Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2615
Hei!

Jeg er på utkikk etter et program (ikke nødvendigvis gratis) program som kan knekke Word 2007 (.docx) passord beskyttelse.

Google gav meg Passware Password Recovery Kit eller noe sånt, men det bruker 2 dager..

Noen her som vet om RASKE programmer?
Hvor lang tid et program bruker på å bruteforce et passord kommer jo helt an på hvilken hardware du har. Jeg skal ikke begynne å komme med tall her for jeg har ikke peiling på slikt.

Edit:
Du kan jo prøve Cain & Abel
Sist endret av Dimergon; 18. januar 2010 kl. 18:58.
Så vidt jeg vet bruker Word 2007 nå 128-bit AES per default, og man kan skru opp til 256-bit om man vil. Dette er ikke noe du kan knekke i løpet av få sekunder - i motsetning til tidligere versjoners kryptering. Det du trenger er en god ordliste og klekkelig med tid.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Hvor får jeg tak i en ¨god ordliste da¨?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Riverton Vis innlegg
Hvor får jeg tak i en ¨god ordliste da¨?
Vis hele sitatet...
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f7/Batong%2C_Nordisk_familjebok.png/180px-Batong%2C_Nordisk_familjebok.png

Fra spøk til revolver - du kan ta utgangspunkt i norske og engelske ordlister. Dei funker om vedkommande er dum nok til å bruke et ord som passord.

T.d. har aspell ei grei ordliste for engelsk, og det er også ordlister laga for bruteforcing til salgs rundt om på nett, om du googler etter 'dictionary bruteforce' t.d.

Ellers er det å knekke krypteringa som er brukt i dag ikkje gjort på fem minutter. To dager høres også svært optimistisk ut, sidan det faktisk er AES-128.
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Mer enn to dager? GAH??? Men uansett... Gjettet passordet:P
Programmer fra elcomsoft er bra, dette f.eks,: http://elcomsoft.com/aopb.html
▼ ... noen uker senere ... ▼
Pseudonym
Riverton's Avatar
Trådstarter
Det støtter ikke .docx (2007 dokumenter)
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sliter med samme problemet. Mitt dokument er lagd med office 2007, dog det er et .DOC dokument, men alle bruteforce programmer jeg har testet sier at "office formatet ikke støttes" - har googlet i store mengder og infisert pc'en min med horder av lugubre kodesnutter samtidig! Vil det kanskje fungere å bruke rainbowtables her?
Regner med ikke du får unzippa dokumentet heller da? For å lese av XML'en direkte?
Det fungerer nok dårlig pinkrabbitz, har prøvd å åpne i hex-editorer, og en rekke andre former for editeringsprogrammer. Det er et viktig dokument, så skulle gitt mye for et fungerende scriptkiddie program nå.
Cain & Abel sammen med rainbowtables vil kanskje fungere?