Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1928
Glæder meg til adsl ja.. men det adsl-modemet skal inn i ethernetporten om jeg har forstått det rett. Er det en innebygget router slik at jeg kan wire den opp mot en hub slik at alle boxene i nettet får internett? På lik linje med en isdn-router?

Ikke det? Er det da mulig å kjøpe en router som gjør dette?
Og vil det kunne brukes med internet via kabeltv? Hvis ikke, hvordan bør jeg sette det opp.. ?
Better than thou.
Tror kabel tv inet er coax.. det ville jeg tro ja.. ja.. kanskje.. hvis ingen her har det så kan jeg spørre storesøsteren min som bor i gamle leiligheten til bestemoren min i oslo.. der har de sånn kabeltvinternettgreie.. men det blir ikke før om noen dager jeg får spurt da.. men det gjør sikkert ikke noe.. hadet..
Chello bruker kabelmodem, TP-kabel derfra.

Angående ADSL. Hvem er det som leverer til deg dephic? Hvis det er Telehor sliter du, hvis det f.eks. er NextGenTel kan du bare bruke hub eller switch!
Trådstarter
Fankern da.. blir telehor på meg ja.. da må jeg vel få tak i en gammel drittmaskin som jeg kan bruke til gateway.. anyone?
dephic, riktig, der, du må mekke en gateway for at alle skal få tilgang, like greit egentlig...


http://freshmeat.net/projects/clarkconnect/

den ser jo ganske grei ut...
Trådstarter
Den så jævlig fin ut! Takk!