker selv slike biler men liker nok bedre bmw gitt.
Men i denne "settingen" så vil det nok passe litt feil.

"It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning"
Sist endret av UrbanFreak86; 10. desember 2011 kl. 13:36.
Sitat av griped Vis innlegg
Er ikke så uvanelig det. Er selv 19 og halve dette året har jeg gått som lærling før jeg fikk fast jobb. kommer til å tjene ca 7-800k i år tenker jeg.
Vis hele sitatet...
Du tjener nesten en mill som 19åring? Hva slags yrke er dette? Tenkte bare at det må jo være gull verdt å ha slike jobber. Hva er vits med å gå skole i fem år, ha masse stuidelån, når man kan ha lik lønn som en tannlege, bare uten noe utdanning.
Sist endret av mo3; 10. desember 2011 kl. 13:46.
Sitat av UrbanFreak86 Vis innlegg
Selvfølgelig er det helt rått med slike bakhjulsdrevne japse biler.
Vis du digger sånne biler så ville det nok passe perfekt vis kunden også liker det. Jeg liker selv slike biler men liker nok bedre bmw gitt.
Men i denne "settingen" så vil det nok passe litt feil.

"It doesn't matter if you win by an inch or a mile; winning's winning"
Vis hele sitatet...
Ja jeg ser den. Men noen liker også å tenke utradisjonelt når det kommer til enkelte ting og jeg er litt den typen. Men visst du kjører rundt i dress og stresskoffert så funker det nok ikke like bra å møte opp i den ultimate råne bilen. Da passer det nok bedre med en fin bil. Men visst det er de 3 valgene du har mellom bil så tror jeg kanskje hadde gått for volvoen, men det kommer litt an på hvilke motor som står i den, er det V8er versjonen hadde jeg gått for den. Fordi jeg ikke liker BMW, men alle 3 bilene er jo flotte biler. Håper du blir fornøyd med valget ditt og jobben din
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg flyttet ut når jeg var 16 og har vært økonomisk selvstendig siden jeg var 17, jeg har hatt mange jobber og flere leiligheter og har flyttet utenlands og tjener nærmere millionen idag samtidig som jeg eier et hus og to biler.
Jeg vet litt om økonomi, og ingenting av det lærte jeg mens jeg satt hjemme og fikk servert fiskeboller fra min mor og hadde ingen utgifter.
Vis hele sitatet...
Ja, hurra, for ørtende gang!
Husk at saker og ting nødvendigvis ikke ligger like godt til rette for alle her i Norge.
Sitat av Knask Vis innlegg
Ja, hurra, for ørtende gang!
Husk at saker og ting nødvendigvis ikke ligger like godt til rette for alle her i Norge.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er bra å måtte styre sin egen økonomi i tidlig alder. Det er bedre å gå på en smell som ung, for da lærer man.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Jeg tror det er bra å måtte styre sin egen økonomi i tidlig alder. Det er bedre å gå på en smell som ung, for da lærer man.
Vis hele sitatet...
Syns ikke at man er nødt til å gå på noen smell, men i enkelte tilfeller kan nok det være en medvirkende årsak til forbedret økonomi.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg flyttet ut når jeg var 16 og har vært økonomisk selvstendig siden jeg var 17, jeg har hatt mange jobber og flere leiligheter og har flyttet utenlands og tjener nærmere millionen idag samtidig som jeg eier et hus og to biler.
Jeg vet litt om økonomi, og ingenting av det lærte jeg mens jeg satt hjemme og fikk servert fiskeboller fra min mor og hadde ingen utgifter.
Vis hele sitatet...
Hva er galt med å bo hjemme hos foreldrene sine og ta seg av dem ? trur vi skulle lært litt av våre muslimske medborgere.. uansett tvilsom at et firma gir en på. 20 sånnt
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg flyttet ut når jeg var 16 og har vært økonomisk selvstendig siden jeg var 17, jeg har hatt mange jobber og flere leiligheter og har flyttet utenlands og tjener nærmere millionen idag samtidig som jeg eier et hus og to biler.
Jeg vet litt om økonomi, og ingenting av det lærte jeg mens jeg satt hjemme og fikk servert fiskeboller fra min mor og hadde ingen utgifter.
Vis hele sitatet...
Å skryte av å eie et hus og to biler er da ingenting med mindre man faktisk spesifiserer kvalitet / stand på eiendelene? Stor forskjell på å eie en Villa i Oslo vs et lite hus på bygda, både i status og prisklasse. Samme gjelder for bil, er da mange som eier to biler, men er de færreste som sitter på biler til flere hundre tusen uten lån/pant.
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Å skryte av å eie et hus og to biler er da ingenting med mindre man faktisk spesifiserer kvalitet / stand på eiendelene? Stor forskjell på å eie en Villa i Oslo vs et lite hus på bygda, både i status og prisklasse. Samme gjelder for bil, er da mange som eier to biler, men er de færreste som sitter på biler til flere hundre tusen uten lån/pant.
Vis hele sitatet...
atx skryter ikke. Han poengterer at han har erfaring når det gjelder økonomi. Hans poeng vil jeg tro at alt han har opparbeidet nå, er ikke ved å snylte på sin mor og far til han ble for gammel til å bo hjemme.
Sitat av hosjmeister Vis innlegg
Å skryte av å eie et hus og to biler er da ingenting med mindre man faktisk spesifiserer kvalitet / stand på eiendelene? Stor forskjell på å eie en Villa i Oslo vs et lite hus på bygda, både i status og prisklasse. Samme gjelder for bil, er da mange som eier to biler, men er de færreste som sitter på biler til flere hundre tusen uten lån/pant.
Vis hele sitatet...
Mo3 har skjønt hva jeg mente med innlegget, men hvis du absolutt må vite, 250m2 hus med 780m2 tomt i landlige omgivelser 20minutter utenfor oslo, med dedikert serverrom i garasjen.
Takst 2.8 millioner

