Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 3108
Heisann,
hvilke merke, cpu, disk, prisklasse og ikke minst OS er å anbefale for en nybegynner? hva er det lurt å se etter i en pc for slikt bruk? kom gjerne med konkrete eksempler...
Sist endret av cayenne; 14. november 2009 kl. 09:26.
Sikkerhetsklarert
Maskinvare har egentlig ikke noe å si, med mindre du skal bruteforce eller generere rainbow tables.
Det du trenger er kunnskap og kreativitet. f.eks lær deg et programmeringsspråk, og les om social engineering.

Man kan fint "hacke" med hvilkensomhelst hardware, det kommer bare an på hva du skal oppnå.

"Theres a right tool for every job"
Sist endret av Pjukern; 14. november 2009 kl. 09:50.
når det gjelder os pleier jeg å si: "what every you need to get the job done".
noen ganger har du bruk for linux, andre ganger en eller annen versjon av windows (ofte xp siden det er en del verktøy som ikke funker i vista og 7.
En grei pc,og som tatt opp over har hardware lite og si.
http://www.mpx.no/aspx/produkt/prdin...px?plid=111426

Lær deg programmering python/C# som gode høynivåspråk,nærmere maskinware assembly/C.
Lær deg nettverk og hvordan nettet virker(htlm,php,javascript)

Kansje ikke dette du tenker på med hacking,men dette er den eneste veien og gå for og få noe kunnskap på langt sikt.
Når du har funnet den pcen du ønsker, bør du ta en titt på denne siden:
http://backtrack.offensive-security....hp/HCL:Laptops

En liste over alle laptoper som BackTrack har blitt testet med. Der står det diverse info om hvilke funksjoner som ikke blir støttet og hvilke problemer som kan oppstå. Greit at laptopen kan kjøre backtrack, så har du en start i alle fall.
Det er også en fordel med nettverkskort som kan brukes til WEP/WPA-cracking.
Jeg kjører HP EliteBook 8530p med Windows 7 Professional samt BackTrack 3 Extended USB edition, i tillegg til et eksternt usb nettverkskort som kan brukes til cracking av WEP/WPA/WPA2 keys.
Sitat av Pjukern Vis innlegg
Maskinvare har egentlig ikke noe å si, med mindre du skal bruteforce eller generere rainbow tables.
Det du trenger er kunnskap og kreativitet. f.eks lær deg et programmeringsspråk, og les om social engineering.

Man kan fint "hacke" med hvilkensomhelst hardware, det kommer bare an på hva du skal oppnå.

"Theres a right tool for every job"
Vis hele sitatet...
veldig rett svar, det vil aldri finnes noe som hetter "perfekte" data maskien. siden spøre HVA du skal hack.

eks:
bruteforce = raskeste du klare å skafe deg.
flashxbox = via chipset.
wlan sniffing = atheros chipset (selv om det finnes andre som funker like bra)
finnes MASSE mer.

Veldig ofte er hacking måten som følger :
1. SNIFFE/skafe data (data samlings prosses, her varier VELDIG hva du skal hacke)
2. anlysere data, sjekke om mer info trengs, hopp til nr 1 i gjen..
3. bruteforce/kjøre exploits/decrtype alt mulig rart ( kan hoppes over hvis nok info blei samlet i nr1.
4. skafe seg tilgang til å BRUK det du fant fikk frem.
spbots hvilket nettverkskort har du ? trenger ett som støtter "monitor mode" til HP HDX 9200eo
Hvis du er super-nybegynner kan jeg anbefale bokserien Stealing the network

De er litt klisje, men om du liker å lese bøker (og hater lærebøker like mye som meg) så sniker de bøkene inn en del generell forståelse av konseptet hacking mens man leser en historie....
Det har vel litt og si spesielt hvis du må bruke linux pga. drivere og chipsets som fungerer til de forskjellige modusene
Sitat av reaVen Vis innlegg
spbots hvilket nettverkskort har du ? trenger ett som støtter "monitor mode" til HP HDX 9200eo
Vis hele sitatet...
Jeg bruker "Alfa AWUS036S" grunnen til at jeg valgte det er pga gode tilbakemeldinger ved bruk av det eksterne nettverkskortet i sammen med BT, men skal snart kjøpe meg "Alfa AWUS036H".

Her har du en oversikt over forskjellige trådløse nettverkskort som blir anbefalt av offensive-security til BT: http://backtrack.offensive-security....ds_And_Drivers
Dere som snakker om operativsystemavhengige verktøy har i alle fall IKKE skjønt greia. Det er riktig at drivere kan sette begrensninger på hvilket OS du bør kjøre, det seg være kjøring av ting på GPU (evt. ytelse/scheduling generelt) eller om du får dumpet den informasjonen du trenger. Det er derimot uriktig å si at <Random OS> er best fordi da kan du bruke <Random Scriptkiddietool>. Selv liker jeg Linux på grunn av hardwarenærheten. Jeg slipper unna f.eks. winpcap og hundrevis av extensions til python kun for å lese fra COM-portene. I tillegg kan jeg patche drivere til å utføre udokumenterte krumspring og laste disse inn og ut som jeg ønsker.

Hva du har lyst å gjøre, og hva du definerer "hacking" som vil da ha noe å si her. For min del kunne jeg klart meg med et enkelt oscilloskop for de siste tingene jeg har "hacket" med (hardware). Å snakke om konkrete eksempler på hvordan du skal løse noe løst definert gir ikke helt mening.
Trenger ikke mer enn den billigste pcn/ kanskje helst laptoppen du får tak i.. Dualbooter linux(eeebuntu) og xp på Eee 900 med 16gb ssd, 900mhz celeron og atheros chipset. I tilleg: usb gps, masse minnekort og ekstra wifi (rt73) og bilstereoen (funker som carputer og) Maskinen kosta ca 2000 på salg hos ps.no for en stund siden.. Maskinkraft har ingenting å si i de fleste tilfeller, men jeg liker at maskinen har ssd disk slik at den skal tåle risting og at det finnes gode drivere til wifien fra før, og at den er liten, kan holde den med en hånd som en bok om jeg skal lese noe.. og du må nok regne med å måtte lese endel..
Cayenne; drit i å kjøpe noen ting før du veit hva du vil ha gjort.................

-dessuten har du jo allerede en pc siden du har klart å legge innlegg her.. Hvorfor bruker du ikke den da..?

Skal du kjøpe pc for å bli hacker kan du liksågreit lære deg hvordan du tilpasser den pcen du allerede har til det du skal bruke den til. 90% av "hacking" er forståelse og tilpasning av de verktøy du har for hånden.........
▼ ... noen måneder senere ... ▼
*BUMP*

Jeg er ute etter et WLAN-kort med chipset som funker til WEP cracking. Har søkt litt rundt etter kort med atheros chipset, men med dårlig resultat.

Har denne modellen fra Alfa riktig chipset (AWUS036NEH) ?
Eller dette?

Eller har dere forslag til noen helt andre lett tilgjengelige, ikke overprisede, og gode kort som tjener sitt formål?
Jeg må si det er like morsomt å se på hvert eneste innlegg hvor noen spør om hacking, hvor de får mengder av informasjon, og deres drøm sakte blir brutt ned. De innser det ikke finnes et enkelt program med en knapp som heter 'hack'.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Sitat av prenix Vis innlegg
det ikke finnes et enkelt program med en knapp som heter 'hack'.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra vebbhakker 6.0, om det er noen som husker det
Sitat av Jonta Vis innlegg
Bortsett fra vebbhakker 6.0, om det er noen som husker det
Vis hele sitatet...
Beklager, og selvfølgelig ProRat!