Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 9193
Okei... Saken er den at jeg nettopp har opplevd noe man kun ser på film...

Det har seg slik at min vesle lillebror på 5 år bestemte seg for rett og slett å lime noen floker av håret mitt til et bord mens jeg lå å purket på sofaen (forøvrig en toseter). Så nå vet jeg rett og slett ikke hvordan jeg skal går fram

Min far, som jeg bor hos, foreslår å klippe av det limte med saks for så å ta resten med maskin. Er dog ikke veldig hypp på maskina, så lurte på om det var noe annet jeg kunne gjøre for å få vekk limet uten å ta håret.

Har bedt farmin om å leite etter både neglakkfjerner, rødsprit og whitesprit, men han finner fader ikke noen av delene.

Er litt desperat nå, så alle tips mottas med stoor takk!

(Hvis det har noe å si så står det "LOCTITE superglue" på flaska og jeg tror den er kjøpt på clasern (kan evt se om jeg får lasta opp bilde av flaska))
Guide fra Loctite sin offisielle youtubekanal: How to Remove LOCTITE Super Glue from Objects
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Det eneste jeg kan tenke på for å fjerne superlim er "aceton" Du burde kunne få tak i det på diverse butiker som selger byggvarer og maling. Hvis du finner neglelakk fjerner så må du nok se om det er aceton i den. Jeg veit ikke hvor bra dette kan være for håret men hvis du for tak i noe så er det nok vært å prøve. Lykke til
Gladgutt
Trådstarter
Ja, for de som lurer ble resultatet en 2cm hårklipp...
Superlim kan være no dritt å bli kvitt. Han som oppfant det, limte sammen et dyrt vitenskapelig instrument når han skulle analysere væsken...
Aceton gjør det mykere så man kan brekke ifra hverandre limte deler, men ikke heller da løses det opp i egentlig mening. Det er mekanisk fjerning som gjelder.
Et tips hvis man har vått lim, og ikke vil at ting skal feste i det og gjøre saken verre, er å helle vann på det. Da størkner det på en gang, og kan pirkes eller slipes vekk. Det blir også mindre hardt på den måten, enn om det får størkne selv.
Gladgutt
Trådstarter
Sorry, tok et bilde, men glemte å laste opp...

http://bildr.no/thumb/eTJUb2tU.jpeg
Sist endret av Person_navn; 11. juli 2015 kl. 01:07.
Hva med blårens?
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Hva med blårens?
Vis hele sitatet...
Blå rens? Isopropanol du tenker på? Om ikke Aceton løser opp så tviler jeg på at sprit klarer det. Har du testet blå rens på superlim? Ville vært kjekt å vite om noe som fungerer.