Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2686
Noen som har noen triks på hvordan knuse en vanlig vindusrute med minimalt bråk?
Gaffateip?

Også gjerne diskuter generelt innbruddsmetoder.
Hvorfor ikke skru ut hele ruta? mye mindre bråk..
Evnt skjær ut ruta med glass-skjærer, eller teip ruta legg en pute over og knus den.
Hvorfor ikkje gjøre det profesjonelt når du først skal gjøre noe.

Det du trenger er en stk glass skjærer:



og en stk sugekopp til å løfte den skjærte sirkelen ut.

Sitat av 0xFF Vis innlegg
Hvorfor ikkje gjøre det profesjonelt når du først skal gjøre noe.
Vis hele sitatet...
Problemet er at disse er ikke digre nok til å kunne ta seg igjennom ruten med, etter hva jeg kan se. Korriger meg dersom jeg tar feil. Hva med å heller bruke en håndholdt glasskjærer, å skjære en sirkel med diameter på 10cm, for å så dytte denne inn i bygget. Deretter skjærer en et hull stort nok til å kunne ta seg igjennom, og bruke det første hullet til å dra ruten mot deg, og legge den stille på bakken. Har skjært glass på vindufabrikk før, og det går overasskende bra med en skarp glasskjærekniv.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Problemet er at disse er ikke digre nok til å kunne ta seg igjennom ruten med, etter hva jeg kan se. Korriger meg dersom jeg tar feil. Hva med å heller bruke en håndholdt glasskjærer, å skjære en sirkel med diameter på 10cm, for å så dytte denne inn i bygget. Deretter skjærer en et hull stort nok til å kunne ta seg igjennom, og bruke det første hullet til å dra ruten mot deg, og legge den stille på bakken. Har skjært glass på vindufabrikk før, og det går overasskende bra med en skarp glasskjærekniv.
Vis hele sitatet...
Disse kommer i alle størrelser, i det jeg søkte opp bilde av glass skjæreren, så fikk jeg opp flere alternativer der armene var fra 20 cm lange til 180 cm lange. De som har armlengde på 180 cm bør klare å kutte hull i vinduet som har en diameter på 360 cm. Men hvis du er såpass stor at du ikkje klarer å komme deg inn igjennom et hull på 360cm, så tror ikkje jeg denne jobben er noe for deg.
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Tror ikke det virker. Mener å huske jeg lærte på glassverksted da jeg gikk på vgs, at du faktisk må skjære den samme sirkelen fra begge sider for så å lage flere kutt på langs og tvers hvis ikke ruten skal knuse.

Så Olsenbanden og filmer er ikke reelt. Men er ikke helt sikker sjøl.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Glasskjæreren trenger jo ikke være så veldig stor. Kommer jo an på hvordan rute man skal igjennom. Men hvis det er snakk om et vanlig hus, så er det jo bare å skjære et hull stort nok til å få en hånd igjennom, så åpner man det bare(?)
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Fungerer ikke dette bare for veldig, veldig tynne ruter? Som i tillegg er kun ettlags? Sats heller på laser, det er ikke så sci-fi som det kanskje høres ut som. Husk at jeg er hjemme med bikkje og svigermor selv om tegnestiftene deres fortsatt står i bordkledningen.