Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 9044
Da facts

Amanita Muscaria er en stilksporesopp som har sitt habitat i nærheten av trær, særlig rundt røttene. Soppen lever i symbiose med trærne og holder seg oftest i nærheten av bjørk og grantrær. Amanita Muscaria vokser i store deler av verden, men i forskjellige varianter som fortsatt hører under samme art. Variasjonene forekommer i fargen på sopphatten. Den forekommer blant annet i sibir, india, nord og sør-amerika samt afrika. Det som gjør denne soppen interresant for meg er inneholdet av muscimol og iboten-syre. Ved tørking blir mye av iboten-syrene omgjort til det mer psykoaktive muscimol, dette er alfa omega fordi iboten er giftig i en større grad en muscimol. Fersk sopp er mere risikabelt og kan føre til leie magesmerter som igjen intereserer meg nada.

Enteogen
Amanita Muscarina og den nært beslektede amanita pantherina har lang fartstid som enteogen, urbefolkningen i sibir har benyttet seg av den som et verktøy for å kommunisere med åndeverden. Pga sibiriakkenes forkjærlighet for denne veksten gikk en svensk(!) antropolog utifra at Vikingene gjorde det samme. Dette er ikke bevist på noen måte.
Om ikke nordboere brukte den til sin berserkergang gjorde afrikanske zulukrigere det i strid. Tenk deg 8000 zulukrigere med sopp innabords som kommer i din retning for å pryle! Gordon Wasson mente at rød fluesopp ble omtalt i den Indiske teksten Rig veda, men her regjerer usikkerheten.

Fluesopp og meg
Hjemme alene
1-5 gram med fluesoppekstrakt( ganger 10 i styrke)
1 gram med røykemiksturen zohai ZX
Masse Kratom for å sove

Jeg kom hjem kl 6 etter å ha trent. Kåken var tom for uønskede elementer, nemlig foreldre og foresatte. Dette var meget bra for jeg skulle spise fluesopp. Smaken av ekstraktet var aldeles forferdelig og i konsistens minnet den om tyggisen fra helvete. Mens jeg tygget og saumfarte erowid begynte jeg å lure på hvordan dette kunne utarte seg. Fant noen rapporter som sa at fluesopp og amfetamin visstnok skulle være the shit
Det får andre ta seg av tenkte jeg lakonisk.

Bestemte meg for å ta en dusj rundt 30 min etter inntak. det var aldeles herlig! Kroppen min begynte i det små å gi gøyale signaler til hjernedåsa som i sin tur krevde varme. Lukket øynene og møtte en closed-eye, noe som så ut som en skinnende stjerne var sluppet lås i mitt hodet. Lættis inntreffer og plutselig føler jeg meg umåtelig barsk. Noe så jævlig barsk. Det er en sinnstemning jeg sjelden er i og måtte være et omen som predikerte om en gøyal aften.

Jeg gikk ut av dusjen og tok på meg motorheadgenser og turehatt. Satte på metallica på full guffe og deretter fulgte lang tid med herjing på stuegulvet. Nå skal jeg fa**meg på byen tok jeg meg selv i å brøle, en ide som ble blokkert av den siste fornuften jeg hadde i omløp. Formen var sinnsykt energisk på dette punktet
Det føltes ut som jeg kunne gått til krig mot Russerne alene-og vunnet. Jeg var klar. Boksehansker ble snørt på og striden mot boksesekken startet. korte kombinasjoner ble supplert med spark og knær, merket knapt at leggen min traff sekken.
Så kom hællisene snikene fra buskaset. Planter og organiskt materiale dannet små klaner i blomsterbeddet og det virket som de danset!
Nå hadde det gått drøyt 3-4 timer etter inntak og jeg merket at en slags mystisk ro begynte å senke seg over meg. Jeg organiserte frem en joint med zohai ZX og begynte å røyke. det smakte helt merkelig men hadde den virkning at jeg ble megastein på en obskur måte. Rusen lignet på thc men med forskjeller jeg har vanskeligheter med å redegjøre for i ettertid.


