Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2295
Så, jeg er inne i det siste året på videregående, og lurer på å ta et år på folkehøyskole. Tror jeg gjør lurt i å ta et år vekk fra miljøet jeg henger i nå. Da det vil bli mye rus og lite produktivitet om jeg flytter etter vennene mine og får meg en jobb bak en kasse.

Men, jeg er nærmest avhengig av å ha et rusmiddel å lene meg på om det blir nødvendig. Og har inntrykk av at de fleste folkehøyskoler har nulltoleranse for alkohol på rommene.
Er det noen som har erfaring med folkehøyskoler med høyere toleranse for sånt enn andre?

Er rimelig åpen for alt mulig når det gjelder hva jeg skal studere, og er gira på å prøve noe nytt.
Jeg gikk selv på en folkehøgskole med alkoholforbud, uten at det var et stort problem å drikke. Av de 30+ gangene jeg drakk på skolens område ble jeg kun tatt en gang, og dermed bortvist i tre dager, ingen krise. Som regel ble det tatt flere på en gang, så bortvisningene endte normalt i en tre dagers hyttetur med enda mer drikking Det var til og med to alkoholikere på skolen som drakk hver dag, husker jeg riktig så endte de kun opp med to bortvisninger hver i løpet av året.

Nansenskolen er vel den ensteste jeg kjenner til som ikke har alkoholforbud på selve internatene. Ref: En tidligere post fra bruken Cappy her på forumet
Folkehøgskolen i Sogndal har ikke noe forbud mot alk så vidt jeg vet.

http://www.sogndal.fhs.no/
Trådstarter
28 5
Sitat av omba Vis innlegg
Jeg gikk selv på en folkehøgskole med alkoholforbud, uten at det var et stort problem å drikke. Av de 30+ gangene jeg drakk på skolens område ble jeg kun tatt en gang, og dermed bortvist i tre dager, ingen krise. Som regel ble det tatt flere på en gang, så bortvisningene endte normalt i en tre dagers hyttetur med enda mer drikking Det var til og med to alkoholikere på skolen som drakk hver dag, husker jeg riktig så endte de kun opp med to bortvisninger hver i løpet av året.

Nansenskolen er vel den ensteste jeg kjenner til som ikke har alkoholforbud på selve internatene. Ref: En tidligere post fra bruken Cappy her på forumet
Vis hele sitatet...
takk! hvilken folkehøyskole var det du gikk på?
Sitat av nymus Vis innlegg
takk! hvilken folkehøyskole var det du gikk på?
Vis hele sitatet...
Folkehøgskolen jeg gikk på følgte opp alkoholforbudet like strengt som de andre folkehøgskolene jeg har hørt om(hvis ikke strengere), så akkurat hvilken jeg gikk på er ikke så relevant. Men hvis du absolutt lurer på det så ta å send meg en PM, så skal jeg gi deg litt inside-info. Skolen kan virkelig anbefales

Det er jo sånn at det er gjerne 50 internatrom på en skole. Den personen som har vakt kommer selvfølgelig ikke til å låse seg inn på alle disse på "suprise" besøk hver kveld. Så hvis en har et rolig vors uten høy musikk, har oppe vinduet pga alkoholdunst, får teksmeldinger fra andre elever om når vakten tar runder, alltid har muligheten til å gjemme bort drikken hvis det skulle banke på(aldri har tombokser på bordet eller i søppeldunken), går rett på byen uten å surre for mye på utearealet, gjerne tar en bakvei til internatet på vei hjem etc. så skal det gjerne litt til for å bli tatt. Og så skal det nevnes at lærere ikke går rundt å forventer at elever er påvirket hele tiden. Har selv vært full, fjern eller på stimlanter når jeg har vært med lærere på dagtid, uten at de har fattet mistanke. Dog hvis de skulle møtt meg vandrende på gårdsplassen klokken tre på natten like påvirket, så hadde jeg nok ikke vært like heldig.
Det drikkes like mye på alle skoler, og det er ikke verre enn å være litt diskrét.