Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1947
Hei,
jeg kan ikke se at noen har tatt opp dette temaet enda.
I går tok jeg toget skien-lhmr, og oppdaget til min store glede at NSB nå tilbyr trådløst internett access. Gleden varte ikke lenge før jeg oppdaget at de selvfølgelig tar seg godt betalt (i alle fall oppleves det sånn for en fattig student)

Er det noen som har noe som helst anelse om hvordan dette trådløsesystemet fungerer og hvordan autentiseringen skjer sånn rent teknisk?
Jeg har lurt på det samme og tror ikke det skulle være store problemet å få gratis tilgang.


jeg fant dette etter et kort søk på nettet " Nettverket heter NSB-TON.

Brukernavn og passord klarer du trolig å gjette deg til

Brukernavn: nsbtest

Passord: password

eller

Brukernavn: nsb

Passord: nsb123"

jeg personlig har ikke testet det men eller så burde det vel gå ann med proxy? (ultrasurf?)
Sist endret av noobpower; 3. desember 2009 kl. 12:40.
Tøft, det skal jeg teste ut neste gang jeg skal ta toget. Ville tro at det skulle fungere med proxy også.. I'll let you know
Sitat av cayenne Vis innlegg
Tøft, det skal jeg teste ut neste gang jeg skal ta toget. Ville tro at det skulle fungere med proxy også.. I'll let you know
Vis hele sitatet...
hehe ja hadde vært kult hvis det virket, men det er ranvik som kan mye om dette,(jeg er bare en skitten noob.)
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av noobpower Vis innlegg
hehe ja hadde vært kult hvis det virket, men det er ranvik som kan mye om dette,(jeg er bare en skitten noob.)
Vis hele sitatet...
jeg var på toget her en dag og ville ha gratis nett så jeg satt og prøvde litt og fikk gratis nett (koster bare 65kr, men det gadd jeg ikke paye..)

det er vist en bug som virker på alt av hotspots. og gjør at vi kan utnytte dette til gratis nett(http://freak.no/forum/showthread.php?t=69108)

anyways, den letteste metoden er bare bare å åpne browser og da kommer du inn på nsb greia.. og da velger du endags pass puchase til 65 og du skriver inn et random navn og en mail og klikker -> gå vidre til betaling men ikke tast inn kortkoder osv..bare la alle felt stå åpene, deretter går du inn på en ny fane i browser og skriver url'en : alltheweb.com og da kommer du inn på søkemotoren og der ifra kan du søke på eks ; freakforum.nu eller andre sider, og da kommer du forbi sperren og du slipper å betale. men ....(altid et men... problemet er at denne prosessen timer ut etter ca 5-10 min så da må du gjenta prosessen. eller få lagd et scrip eller noe som gjør dette automatisk.

Dette er bare min skittene noobguide hehe, jeg tipper ranvik lager en mer detaljert guI hvis han får tid.

mvh xhacktly
Sist endret av random40348; 17. februar 2010 kl. 13:43.