Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 4018
Leste tidligere om en sak på VG nett om at det er enkelt og avlytte mobilen og alt du gjør på den. Saken finner dere her:
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=599669

Grunnen til at jeg spør er fordi dette hendte en akkurat med en person.
Hvordan gjøres dette, og hva er greia med denne overvåkningen?

Personen fikk først en tekstmelding hvor det sto noe om krypetering og at informasjonen som foregikk på mobilen kunne bli sendt videre. (en sånn sms har jeg aldri sett tidligere)

Noen dager senere fikk denne personen en telefon fra ukjent nummer. personen som ringte sa at eieren av mobilen måtte passe på mobilen, fordi den som ringte kunne se hvem det ble sendt meldinger til og hva det sto på meldingen.

Dette var heller ikke en spøk fra en bekjent.

Dette er imidlertid en stund siden, men senere etter dette har det kommet en beskjed på pcen som lød noe av det samme som på meldingen.
Personen satt på facebook og plutselig kom det en side opp hvor det sto at informasjonen er kryptert og kan bli sendte til en tredjepart... osv.. så kunne man godta eller avbryte.

Går det virkelig ann og overvåke pcen på denne måten?
Jeg ville tro dette var ganske umulig. Pcen er ikke fiklet med, og det er heller ikke mobilen. Ingen har rørt den. Tydlig at personen som overvåker er ute etter noe informasjon.

Håper på seriøst og ordentlig svar.
Sitat av [db] Vis innlegg
Leste tidligere om en sak på VG nett om at det er enkelt og avlytte mobilen og alt du gjør på den. Saken finner dere her:
http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=599669

Grunnen til at jeg spør er fordi dette hendte en akkurat med en person.
Hvordan gjøres dette, og hva er greia med denne overvåkningen?

Personen fikk først en tekstmelding hvor det sto noe om krypetering og at informasjonen som foregikk på mobilen kunne bli sendt videre. (en sånn sms har jeg aldri sett tidligere)

Noen dager senere fikk denne personen en telefon fra ukjent nummer. personen som ringte sa at eieren av mobilen måtte passe på mobilen, fordi den som ringte kunne se hvem det ble sendt meldinger til og hva det sto på meldingen.

Dette var heller ikke en spøk fra en bekjent.

Dette er imidlertid en stund siden, men senere etter dette har det kommet en beskjed på pcen som lød noe av det samme som på meldingen.
Personen satt på facebook og plutselig kom det en side opp hvor det sto at informasjonen er kryptert og kan bli sendte til en tredjepart... osv.. så kunne man godta eller avbryte.

Går det virkelig ann og overvåke pcen på denne måten?
Jeg ville tro dette var ganske umulig. Pcen er ikke fiklet med, og det er heller ikke mobilen. Ingen har rørt den. Tydlig at personen som overvåker er ute etter noe informasjon.

Håper på seriøst og ordentlig svar.
Vis hele sitatet...
Det var mange spørsmåle her, først må du skjønne hvordan overvåkingen av mobil nett funker,
* først må du veldig spesielt kort som kan sniffe gsm trafikk siden trafikken ofte går på 1 kanal som hetter d kanalen , så vær talle kanale er egent, normalt er det ca8 talle kanaler pr antenne.

for at du skal kune avlytte må du være innen for range av BÅDE mobil tlf OG mobil masten. range på en mobil tlf varier litt spørs på sender styrke, normalt er rangen max 4-5km under optimale forhold. normalt er det snakk om max 2-3km, den som skal sniffe plasser seg ofte rett ved mobilmasta for å slippe å være i tvil.
Du kan faktisk FORCE tlf din til å velge hvilken mast den skal bruke, i .dk kommer faktisk vær mast opp med plasering den har, i norge er det "hemelig" info som dem kansje vil gi ut pga stråleværn folk.

sms går IKKE på samme kanal som talle kanaler som er kryptering som er snakk om her, alså ikke logisk at noen sender det.

noen gange så sender tlf selskapet ut simkort oppgradering disse kommer som sms. (noen tlf feil tolker disse å kan se helt kryptiske ut)

det kan og vært sms virus som du har fått , du sier ikke hvilken type tlf det er snakke om iphone/htc? eller gammel nokia uten symbian?

"ukjent nummer" er bare bull en tlf til teleselskapet å dem sier deg med enn gang hvem som har ringt, du kan faktisk sniffe den samme info hvis du har HTC tlf, eller andre til tilater deg å installer sniffer.

"informasjonen er kryptert og kan bli sendte til en tredjepart" er standar hvis du kjøre opp iexplore for første gang ELLEr har oppdater pc'en, eller https sider som er kryptert.

