Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 5034
Noen som vet hvilken nettbutikk som var synderen?
Ja det er Nets som sperrer kortene:L
Det skal være klesbutikk i danmark.
Sitat av smetti Vis innlegg
Ja det er Nets som sperrer kortene:L
Vis hele sitatet...
Nets er firmaet som formidler kortbetaling, tidligere BBS.
Ser ut som det er miniinthebox.com
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Ser ut som det er miniinthebox.com
Vis hele sitatet...
Dette ser ut som bare en spekulasjon på kvinneguiden, jeg kan ikkje finne andre sider der miniinthebox.com er nevnt i denne sammenheng.

Jeg vil tro at det er en sannsynlighet for at den aktuelle nettbutikken har vært utsatt for skadevaren som er omtalt i denne artikkelen: Digi.no - Skadevare stjeler krettkortinfo hos tusenvis av nettbutikker. Spesielt med tanke på at denne artikkelen bare er publisert 14 dager før Nets kunngjorde at dem har rådet bankene om å sperre kredittkort.

Det skal også påpekes at miniinthebox.com ikke er på listen over berørte nettbutikker. Listen over nettbutikker finnes her: Gitlab.com - Compromised stores that contain Javascript malware
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Det skal også påpekes at miniinthebox.com ikke er på listen over berørte nettbutikker. Listen over nettbutikker finnes her: Gitlab.com - Compromised stores that contain Javascript malware
Vis hele sitatet...
Godt mulig at du har rett, men må påpeke at den lista oppdateres etterhvert som nettsidene fjerner skadevaren sin. Nå har lista også eksistert på Github før den ble flyttet til Gitlab, så det er ikke sikkert at hele historikken er beholdt.

Av tidligere versjoner av lista, så ser jeg en god del norske sider som er nevnt. agdars.no bedreleker.no kost1.no tilboligen.no blant andre. Og selv her kan det være sider som allerede var fjernet fra lista i det personen laget gisten.

Men nå er dette bare spekulasjoner. Det kan være en utro tjener hos nettbutikken i stedet for malware, og Nets selv går ikke ut med navnet fordi de ikke er 100% sikre.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Dette ser ut som bare en spekulasjon på kvinneguiden, jeg kan ikkje finne andre sider der miniinthebox.com er nevnt i denne sammenheng.

Jeg vil tro at det er en sannsynlighet for at den aktuelle nettbutikken har vært utsatt for skadevaren som er omtalt i denne artikkelen: Digi.no - Skadevare stjeler krettkortinfo hos tusenvis av nettbutikker. Spesielt med tanke på at denne artikkelen bare er publisert 14 dager før Nets kunngjorde at dem har rådet bankene om å sperre kredittkort.

Det skal også påpekes at miniinthebox.com ikke er på listen over berørte nettbutikker. Listen over nettbutikker finnes her: Gitlab.com - Compromised stores that contain Javascript malware
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du at det er javafeil/skadevare på den aktuelle nettbutikken? Kortsvindel skjer daglig i mange forskjellige former, så bare fordi det blir publisert en artikkel om kortsvindel 14 dager før betyr ikke at den aktuelle nettbutikken må være utsatt for den nevnte javaskadevaren.

Jeg kjenner 2 stk som KUN har handlet på miniinthebox.com (av utenlandske nettbutikker) den siste tiden og fått kortene sperret.
Men det kan jo forsåvidt hende dette er nettbutikk de har handlet i for flere år siden.
Uvaksinert 👍
Når danske nets sier " internet retailer overseas " så må det vel nesten være ebay, yahoo eller amazon. Satser vel mest på amazon, eller?
Sitat av daffe Vis innlegg
Når danske nets sier " internet retailer overseas " så må det vel nesten være ebay, yahoo eller amazon. Satser vel mest på amazon, eller?
Vis hele sitatet...
Hadde det vært tilfelle, ville det mest sannsynlig vært rapportert i engelskspråklig presse.
Uvaksinert 👍
Det står om dette i mange engelskspråklige nyhetssider. Men det er jo også slik at ingen har blitt svindlet, det er at nets mener at noen har snappet opp informasjon og at det er prevantivt det de når gjør.