Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 3310
Heisann!

Driver å lager meg en liten testbenk for elektronikkprosjektene mine og for at det skal bli litt finere har jeg lyst til å få stanset ut et panel for å feste firkantkonnektorene jeg bruker. Sett litt rundt på nett om muligheter for å få produsert det, men småskala prototyper er dyrt. Lurer på om noen av dere har forslag til firma eller kontaktpersoner som kan gjøre dette for en rimelig penge?
Vedlagt er en PDF-tegning av det jeg ønsker å få laget. (Alle mål er mm og matriale bør være tynnplate stål eller aluminium)

Mvh.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Dette er en lett jobb, og kan blant annet gjøres med drill og stikksag.
Dersom du ikke vil gjøre det selv, så kan du fks stikke innom en videregående skole som har TIP fag, og la oss si du tilbyr dem et par hundre i klassekassa eller lignende.
Eventuelt vinkelsliper eller dremel.
Jeg plottet inn målene på tegninga i Front Panel Designer fra Schaeffer og fikk en pris (2mm anodisert alu) på 28.27 euro for ett eks. Bestiller du 20 eksemplarer eller mer havner stykkprisen på 19.79 euro. Begge priser er eksl. frakt og mva. Kjekk programvare som gir deg pris umiddelbart ved å trykke på en knapp
Sist endret av epifant; 2. juli 2015 kl. 20:51.
Om du får tak i selve plata, så skaffer du deg en dremel. Da har du et leketøy som du virkelig får brukt for i framtiden.
Trådstarter
Hmm. 29 euro er ikke det verste jeg har sett.. Definitivt et alternativ.
Når det kommer til TIP er jeg noe sent ute da alle har dratt på ferie.
Har strengt tatt både plate og flere dremler i hus, men erfaring viser at dette tar helt forferdelig lang tid hvis man skal behandle verktøyet litt fint. Missforstå meg rett. Synes slik jobb er morsomt men siden jeg jobber fulltid og er nybakt far blir det ikke tid til sånt.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du får det nesten garantert ikkje billegare enn 29EUR. Har litt erfaring med produksjon av slikt i Noreg, og det har vore rundt tigangen i pris. Enkelt 400x300mm panel med 30 8mm hull kom på over 2000,- for tre år sidan.
Eller 5stk for $24 i lekkert akrylglass! Okei, jeg ser at det ikke er like stilig som alu, men om funksjon kommer før form...
http://www.seeedstudio.com/service/i...r=lasercutting
Trådstarter
Ser nok ut som jeg ender med å bestille fra Schaeffer. Det var så enkelt og greit at det er verdt pengene.
Trådstarter
Kan jo nevne det at det ble 31 euro for panelet + 21 euro i frakt.
Overskuddsmateriell
Er fortsatt ikke noen upris.

Uansett hvilken bedrift i Norge så vil du minst bli fakturert for 1 time når man kommer til slik produksjon. Og det ligger som regel på 800+ i timen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Trådstarter
Liten oppdatering på resultatet.