Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 291
Hei,
Jeg glemte at jeg hade en gammel utenlandsbankkonto(Tyskland) med ca 2 tusen siden et callsenter-opphold for noen år siden. Prøvder nå å terminere konto via epost men de krever plutselig passkopi for å fullføre dette. Sendte først brev skriflig-får så epost fra banken i svar med spørsmål om bankkonto og IBAN for å overføre restbeløpet til norsk konto. Noe de fikk av meg.

Fikk plutselig litt noia over at saldoen i kontoen kan ha gått i null eller minus noe pga bankens egne avgifter som jeg ikke har oversikt over-har ikke noe info/krav om dette fra banken.

Kan det være en risiko å sende passkopi via epost til banken-om de mener de har et krav overfor meg? Har ikke noe lån der eller betalingskort for å gjøre det klart. Er heller ikke 100% at det er banken jeg mailer med men de bruker i alle fall bankens epost-adresse ser det ut som og mailen kom etter at jeg sendte skriflig beskjed om at jeg ville terminere konto.