Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5509
Jeg vet at det allerede er tråder angående dette, men jeg har rett og slett ikke funnet tilstrekkelig med informasjon på de trådene.

Så det skal være innganger til et tunnelsystem under byen fra Lotheparken (men den digre metalldøren er umulig å få opp), fra kaien (hvor på kaien?), bak gitterdøren på Rådhusplassen (kan noen bekrefte om denne inngangen virker?), bak Jiu-Jiutsu klubben, og under balkongen i Byparken.

Jeg lurer spesielt mye på om det ligger noe skjult under balkongen i Byparken. Jeg var der igår, og det eneste kuriøse jeg fant var et spesifikt punkt som nesten så nedgravd ut med stein. Som om noen hadde fylt et hull. Men det kan bare være spekulasjoner fra min side.
En bekreftelse på Byparken hadde jeg satt enorm pris på.

Har dere detaljerte råd til hvor på Haugalandet det er interessante lokasjoner å sjekke ut?
Jeg vet at det har vært eventyrstund i den hulen under balkongen i byparken, så der tror jeg ikke at det er noe spennende...
Knakki bilopphugging. Det er et stort inngjerdet område der det tidligere var bilopphugging. Kan være du finner noe gøy der...
Løpegravene og bunkerne på Vardafjellet.
Under risøybroa rundt 5 tida

Avaldsnes kirka og vikinggården? Kanskje gruvene på visnes og?
Tidsmisbruker
Slaps's Avatar
Sitat av FjompeNissen Vis innlegg
Under risøybroa rundt 5 tida
Vis hele sitatet...
Haha

Kikk ned fra broen med en kraftig lommelykt. Det er tryggest
Sist endret av Slaps; 17. mai 2013 kl. 01:03.
Sitat av FjompeNissen Vis innlegg
Under risøybroa rundt 5 tida
Vis hele sitatet...
Enlighten us?
▼ ... flere år senere ... ▼
kom til vormedal her er det 2 forlatte hus det ene er stengt igjen men det er ett hull i døra dere kan krype gjennom
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ute på Bakarøynå e det åpent inn til et gammelt bomberom
▼ ... noen uker senere ... ▼
Mener det skal være tunell som går fra Rossabø til Årabrot. Om de er sammenhengende eller ikke vet jeg ikke, tenker det må være noen pumpe stasjoner på veien mtp distanse og helling.

Er en inngang helt sør på kaien, rett ved de offentlige toalettene, og lenger nord ved Per Velde og ender opp ved Killingøy (bare å følge drittlukten på aller plasser så finner du de fort). Alle innganger er låst av btw.

Ellers går det vannrør i en lang tunnel som går fra Kvala, rett bak kvalasenteret til killingøy 2-300 meter nord for renseanlegget. Denne har industriport i Killingøy enden som kan åpnes fra innsiden, men skal være åpen på kvala. Sikkert nærmere 10 år siden jeg var der sist, og ser ut til at HIL hadde løpebane der inne. Tunellen er vell 1.5-2km lang.

Kvala batteri er verdt et besøk, mange bunkere, 2 stk med kanon tårn. De er åpne og noen av den er store. Den ene har en ganske rusten trapp opp til kanon tårnet hvor mye av innholdet er intakt med ganske rustet (tannhjul og div) Her er link til Google Maps.