Det som KAN ha skjed er at du har fått drone virus på pc'en din så har du plugget til smartphone(htc/iphone) som har tatt kopi av alt sammen.

hva med å installer zonealarm + eks nod32.com ?
Sitat av ranvik Vis innlegg
* først må du veldig spesielt kort som kan sniffe gsm trafikk siden trafikken ofte går på 1 kanal som hetter d kanalen , så vær talle kanale er egent, normalt er det ca8 talle kanaler pr antenne.
Vis hele sitatet...
Det er mange flere kanaler, og det byttes kanal flere ganger i minuttet.
Har også en kompis som fikk sær sms, og etter det har mobilen ringt til et par nummer (selvfølgelig med et helt loco tellerskritt). I dette tilfellet var det helt klart snakk om en flaw / sploit i mobilen som gjorde at den kunne dette.

En dump av sms'en ville kanskje hjelpe oss litt -shrug-.

Be kompisen din sjekke telefonregninga si, og slette alle meldinger han har, om han har symbian-mobil e.l. be han sjekke godt hva slags programmer som er installert, og slette alt han ikke har installert selv eller trenger.

Om han har tapt penger etc, ville jeg også anbefale å kjøpe nytt SIM, evt. ny mobil også.
Trådstarter
Her ser jeg det er noen som vet hva de snakker om, og setter veldig pris på dette

La meg begynne med og gjøre casen litt mer lettere og forstå.

Det som skjedde var at denne personen satt i tlf. Plutselig kom det en liten "pling lyd" på mobilen. Når personen så på mobilen dukket det opp en melding (ikke en sms) hvor det sto noe som "krypering usikker overføring".
Noen dager etterpå fikk personen tlf fra ukjent nummer, hvor personen sa det jeg skrev.
Går det virkelig ann og ringe telenor og få nummeret til det såkaldte "sjulte nummeret" ?

Men jeg fikk mye informasjon om overvåking, men er det slik det funker på denne vg nett saken jeg linket til også?
Står at man lett kan laste ned denne koden fra torrent sider osv, og overvåken er hver tlf? ikke sånn det fungerer?

Tlf det er snakk om er en Ericsson w595i eller noe lignende.. Kjører på 3G og gsm nettet.

Nå blir det mye tekst, og det blir mye spm, men håper det kan svares på.
Når det gjelder beskjeden på nettet er det ikke denne som er det største problemet.
Men det at en "tredejpart" kan overvåke var vi litt skeptisk mot. Personen satt bare på facebook når dette skjedde. I firefox.. Jeg har en del peiling på pc, har vært lenge i "gamet" men kan ikke skjønne hvordan det skal være mulig og overvåke det som skjer på pcen via nettet. ihvertfall ikke om ikke noen har vært og installert noe på den.. Tar jeg feil eller kan ingenting overvåkes så lenge pcen ikke er fiklet med?

Håper på svar
Sitat av [db] Vis innlegg
Her ser jeg det er noen som vet hva de snakker om, og setter veldig pris på dette

La meg begynne med og gjøre casen litt mer lettere og forstå.

Det som skjedde var at denne personen satt i tlf. Plutselig kom det en liten "pling lyd" på mobilen. Når personen så på mobilen dukket det opp en melding (ikke en sms) hvor det sto noe som "krypering usikker overføring".
Noen dager etterpå fikk personen tlf fra ukjent nummer, hvor personen sa det jeg skrev.
Går det virkelig ann og ringe telenor og få nummeret til det såkaldte "sjulte nummeret" ?

Men jeg fikk mye informasjon om overvåking, men er det slik det funker på denne vg nett saken jeg linket til også?
Står at man lett kan laste ned denne koden fra torrent sider osv, og overvåken er hver tlf? ikke sånn det fungerer?

Tlf det er snakk om er en Ericsson w595i eller noe lignende.. Kjører på 3G og gsm nettet.

Nå blir det mye tekst, og det blir mye spm, men håper det kan svares på.
Når det gjelder beskjeden på nettet er det ikke denne som er det største problemet.
Men det at en "tredejpart" kan overvåke var vi litt skeptisk mot. Personen satt bare på facebook når dette skjedde. I firefox.. Jeg har en del peiling på pc, har vært lenge i "gamet" men kan ikke skjønne hvordan det skal være mulig og overvåke det som skjer på pcen via nettet. ihvertfall ikke om ikke noen har vært og installert noe på den.. Tar jeg feil eller kan ingenting overvåkes så lenge pcen ikke er fiklet med?