Sofaen til far ble neste stopp på reisen. Jeg flirte litt over alle de formene og fasongene jeg har inntatt den sofaen med. Ringte opp en sjelefrende på telefonen for å fortelle, han kom meg i forkjøpet med å spørre om jeg hadde dratt coke. Samtalen kunne nok ikke kalles en dialog for jeg pratet uten å puste mens kompis pent måtte høre på. etter monologen kokte jeg opp en kjele med kratom og drakk, etter alle de fæle enteogenene som var inntatt den aftenen smakte kratom aldeles herlig Jeg kjørte nok på med litt for mye for søvnen inntraff litt etter.

I ettertid har jeg vanskeligheter for å bli klok på opplevelsen jeg hadde med fluesopp. Det lignet ikke særlig på noen psilocybintur jeg har hatt. Vet ikke om jeg skal kalle det trip eller rusrapport men gøy var det ihvertfall Men det er ikke et enteogen jeg gidder å ta igjen med første. Hadde jeg vært i det offentlige bildet under rusen kunne det nok fort blitt rabalder..
Yours sincerely, Judoka

skal poste kilder i morgen men trenger sårt noe søvn
Sist endret av judoka; 14. desember 2008 kl. 00:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Kan jeg spørre om hvor du har kjøpt det fra? Eller om du har plukket det selv?
Trådstarter
Det var altfor tidlig å plukke fluesopp når jeg foretok mitt eksperiment. Altfor lite psykoaktiver og for høy ratio med iboten-syre. Bestilte det på en webshop i ekstraktform.
Hehe Bra rapport!
Trådstarter
Tusen takk I ettertid har jeg ressonert over fluesopp og dets innivrkning på meg. Ifølge egen erfaring og hva jeg har lest er innvirkningen høyst individuel. Pratet med 5 forskjellige bekjente som har prøvd det, og det var 5 vidt forskjellige opplevelser og bare en av dem lignet på min. Skal dere prøve fluesopp så for guds skyld utforsk DOSERING! Det jeg gjorde var den komplette dumskap, leste nesten ingenting og åt hele biten. Det kunne lett straffet seg. Og ikke kombiner med alkohol! Etter hva jeg har forstått kan det overbelaste leveren, noe som ikke er kult siden kroppen kan "drukne" i egne giftstoffer. Har bare en kilde når det gjelder dette og det er erowid
Kul og lettlest rapport =)

men hvordan vil du si at dette er i forhold til mer vanlige sopper. Blir trippen mer eller mindre intens? Er den lettere og kontrollere for nybegynnere? Og ikke minst, hvordan er lovligheten på ekstrakt?
Trådstarter
Når jeg spiser psilocybin-sopp føler jeg at humøret og stemningen skifter veldig lett. Dette skremmer ikke meg så lenge jeg er i et selvvalgt miljø, Men jeg vet at det skremmer mange brukere. I mitt tilfelle var jeg ikke i stand til å føle frykt da jeg bare var skikkelig gira mesteparten av trippen, muligens litt delerisk. Jeg vil ikke anbefale fluesopp til personer som er ukjent med psilosopp/ psykedelika. Jeg kan nærmest garantere deg at ekstrakt ikke er tillat i Norge, Muscimol er på derivatlisten.
▼ ... flere år senere ... ▼
Detta hørtes jo utrolig ut! Tenker jeg lager te av mellom 5-10g tørka Til opplysning påstår erowid at de er sterkest i starten av sesongen som er rundt midten av August. Slenger opp en rapport og, siden det er så få rapporter om rød fluesopp på vårt kjære forum
Sist endret av turin; 14. juni 2013 kl. 21:23.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg vet ikke om dette er off-topic, men jeg lurer på om at Amanita Muscaria er virkelig giftig? Foreldrene mine har fortalt meg igjennom oppveksten at denne soppen er ekstremt giftig og må aldri spises, og at flere familier har død/alvorlig skadet for resten av livet. https://helsenorge.no/Giftinformasjo...en-giftig-sopp Her står det at soppen er veldig giftig. Men jeg tror egentlig ikke at den er det, ifølge det jeg har lest.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Jeg vet ikke om dette er off-topic, men jeg lurer på om at Amanita Muscaria er virkelig giftig? Foreldrene mine har fortalt meg igjennom oppveksten at denne soppen er ekstremt giftig og må aldri spises, og at flere familier har død/alvorlig skadet for resten av livet. https://helsenorge.no/Giftinformasjo...en-giftig-sopp Her står det at soppen er veldig giftig. Men jeg tror egentlig ikke at den er det, ifølge det jeg har lest.
Vis hele sitatet...
Det er ibotensyren som er giftig, det anbefales å tørke soppen eller å varme den i en ovn for å gjøre om så mye som mulig av ibotensyren.
Små barn og eldre er mer utsatt, det er mulig å forgiftes av fersk fluesopp.
Sitat av Emilher1 Vis innlegg
Jeg vet ikke om dette er off-topic, men jeg lurer på om at Amanita Muscaria er virkelig giftig? Foreldrene mine har fortalt meg igjennom oppveksten at denne soppen er ekstremt giftig og må aldri spises, og at flere familier har død/alvorlig skadet for resten av livet. https://helsenorge.no/Giftinformasjo...en-giftig-sopp Her står det at soppen er veldig giftig. Men jeg tror egentlig ikke at den er det, ifølge det jeg har lest.
Vis hele sitatet...

