Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1727
hei,
jeg har ett rom på 4*4,5 meter.. ish eller kansje 4*5.
jeg har også tenkt å kjøpe en projektor til 9k. optima HD20 tror jeg den heter.
jeg har en pc og en mac, de skal kobles opp til projectoren og til anlegge jeg kommer til å kjøpe. pcen skal kobles sammen med projectoren og en tv. tven skal være koblet opp mot lydanlegget.

jeg vil at anlegge skal spille av all lyd i rommet mitt egentlig.
jeg er ikke audiofil, ganske langt unna, har brukt pchøytaller til 700kr de siste 4 årene. så nesten alt blir en forbedring.
hva ville du kjøpt? og jeg er ikke villig til å bruke store summer på dette.

Takk
Logitech X-540 er et billig alternativ til 800-900,-. Har det selv og er strålende fornøyd med tanke på prisen.
Det er veldig vanskelig å tyde om 5k eller 12k er store summer for deg. God lyd koster penger, sånn er det bare, men det finnes selvsagt alternativer uansett. Så... Budsjett?
Asosial sosialist
Cheroxx's Avatar
Vi kommer, som sagt, mye lengre om du kan angi en ca pris i forhold til hva du hadde tenkt deg.

1000 kr? 5000 kr? Forskjellen er stor.
kjøp deg en god forsterker og brukte høytalere. ( hvis du skal ha det ekstra morsomt så kan du bygge dem selv, å kjøpe elementene.0)
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Du kan kjøpe en helt grei forsterker. Så kjøper du brukte høytalere på finn som passer størelsen på rommet ditt.

Da kobler du bare en kabel mellom forsterkeren til Dataen din (minijack)

osv.
Logitech z-2300, denne har en ganske så syk bass.
Vis du vil bruke mere så ville jeg gått for logitech z-5500, har dette anlegget selv og er fornøyd med det.
z-5500 koster vel rundt 2500, så vis du har tenkt å bruke mye mere på et anlegg ville jeg muligens gått for ett annent anlegg, z-2300 koster rundt 1200-1300 !
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Logitech z-2300

Logitech z-5500

Hvor mye er du villig til å betale for høyttalere? Og evt. en forsterker?
jeg mener billig... jeg vil egentlig betale så lite som mulig :P
men få tusenlapper...
vil ikke ett vanelig tv anlegg fra elkjøp funke? har noe logitech greier med 5,1 lyd i think. jeg er ikke kravstor. ikke på lyd. kansje jeg ender opp med å beholde den jeg har... så hva får jeg for 1k?
2k? 3k vil ikke bruke mer en det.
▼ ... noen uker senere ... ▼
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20548622 noe sånt, det var i hvertfall billig som faen, og ser jo ut som det spiller litt!
Sitat av zero14 Vis innlegg
http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=20548622 noe sånt, det var i hvertfall billig som faen, og ser jo ut som det spiller litt!
Vis hele sitatet...
fence audio (møkk, men meg om det)

han trenger i tillegg en receiver (forsterker) til disse
Ordenens Seglbevarer
Ond^Sofa's Avatar
Sitat av gymgutt Vis innlegg
2k? 3k vil ikke bruke mer en det.
Vis hele sitatet...
Da har du stort sett ett valg, og det er å kjøpe det pc-anlegget som koster nærmest den prisen du vil gi.
Feks Logitech Z5500 som nevnes her.

Finnes ikke noe i hifiverden som er verdt å handle til den summen i grunn.
Kjøp deg z-5500 så er problemet løst.