Håper på svar
Vis hele sitatet...
Du har en del peiling om PCer fordi du gamer? Hvis du har lastet ned ifra diverse sider så kan du ha fått virus. Har du lagt inn cracker så kan du ha virus/trojaner osv. Det er ikke så vanskelig å snike inn en trojaner på maskinen som kan overvåke deg.
Sitat av saroth Vis innlegg
Det er mange flere kanaler, og det

byttes kanal flere ganger i minuttet.
Vis hele sitatet...
Dem som ikke gidder å lese alt så er det feil. det lange

svaret er:
Sånn som ting skjer når du slår på kanalen så starter

mobilen ved å spøre etter en D kanal som sim info/krypto

info osv blir sendet på. Så er det 8 frekvenser

mellom(innen for range av den d-kanalen), det er delt opp

for å holde kanalen fra verandre så det ikke blir

inteferens, disse blokken med kanaler er faste pr mast. vær

mast blir delt opp i soner så det ikke overlapper med naboe

maste, men dem har ny frkevens, for mer info les på

http://no.wikipedia.org/wiki/GSM , står veldig for dumet

der. ikke bland time shit pr kanal, som er normalt 8, det

blir brukt for å få flere tlf på samme frekvens. Den bytter

KUN kanal hvis det er handover til annen mast, eller at den

frekvens som du bruker akuratt der og da er/blir forstyret,

det kan skje veldig ofte hvis du kjøre fort bort over en

vei, normalt blir det prøve å holde samme kanal/frekvens

eller frekvens som er rett ved, det er for å hinder "lagg"

i hand over på frekvensen. hvis gappen er for stor så er

det lett for at ting blir brutt. i nyere tlf så er det

fixsa så ikke like ille som det var når gsm nette kom.
husk at 3g går på helt egent frekvens å ikke mobil nette,

gprs derimot bruker mobil nette.



Det som skjedde var at denne personen satt i tlf. Plutselig

kom det en liten "pling lyd" på mobilen. Når personen så på

mobilen dukket det opp en melding (ikke en sms) hvor det

sto noe som "krypering usikker overføring".
Noen dager etterpå fikk personen tlf fra ukjent nummer,

hvor personen sa det jeg skrev.
Går det virkelig ann og ringe telenor og få nummeret til

det såkaldte "sjulte nummeret" ?
Vis hele sitatet...
første delen er at mobil sentralen(ikke masta) har fått

data feil på pakken som går til tlf din, derfor prøver den

å slå av kryptering for å få bedre range. Det samme kan

skje hvis mobil masta du blei koblet til ikke har

kryptering. Du kan ringe med skult caller ID, som det

hetter. har skrevet et annet sted på forum hvordan endre

caller id fra isdn tlf, du vil ikke kune ringe fra andre

sitt nr, du endrer bare pakka som sier hva som skal

vises(caller id)

hvis dem hadde brukt måten som å sniffe, så er det passive

mode å ikke mulighet for deg å oppdage. (vg.no måten)

Men jeg fikk mye informasjon om overvåking, men er det slik

det funker på denne vg nett saken jeg linket til også?
Står at man lett kan laste ned denne koden fra torrent

sider osv, og overvåken er hver tlf? ikke sånn det

fungerer?
Vis hele sitatet...
sånn som det funker: du sniffer tx + rx, så crack den med

gpu , så kjøre mellom rainbow tabelen som er genert, den er

sendt ut via torrent.
Tlf det er snakk om er en Ericsson w595i eller noe

lignende.. Kjører på 3G og gsm nettet.

Nå blir det mye tekst, og det blir mye spm, men håper det

kan svares på.
Når det gjelder beskjeden på nettet er det ikke denne som

er det største problemet.
Men det at en "tredejpart" kan overvåke var vi litt

skeptisk mot. Personen satt bare på facebook når dette

skjedde. I firefox.. Jeg har en del peiling på pc, har vært

lenge i "gamet" men kan ikke skjønne hvordan det skal være

mulig og overvåke det som skjer på pcen via nettet.

ihvertfall ikke om ikke noen har vært og installert noe på

den.. Tar jeg feil eller kan ingenting overvåkes så lenge

pcen ikke er fiklet med?
Vis hele sitatet...
siste biten er bare han har fått noe virus tipper jeg,

sjekk at han ikke bruker noe proxy som virus folk ha satt

opp for å sniffe password.
Trådstarter
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Du har en del peiling om PCer fordi du gamer? Hvis du har lastet ned ifra diverse sider så kan du ha fått virus. Har du lagt inn cracker så kan du ha virus/trojaner osv. Det er ikke så vanskelig å snike inn en trojaner på maskinen som kan overvåke deg.
Vis hele sitatet...
Har du lest noe som helst i det hele tatt !?
Kunne aldri tenke meg og bruke tiden min på og sitte og game, og det er absolutt ikke det vi snakker om her!! Helt tragisk og svare når du ikke leser alt jeg skriver en gang. Er ikke JEG som har blitt "overvåket"!
Pcen til denne personen blir kun brukt til og lese nettaviser, litt msn og facebook i blant.

