Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1515
Hei, dette er mest sannsynlig i feil underforum, men jeg satte tråden her siden det var Backtrack relatert.

Jeg prøvde å lage en Bootable backtrack minnepinne, men fant fort ut av at dette var noe jeg ikke trengte. Prøvde fjerne alle filer og formatere den, men to filer vil _ikke_ vekk. Det er:
  • Autorun.inf
  • SVChost.exe

De dukker opp igjen samma hvor mange ganger jeg sletter dem eller formaterer. Hvordan blir jeg kvitt dem?

~Sky_King
Sitat av sky_king Vis innlegg
Hei, dette er mest sannsynlig i feil underforum, men jeg satte tråden her siden det var Backtrack relatert.

Jeg prøvde å lage en Bootable backtrack minnepinne, men fant fort ut av at dette var noe jeg ikke trengte. Prøvde fjerne alle filer og formatere den, men to filer vil _ikke_ vekk. Det er:
  • Autorun.inf
  • SVChost.exe

De dukker opp igjen samma hvor mange ganger jeg sletter dem eller formaterer. Hvordan blir jeg kvitt dem?

~Sky_King
Vis hele sitatet...
Sikker på at det ikke er et virus? Har sett lignende rootkit. Hvis du vil fjerne filene, slett partitionen og opprett en ny.
Takk for hjelp.
Får vel ta en real skann i morgen da. Hvorden sletter jeg en partisjon på en minnepinne?
Hadde et problem en gang med en stayer-fil. Da gikk jeg inn i safemode, stengte ALLE prosesser, og slettet den i command. Har du prøvd dette?
Høyreklikk "Min Datamaskin" -> "Manage" -> "Disk Management". Finn riktig partisjon og trykk delete.
P.S dette fjerner kun filene fra minnepennen, maskinen din er fortsatt infisert.
Sist endret av Jaso; 7. desember 2009 kl. 22:32.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Lenge siden jeg har vært her nå o.o
Uansett, når jeg går på diskbehandling vil ikke partisjonen la seg slette D:
http://h50178.www5.hp.com/local_driv...50/SP27608.exe installer og ta vekk alt partisjoner :-)
Hvis du ikke finner spor av virus bør du kanskje ta deg en liten tur hit: http://www.confickerworkinggroup.org...feyechart.html