Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3273
Noen som har noe golfbil lignene som jeg kan kjøpe for en billig penge.
(PS: Ikke noe som aksling/styring e knust på)
Det er ingen utpekte markeder som spesialiserer seg på ødelagte golfbiler så langt jeg vet. Hva mener du med ''liknende''? Kan det være en traktor? Gressklipper? Jeg antar ditt beste shot er å spørre på facebook, gjerne i en kjøpes og selges gruppe, eller å sjekke finn.no. Golfbiler er relativt dyre. Fant et par stykker brukte golfbiler til omlag 30k her. Må den være ødelagt? Hva skal du bruke den til? Informasjon er greit.
Sist endret av Relevant; 4. juli 2015 kl. 01:16.
Trådstarter
5 0
Med lignene mener jeg: Liten traktor,Gresskippertraktor osv. Skal bygge om til noe off road kjøretøy.
Hva med å bøye rør og sveise ramme selv? Så kan du putte inn akkurat det du ønsker av motor og drivlinje.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Tror ikke golfbiler har noe særlig kraft i skauen. Hva med å skaffe en motor av en riskoker?
Aner ikke hva du legger i billig, men sjekka raskt finn og der får du f.eks. en slik "gråtass" traktor til 6 laken (link).
Ellers så jeg plentraktorer, altså sånn gressklipper en sitter på, til rundt samme pris. Laveste jeg så på sitteklipper var vel 4 laken, men da en godt brukt en...
Trådstarter
5 0
Billig = +- 1000,- Kroner. Det med og bygge selv er greit men det er mye arbeid og koster kan ende opp og koste mere en og ombygge en sittegressklipper,golf bil, liten traktor osv.

For de som lurer skal jeg kjøpe kina motor. (Bensin evt. disel)
Sist endret av Lynfax; 4. juli 2015 kl. 18:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Da tror jeg nok det må bli en sånn en

Skal du ha det så billig må du nok se på en tohjult en, f.eks. denne
Sitat av Lynfax Vis innlegg
Billig = +- 1000,- Kroner. Det med og bygge selv er greit men det er mye arbeid og koster kan ende opp og koste mere en og ombygge en sittegressklipper,golf bil, liten traktor osv.

For de som lurer skal jeg kjøpe kina motor. (Bensin evt. disel)
Vis hele sitatet...

Du ønsker noe til helst under 1000 kr som du kan bygge til off-road kjøretøy. Ramme er jo ditt minste problem. Det som koster er differensialer, 4WD, felger/dekk, dempere gearkasse.

Er du kun ute etter en sitte-og-kjøre gressklipper som du kan tøyse med i hagen eller ønsker du å drive med terrengkjøring?

Tror du må komme med mer detaljer her, for slik som det står nå så virker det som om det mangler realisme i prosjektet ditt. Hva er total budsjett? Hva er målet med kjøretøyet?
Trådstarter
5 0
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Du ønsker noe til helst under 1000 kr som du kan bygge til off-road kjøretøy. Ramme er jo ditt minste problem. Det som koster er differensialer, 4WD, felger/dekk, dempere gearkasse.

Er du kun ute etter en sitte-og-kjøre gressklipper som du kan tøyse med i hagen eller ønsker du å drive med terrengkjøring?

Tror du må komme med mer detaljer her, for slik som det står nå så virker det som om det mangler realisme i prosjektet ditt. Hva er total budsjett? Hva er målet med kjøretøyet?
Vis hele sitatet...
Helt enig, skal legge dette litt på "Hylla" så kommer jeg sikkert tilbake til det en dag, takk for tips uansett.
Sitat av Lynfax Vis innlegg
Helt enig, skal legge dette litt på "Hylla" så kommer jeg sikkert tilbake til det en dag, takk for tips uansett.
Vis hele sitatet...
Beklager. Var ikke meningen å ta motet ifra deg å få deg til å skrinlegge. Forsøkte bare å få deg til å tenke deg nøye om på hvilken bruk du regner med og hva du forventer av krefter og fremkommelighet.

Hva hadde du beregnet som totalbudsjett? Og hvor har du tenkt å bruke kjøretøyet? Er det til å runde på plenen utenfor huset? Kjøre på skogsveier, stier og følge traktorspor i skogen? Regner med at skilter ikke er nødvendig?

Om du har et totalbeløp på rundt 800 - 1.500 $ så bør det være mulig å få til noe brukbart. Feks en flunkende ny ATV fra kina. Det har blitt importert ganske mye av slike kina-atv'er de siste årene. Er du heldig finner du kanskje en brukt i ditt område? Har sett brukte atv med typ full size atv med 150-300ccm motor til 2-4000 brukt. Rundt 4-5K og oppmot 10K for 500ccm.

Ellers er det hauger av forskjellige dirtbikes fra kina. De er det solgt av i bøtter og spann. De er på størrelse med 85ccm opptil vanlig 125 crossere. Der kan du rimelig nye sykler med fete knastedekk for 4-5000. Helt nye overliggere 125 ccm for kanskje 4-5 lapper.
Om du jobber eller har gode venner/familier innenfor bilmekaniker eller generelt biler, så kan du få de til å lurke litt på forsikringsbiler. Der kan du få tak i mye bra kondemnerte biler feks; 4WD pickups som er rammeskjeiv også videre, du må selvsagt pålegge deg mye arbeid.

Prisklasse på 1000,- da finn du ikke mye rart, de fleste krever panten som er på 3000,- dessverre

Ps. Dette er biler du ikke får skilt på.
Overskuddsmateriell
Stikk oppom renovasjons mottakene, der selger de ofte gamme ting som er kastet for en billig penge. Fatter'n fikk tak i 2 snøfreser der der en hadde havarert motor og den andre hadde utslitt drivverk og vips hadde man noe komplett.

Ofte snakker man om ett par hundrelapper om de er dyre
Trådstarter
5 0
Mange gode tips her Skal være på utskikk etter alt av mini traktorere,gressklipper traktore,golfbiler osv. Pluss skal jeg også se på " Dynga" om jeg finner noe som er vraket. Takk for tips!
Sitat av KaiN Vis innlegg
Om du jobber eller har gode venner/familier innenfor bilmekaniker eller generelt biler, så kan du få de til å lurke litt på forsikringsbiler. Der kan du få tak i mye bra kondemnerte biler feks; 4WD pickups som er rammeskjeiv også videre, du må selvsagt pålegge deg mye arbeid.

Prisklasse på 1000,- da finn du ikke mye rart, de fleste krever panten som er på 3000,- dessverre

Ps. Dette er biler du ikke får skilt på.
Vis hele sitatet...

Mener det er strenge regler for hvem som får kjøpt kondemnerte biler. Vanlige folk får vel ikke kjøpt vrakene som delebiler engang? Autoriserte verksteder er de eneste vel?
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Mener det er strenge regler for hvem som får kjøpt kondemnerte biler. Vanlige folk får vel ikke kjøpt vrakene som delebiler engang? Autoriserte verksteder er de eneste vel?
Vis hele sitatet...
Akkurat, verkstedet må såklart bestille i sitt navn og sjanse, men om TS har gode venner/nær familie, så er godt mulig de tar sjansen. Hvis du drar innom et random verksted, vil de selvsagt ikke gi deg den sjansen.
Autoriserte verksted, utretting av biler, sånn alt som har med å ordne opp en bil.
Bilpleie ble feil beklager, han jeg kjenner har en bilpleie og oppretting senter.