Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1856
Om det er en bestemt lengde på produktets sirkulasjon, fra det er nytt, til de bytter.
Eller noen av de andre kjedene for den slags skyld.
Noen som vet, om jeg ser et produkt i dag men ikke har råd før senere ut-på våren, om produktet kanskje ikke er i varesortimentet.

Det hadde bare vært morsomt å vite.

atlef.
Sist endret av atlef; 30. januar 2013 kl. 01:56. Grunn: Mer beskrivende innhold
176 dager sånn cirka
Noen ting går ut etter et par måneder hvis inger kjøper det, mens f.eks. koss porta pro har vært der kjeeempelenge.

altså, er det ingen måte å vite det på
De har sikkert statistikker for hver varegruppe. En mocca kaffetrakter har lenger levetid enn en android telefon som holder i 2 uker.
Kommer veldig an på varen. F.eks. en mobil varer ca 1-2 år mens en spillkonsoll (PS3/X360) er i butikken i 7-8 år. Har noe med hvor lang tid det tar før det kommer en etterfølger.
Hvor lang er en strikk?
Jeg kan ikke komme på noen ting jeg ikke ville reklamert på etter 5-årsregelen, med unntak av f.eks. kaffefilter, eller andre forbrukstilbehør.

Om det så er en brødrister til 149,- så skal den holde 5 år minst.
Gjør den ikke det er det designfeil eller fabrikasjonsfeil (se bort fra folk som bruker den nede i oppvaskkummen mens de setter i vann langpanna etter juleribba osv).

Jeg reklamerte en gang på bredbåndsrouter nummer 2 på samme kjøp. Intet problem (snakker ikke nødvendigvis om Elkjøp nå). Forbrukerkjøpsloven sier 2 eller 5 års reklamasjonsrett. I praksis betyr det 5 år.

Et mobilbatteri hadde jeg kanskje ikke reklamert på i det hele tatt, men det er fordi jeg vet hvor dårlig sånt kan være og så kommer bevisproblematikken.

Alle normale produkter kan anses som feildesigna eller feilprodusert om de ryker innen 5 år. Noe annet er bare grådighet fra produsentens/selgerens side. Så sant produktet er brukt normalt.
Finnes ikke noe fasitsvar på dette - Med en gang det kommer noe nytt synker betalingsviljen på den gamle varen og slik det frie forbrukermarkedet fungerer forsvinner en gammel vare automatisk fordi folk slutter å kjøpe den .. Nytt er bedre.


Innenfor enkelte varesegmenter er det liten forskning og utvikling (eks. vifteovner) - Her har elkjøp de samme typene de solgte for 10 år siden - Men for å bearbeide markedet til å betale for høy pris "relanseres" varene med nuy innpakning og nytt varenummer... Egentlig ren svindel .. Men sånn er det
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Hvor lang er en strikk?
Vis hele sitatet...
Det eneste naturlige er å måle strikken uten at du strekker den. Lengden varierer naturligvis fra strikk til strikk også.
Crows Before Hoes
HanDuck's Avatar
654 dager, 78 timer, 23 minutter og 2 sekunder...
Hva veier mest av 1 kilo gull og 1 kilo snørr?
Sitat av TriggerHappy Vis innlegg
Hva veier mest av 1 kilo gull og 1 kilo snørr?
Vis hele sitatet...
Forskjellen er, at her er det et fasitsvar. Noe det ikke er på TS spørsmål.
Sist endret av Fuzzybossen; 9. februar 2013 kl. 18:36.