Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 9036
Hei kjære og herlige med-freaks som antagligvis kan hjelpe meg hehe.
Jo, det som er, er at routern min har klikka helt, den funket perfekt rett før jeg dro på fest igår kveld, våknet nå og skulle fikse sesjon del 1 greia og så at bare 1 lys på Routern blinket og det var lyset der det står "Ethernet".
Det er snakk om en Inteno Router (Modell: X5668B) og jeg har prøvd og holde Reset inne i noen sekunder uten noe forandrin, er det noen der ute som vet noe om denne slangs problem og kan gi en hjelpende hånd?

Sorry for rotete tråd, og om den er feilplassert. Hodet har ikke helt funnet seg selv etter inatt.

Takk på forhånd.
Hvis det ikke hjelper med reset eller at du skrur ruteren av og på, så må du nok ringe din internettleverandør. Mulig det er noe feil på selve sentralen du er koblet opp mot. Det har det vært hos meg opptil flere ganger. At ethernet blinker, sier bare at ruteren finner signalet fra din pc, men så lenge internet lyset er mørkt, så hjelper ikke det stort.
Sist endret av Diztar; 9. september 2012 kl. 14:10.
på heltid
iSkurk's Avatar
Trådstarter
Sitat av Diztar Vis innlegg
Hvis det ikke hjelper med reset eller at du skrur ruteren av og på, så må du nok ringe din internettleverandør. Mulig det er noe feil på selve sentralen du er koblet opp mot. Det har det vært hos meg opptil flere ganger.
Vis hele sitatet...
Ja, det jeg tenkte. eller kanskje defekt router, lest meg litt opp mot at den blir slakkere med tiden.

Helt idiotisk at NexGentel ikke har åpent kundeservice på Søndager.
Du har også nextgentel ja. Jeg skjønner ikke hvordan de har fått priser for beste kundeservice. Jeg synes de suger på det området. Ja det kan også være ruteren som er defekt, men som regel, så ligger feilen på dem sitt område.
Prøv med et annet strømadapter. Funker ikke det er modemet så godt som dødt.
på heltid
iSkurk's Avatar
Trådstarter
Diztar: Ja, skjønner virkelig ikke det. De som er et såpass stort selskap og ikke ha søndagsåpent kundeservice, hadde hjulpet om så bare et par timer.

DfenZ: Ja, det ser veldig ut som den er defekt. prøvd alt det mulige av det mulige nå, ingenting går.

Får vell bare ringe inn imorra og levere en heftig klage.
Ja du får ringe i morgen. Da sjekker de linjen din over telefonen, men de vet nok ikke om problemet er hos deg eller på sentralen. Kanskje du kjenner noen som kan låne deg en ruter for å sjekke om det funker? Da må du jo ikke vente en uke på en ny ruter fra nextgentel. Funker det med ny ruter, så sender de deg en ny gratis. Funker det ikke, så må du be de sjekke sentralen

En ting til. Hvor mye betaler du i måneden? Broren min fant ut at han fikk den samme linjehastigheten for 50kr billigere hos Telenor, så han bestilte derifra. Den samme dagen ringer Nextgentel og tilbyr han 100kr i avslag pr måned. Når jeg fikk høre dette, så ringte jeg til Nextgentel og krevde at de også satte ned min pris, slik at det ikke ble forskjellsbehandling på kunder. Det gjorde de med glede.
Sist endret av Diztar; 9. september 2012 kl. 14:26.
@Diztar: Kan ikke se for meg at det skal være noe galt med linjen/sentralen hans når kun ethernetlampen lyser.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Kan slenge meg med på "mindre enn fornøyd med NGT"-bølgen. Jeg har hatt et problem med linja i 2 måneder. De står fast på at alt "ser bra ut" fra deres side, selv om jeg har forklart MANGE ganger at dette problemet på mystisk vis dukket opp akkurat på denne linja, ingen andre steder, uavhengig av routere, kabler og maskiner.

Men at noen skal komme hit og sjekke ting nærmere, det er visst bare å glemme.

Would not recommend. De gjør jobben sin hvis du er heldig nok til at det fungerer ordentlig fra begynnelsen av, men hvis det faktisk må gjøres noe, er de verre enn ubrukelig.
på heltid
iSkurk's Avatar
Trådstarter
Ja, i tillegg så er pappa i en ganske høy stilling i NetCom (Søster bedrift til NexGentel)
Så vi har jo til og med sånn bedrifts shit som skal gjøre det oppe til alle døgnets tider pga Pappas jobb.
Pappa har fått sine venner i TeliaSonera til å klage til NexGentel for kundeservice jeg vet mange får.
Jeg har opplevd det samme, og det viste seg at det var strømadapteren som var gått. Kontakt NextGenTel og de sender deg en ny. Eventuelt ta den ødelagte adapteren til Clas Ohlson eller lignende butikk for å skaffe en ny om du ikke orker å vente til du får tilsendt ny.

Atlef.