Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1276
Leverte tilbake et par sko her om dagen som hadde gått opp i sømmen bak etter en dags bruk. Ble da spurt i butikken om jeg ville ha et nytt par eller pengene tilbake og valgte da pengene. Pengene kom inn på konto en uke senere. Men igår ringte butikken meg da at skoene var ferdig på service og var klar for henting. Hentet da skoene og trengte ikke å betale noen ting. Har da fått pengene tilbake og skoene fikset. Kan dette gjøre meg noe vondt i fremtiden? Muligens trekke tilbake pengene fra kortet e.l.? Skoene koster 5,3k så vil helt ikke bli trukket det fra kortet uten at jeg vet.
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
De dreit seg ut, men du har stjålet skoene ved å med viten plukke dem opp uten å ha betalt for dem. Er du heldig så er det minste som skjer deg at du må betale for dem.
Sannsynligvis skjer ingenting. Sånne glipp i rutiner blir skjelden oppdaget og enda skjeldnere rettet opp i.
kan dette gjøre meg noe vondt i fremtiden?
Vis hele sitatet...
Ja, hvis du lytter til samvittighet kan det gjøre vondt å ha stjålet penger.
Om det skulle skje noe i ettertid så kan du bare si at du glemte at du valgte å få pengene tilbake, og dermed i god tro gikk og hentet skoene.
Om du går på noen spesielle reseptbelagte medisiner så kan du skylde på at hukommelsen er svekket pga. pillene.