Greia her er sammenhengen! Nå tror jeg kansje ikke denne beskjeden kan ha noe med det som skjedde på mobilen, men en "tredjepart" høres ganske mistenkelig ut. En ting er om du har fått inn en trojaner på pcen som kan brukes til overvåking, men om det skjer så er det mest sannsynlig noen Nørds som sitter og leker seg.

Nå er det snakk om at mobilen ble overvåket, etterfulgt av en tlf hvor personen med skjult nummer sa hvem eieren av den overvåkede tlf hadde ringt til og hva det sto på teksmeldingene personen hadde sendt.
Da er det ihvertfall en sammenheng om pcen ble overvåket også, og ikke bare en random trojaner med fritidsproblemer som er inne og sniffer litt.

Jeg er ikke akkurat oppdatert på måten og "sniffe" mobiler og den greia der..
kan lite om mobil overvåking osv.. Så jeg skjønte ikke helt formelen din ranvik Men hvordan utstyr og hva må til for og klare og sniffe en mobil på denne måten? Går det ann og gi en enklere forklaring?
Hvorfor dukket denne beskjeden opp når personen ble overvåket?
Det gir bare ikke mening at de som overvåker en person skal gjøre personen oppmerksom på dette. Logic break uten like. Jeg tror det bare er bogus.
Trådstarter
Det kan ikke være feil, fordi det personen med skjult nummer sa i tlf stemte helt overens med hvem eieren av mobilen hadde ringt til, hvem personen sendte meldinger til og også hva det sto i meldingene..
▼ ... over en måned senere ... ▼
litt oppdatering.

Her er kort du trenger for å sniffe trafikken: http://www.ettus.com/products (pris 700$ for billigste.)
Her er torrent filen som trengs, http://reflextor.com/torrents/

Var vel ikke helt klar i hva programer hardware som trengs.
hardware som trengs er : USRP fra http://www.ettus.com , mer info om korte kan leses her :
http://en.wikipedia.org/wiki/Univers...dio_Peripheral
https://radioware.nd.edu/documentati...the-usrp-board litt praktisk info om priser/kort som trengs + hovedkorte.

Hvordan bruke selve software for decode samtaler.
http://reflextor.com/trac/a51/wiki/RunningTheProgram

http://gnuradio.org/ er masse andre ting enn bare gsm, vært og sjekke ut. krever self USRP kort den her og.
Er det samme hvilken torrentfil en laster ned? Trengst det antenner til kortet også?
Sitat av runen Vis innlegg
Er det samme hvilken torrentfil en laster ned? Trengst det antenner til kortet også?
Vis hele sitatet...
du trenger:
Korte til 700$ + RX kort(150$)
rainbowtablene(free) (alle torrent filene + MYE ram på pc'en + gpu)
http://reflextor.com/trac/a51/wiki/RunningTheProgram (free)

uten det dyre korte er det ikke noe vits å laste ned torrent filen, pga du vil aldri få noe data og sniffe.
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Du har en del peiling om PCer fordi du gamer?
Vis hele sitatet...
Det er en ganske grei forskjell på "å game" og "ha vært i gamet lenge".
Sitat av Ond^Sofa Vis innlegg
Det er en ganske grei forskjell på "å game" og "ha vært i gamet lenge".
Vis hele sitatet...
My bad, leste feil
Sitat av ranvik Vis innlegg
du trenger:
Korte til 700$ + RX kort(150$)
rainbowtablene(free) (alle torrent filene + MYE ram på pc'en + gpu)
http://reflextor.com/trac/a51/wiki/RunningTheProgram (free)

uten det dyre korte er det ikke noe vits å laste ned torrent filen, pga du vil aldri få noe data og sniffe.
Vis hele sitatet...
programmet du viser til er kun for å generere tabeller.
Sitat av saroth Vis innlegg
programmet du viser til er kun for å generere tabeller.
Vis hele sitatet...
les posten over
http://gnuradio.org/ er masse andre ting enn bare gsm, vært og sjekke ut. krever self USRP kort den her og.

Disse har mekke mer ferdig pakke ut av det.

NB: husk noen må shoppe box'en først og teste, og siden jeg selv ikke har den er det ikke lett å teste at alt funker. (noen som vil donere borte penge til en?
Sist endret av ranvik; 15. februar 2010 kl. 20:23.
https://svn.berlin.ccc.de/projects/a.../wiki/tracelog , hvordan bruke en Nokia 3310 til og sniffe med + comport kabel
Sitat av ranvik Vis innlegg
https://svn.berlin.ccc.de/projects/a.../wiki/tracelog , hvordan bruke en Nokia 3310 til og sniffe med + comport kabel
Vis hele sitatet...
Dette er ikke for å sniffe tale.
Sitat av saroth Vis innlegg
Dette er ikke for å sniffe tale.
Vis hele sitatet...
ja veit kun sms , står lik som på web siden i først linje