Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 779
Heisann,

Av en eller annen grunn bruker pcen min rundt 2 minutter på
"windows loading" når jeg starter pcen, noen forslag på hvordan jeg kan fikse dette uten hardware updates?

En formatering er også helst uaktuelt, og tror pcen skulle være ganske virusfri, er også en ganske greit rask PC.
Start > Run > Skriv inn "msconfig" uten anførselstegnene.

Gå til Services. Huk av "Skjul Microsoft-tjenester". Ta så vekk hakene fra det du ser du klarer deg uten. Trykk Apply.

Gå til neste fane som er Oppstart. Fjern det du ser du kan fjerne herifra. Trykk Apply > Close.

Velg "Reboot".
Kjør også "chkdsk [bokstav]:" (på kommandolinjen) for alle partisjoner for å sjekke at det ikke er noe åpenbart kludder med filsystemet ditt.
Platedisker med NTFS- eller FAT-filsystem kan også ha godt av en "defrag [bokstav]:" (kommandolinjen) i blant, avhengig av mengden data/filer som skrives/slettes.
Sist endret av immolo; 28. januar 2013 kl. 14:31. Grunn: forrige post kom meg i forkjøpet
The Nerdrager
Det er forskjell på å tro at PCn er virusfri, og at den er det
Kan være at Hdd begynner å synge siste vers? Koster ikke mer enn 2-300 kroner for en ny en though