Det står jo tydelig på siden du linker til at A. Muscuria sjeldent gir alvorlige forgiftninger. Andre fluesopper som hvit og grønn fluesopp inneholder helt andre, dødelige giftstoffer (og ingen rusvirkning), og er blant soppene som står for flest forgiftingsdødsfall.

Ellers kan det nevnes at rød fluesopp må tørkes eller varmebehandles før ev. bruk, og at ruseffekten stort sett beskrives som "for spesielt interesserte". Det er for all del en veldig interessant sopp, men sørg for å lese deg godt opp og forberede deg godt om du tenker på å innta den.
Den viktigste detaljen om du skal bruke fluesopp, er å ikke drikke kullsyreholdige drikker den dagen. Kullsyre gjør muscimolen om igjen til ibotensyre, som er det giftige stoffet i fluesoppen.
Tror ikke dette gjelder ved røyking av soppen, men det er greiest å være sikker og unngå det.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Kullsyre gjør muscimolen om igjen til ibotensyre, som er det giftige stoffet i fluesoppen.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare mekanismen her? Kroppen bruker jo CO2 for å regulere pH i blod, og det finst generelt relativt mykje CO2 i det meste levande.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Skal IKKE svelge ned tørket sopp med kullsyreholdig drikke, da dette gjør at ibutangiften kommer tilbake. Lag en god te og den er så å si ikke giftig, vis godt tørket
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av pinealkjertelen Vis innlegg
Skal IKKE svelge ned tørket sopp med kullsyreholdig drikke, da dette gjør at ibutangiften kommer tilbake. Lag en god te og den er så å si ikke giftig, vis godt tørket
Vis hele sitatet...
Javel, kvifor får kolsyreholdig vatn den til å verte giftig igjen? Det høyrest svært søkt ut, og eg vil gjerne ha ei forklaring på grunnen.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Javel, kvifor får kolsyreholdig vatn den til å verte giftig igjen? Det høyrest svært søkt ut, og eg vil gjerne ha ei forklaring på grunnen.
Vis hele sitatet...
Uten å vite: dersom
CO2 vil omdanne virkestoffet til ibotensyre vil ikke nødvendigvis dette skje i betydelig grad ved lave konsentrasjoner. Utslaget kan bli betraktelig mye større når det blandes i magesekken.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Relevant Vis innlegg
Uten å vite: dersom
CO2 vil omdanne virkestoffet til ibotensyre vil ikke nødvendigvis dette skje i betydelig grad ved lave konsentrasjoner. Utslaget kan bli betraktelig mye større når det blandes i magesekken.
Vis hele sitatet...
Ja, eg har høyrt påstanden. Problemet er at eg ikkje utan viare godtar påstanden, for googling finn kun feelgood alties som påstår at alt kolsyreholdig vatn er giftig og skadelig.

Eg spør om kvifor det er farlig.