Audi A6 2.0TDi Avant Multitronic med full S-Line 2008 (nypris 850k) og en konebil som er Golf III 1.8 '93, mens jeg planlegger å kjøpe en Audi cab av noe slag for å ha som sommerbil.
Med så lav takst høres det ut som du bor på holmlia, atx; med mindre du mener langhus/ski osv med 20 minutter.
Sist endret av Spirituell; 10. desember 2011 kl. 14:48.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Med så lav takst høres det ut som du bor på holmlia, atx.
Vis hele sitatet...
Ganske langt ifra, hvis du bruker 20minutter fra holmlia til oslo er du jo uansett gående.

Å bo i oslogryta er jo uansett helt hjerneskadet hvis du ikke jobber der hver eneste dag til faste tider.
Jeg dekker hele landet som arbeidsområde, og utlandet ved behov, men primært sett hele området som kan defineres som østlandet, så hvor jeg bor utenfor oslo i rimelige omgivelser (økonomisk sans ringte) er irrelevant ettersom jeg er forskjellige plasser hver dag.
Sist endret av AtXbYeA; 10. desember 2011 kl. 14:50.
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Med så lav takst høres det ut som du bor på holmlia, atx; med mindre du mener langhus/ski osv med 20 minutter.
Vis hele sitatet...
Igjen, så beviser det jo bare Atx sin økonomiske bevissthet. Han vil heller bo i et stor hus, i stedet for en leilighet i Oslo til samme pris, kanskje mer, der du må ha vaskemaskin på kjøkkenet fordi det er så smått.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Er dette en diskusjon om hvem som har best lønn eller er det ikke bare å holde kjeften deres misunnelige kryp. Ta XC90en og kos deg med billig bil.
Sitat av mo3 Vis innlegg
Du tjener nesten en mill som 19åring? Hva slags yrke er dette? Tenkte bare at det må jo være gull verdt å ha slike jobber. Hva er vits med å gå skole i fem år, ha masse stuidelån, når man kan ha lik lønn som en tannlege, bare uten noe utdanning.
Vis hele sitatet...
Det kalles hardt arbeid.. Jeg er dessverre litt eldre enn 19, altså 23, men ligger på rundt 600-650 tusen i året i inntekt, uten utdannelse..

Jeg har firmabil til og fra jobb gratis, som ikke skattes, pga bilen trenger å være tilgjengelig for raske oppdrag f.eks ekspressturer.. Bilen brukes ikke privat dog..

Tilbake til topic, jeg ville tatt Volvo XC90 såklart.. Som alle andre normale ville valgt..
XC90 og X5 har jevnt over hatt rævva kvalitet. Men etter att X5'en ble fornyet i 2007 økte kvaliteten betraktelig. Så hvis du har valget mellom en 2008 X5 og en 2008 XC90 ville jeg helt klart valgt BMW'en. Ikke nødvendigvis fordi den er så bedre på kvalitet, men kjøreopplevelsen og premiumfølelsen du får i X5'en er syk.
Reinert med beine !
griped's Avatar
Jobber i Nordsjøen.
Hadde ikke kjøpt noen av de du nevner, isåfall måtte det blitt x5`en.

Ikke kjøp xc90 hvertfall.

http://www.tv2.no/underholdning/broo...e-3188302.html

http://www.tv2.no/underholdning/broo...o-3443601.html
Sist endret av soulgoodman; 11. desember 2011 kl. 16:03.
Noen sier hardt arbeid, andre sier flaks. Jeg sier flaks.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Noen sier hardt arbeid, andre sier flaks. Jeg sier flaks.
Vis hele sitatet...
Er dessverre det som er greia som regel.

Når man i det hele tatt nevner at man har bil til jobb så tror jeg neppe man er den hardeste i gården.
Sist endret av foxxravin; 11. desember 2011 kl. 16:38.