Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1845
Better than thou.
Jeg har irritert meg grønn og blå i hele dag over denne hardisken jeg kjøpte fra komplett. Det er en 40 gig Western Digital 7200 rpm, og jeg får den faen ikke til å funke! Jeg satte den inn i pc'en, og startet opp Partition Magic 6.0, startet å lage en fat32 partisjon, og når den var kommet til 44% så frøys PM6 seg, og jeg måtte reboote. Når jeg skulle starte programmet for å prøve på nytt vil ikke programmet starte lengre. Fdisk finner ikke hd'en selvom biosen finner den. Noen som har peiling på hva som er galt, og hvordan jeg kan fixe det? Har holdt på i nesten hele dag.. Skulle liksom være en bra dag dette..
jeg har hatt noen problemer med hd'r i min tid.. de fleste av probsa var med ide-kabelen.. hvilken side de var satt inn.. om de var switcha osv osv..

jeg har forresten en .doc som kan være til nytte for deg..

pm eller .leavenote /me da carlo
▼ ... over en måned senere ... ▼
Hatt noe av det samme problemet med min Ibm 100 ATA 45GB...

spørsmål: har du full ATA 100 støtte på hovedkort/bios?
Better than thou.
Trådstarter
Vet da faen jeg.. Har gitt den opp.. Den ligger og støver ned..
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
skulle ikke du gå og få den bytta på komplett?

chickxsy: han må ha hatt det, for biosen fant den, samme med partition magic.
Better than thou.
Trådstarter
Jeg gjør vel det en dag kanskje.. Gir faen egentlig..
ring til komplett og klag, eller send den til meg
jeg har hørt om en GOD del problemer med de hd-ene... En god del venner av meg som har måttet returnere en disk eller tre.

så gjør som man sier her...

BYTT DEN INN! =D

(måtte bare ta det mulig åpenlyse først ang. ata100... men du har et poeng ang. partition magic... men jeg fant min 45Gb i fdisk selv om jeg ikke fikk partisjonert den... måtte tvinge den til 32Gb så gikk det bra)
rekylvinyl.no
samme hvor frustrert du er, men litt overraskende at en slik f*** fjortiss topic kommer fra deg?

metrom
Better than thou.
Trådstarter
Ja.. Mulig det.. Men min eneste unnskyldning er at jeg var fux0r irritert.. Vel, kanskje jeg skal returnere den snart.. Skal på hytta igjen på onsdag da.. Kanskje jeg får levert den da..? Hvis jeg kjøpte den via nettbutikken kan jeg levere den på Oslo avd.'en?
går sikkert bra det om du bare ringer først og klarerer det med kundeservice vettø... sånn at dem får det opp på data'n sin =)

lukke te.
Nei, komplett og komplett.no opperer helt forskjellig, du må sende tilbake til webbutikken, det er noe komplett har gjort slik at folk som kjøper på web ikke skal gidde å retunere defekte varer som ikke kostet så alt for mye tenker jeg meg