Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 22742
Jeg har hørt det går ann å ruse seg på imovane. Jeg lure på hvor mye man skal ta for å få effekt. Har tatt 2. men føler meg ikke loka eller noe sånt.skal jeg prøve en 4 til 6 stykker?
Prøv med fire. Hvor mange mg de er på kan du skrive og.
Er det 7,5mg?
hehe, du hørte at du kunne ruse deg på imovane så du tok 2 også spurte du ? litt dumt å ta noe bare du hører rykter om at du kan ruse deg på noe uten å undersøke mer om stoffet det er snakk om.

uansett ja, du kan fint ruse deg på imovane.. personlig så virker ikke imovane på meg.
Dersom du lurer på noe om medikamenter så er www.felleskatalogen.no virkelig å anbefale.

Bruker den dersom jeg lurer på f.eks paracet, ibux etc
Fullt mulig å ruse seg på Imovane. Har faktisk opplevd hallusinasjoner etter et inntak på ca 4-5 7,5mg tabletter.
Tenker alltid på den godeste apoteket når Imovane nevnes
"Stukings på imovane", eller hva den rapporten hans heter...

Dr.Gonzo: Det er noe i det XTC sier, du er kanskje litt kjapp
i svingene når du skal teste nye saker?
Jeg tar 2 for å få sove så att du blir rusa på 4-5 stk tviler jeg på,Menne tok 14-16 engang og ei øl søvna av og når jeg våkna kunne jeg såvidt gå så du må ta en del.Menne så er jo sikkert eg mye tyngre enn deg =p
Sitat av StaiN
Jeg tar 2 for å få sove så att du blir rusa på 4-5 stk tviler jeg på,Menne tok 14-16 engang og ei øl søvna av og når jeg våkna kunne jeg såvidt gå så du må ta en del.Menne så er jo sikkert eg mye tyngre enn deg =p
Vis hele sitatet...
Jeg tar også 2 for å sovne, men tenker jeg tar 2 til og prøve å sovne
Sitat av StaiN
Jeg tar 2 for å få sove så att du blir rusa på 4-5 stk tviler jeg på,Menne tok 14-16 engang og ei øl søvna av og når jeg våkna kunne jeg såvidt gå så du må ta en del.Menne så er jo sikkert eg mye tyngre enn deg =p
Vis hele sitatet...
Jeg ble nå iallefall det, seriøst loka og røde snirklete mønstre som oppstod fra det tomme intet. Jeg hadde røyka litt tidligere på kvelden, det er mulig det hadde noe med saken å gjøre. Men aldri opplevd halliser på hasj på den måten, så det er mulig det er kombinasjonens skyld.
ett (sammensatt) ord: APEDOP!
Yeah, tror gjerne det var kombinasjonen har hatt noe lignende jeg gikk liksom i trapper hele veien hjem menne gikk på flatmarka.
▼ ... over et år senere ... ▼
Har fått 30 imovane 7,5mg av legen og lurer på hvor mye jeg må ta for å bli rusa?
tar de sammen med en sixpack øl 5-10 tbl stk????

Vil vite det før jeg tar de...
Sist endret av sid1987; 27. juni 2007 kl. 19:04. Grunn: rette en feil
Fant en interessang tråd om Imovane...

http://debatt.sol.no/show.fcgi?categ...00000001270573
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Sitat av Fiberkanin
Fant en interessang tråd om Imovane...

http://debatt.sol.no/show.fcgi?categ...00000001270573
Vis hele sitatet...
Var ikke drit interessant den tråden der. Vil tørre å påstå at du finner bedre info her på forumet.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Har tatt en god del Imovane opp gjennom tidene pga. søvnproblemer og jeg fikk ganske heftige hallisunasjoner på 7,5mg eller 10mg. Kom litt ann på om legen gav meg 5mg eller 7,5mg tabletter.

Ikke noe jeg ville ruset meg på. Du føler deg bare skikkelig bakfull dagen derpå og hallisunasjonene er ikke akkurat noe å skryte av.

Langvarig bruk (2 uker +) gjør at pillene mister effekten og at du ikke får sove på egenhånd. Da må du enten over på en annen type piller eller ta soveterapi. Ingen av delene er å anbefale.

Imovane er svært vanedannende.
Sitat av sid1987
Har fått 30 imovane 7,5mg av legen og lurer på hvor mye jeg må ta for å bli rusa?
tar de sammen med en sixpack øl 5-10 tbl stk????

Vil vite det før jeg tar de...
Vis hele sitatet...
Hvor mye må man spise for å bli mett?

Etanol og zopiclon modifiserer GABA på hver sin måte og vil virke synergistisk, så det er absolutt lurt å starte noe forsiktigere og lavere på dosene enn hva du ville gjort ellers. Du never ingenting om toleranse eller tidligere erfaringer med andre sentraldempende stoffer, så er litt vanskelig å si hva en grei dose imovane ville være. En annen ting du også kan/bør tenke på er amnesia, noe som øker med dosene.

Sitat av Deezire
Har tatt en god del Imovane opp gjennom tidene pga. søvnproblemer og jeg fikk ganske heftige hallisunasjoner på 7,5mg eller 10mg. Kom litt ann på om legen gav meg 5mg eller 7,5mg tabletter.

Ikke noe jeg ville ruset meg på. Du føler deg bare skikkelig bakfull dagen derpå og hallisunasjonene er ikke akkurat noe å skryte av.

Langvarig bruk (2 uker +) gjør at pillene mister effekten og at du ikke får sove på egenhånd. Da må du enten over på en annen type piller eller ta soveterapi. Ingen av delene er å anbefale.

Imovane er svært vanedannende.
Vis hele sitatet...
Også kalt toleranse, da må man øke dosene.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Jeg vet ikke hvor mange mg Imovane du har prøvd deg på. Men mine erfaringer er at doser over 15mg slår deg helt ut på maks 10 minutter. Hvis jeg har tatt 15mg Imovane så kan jeg glemme å komme meg på do. Hvis jeg i det hele tatt skulle klare å kave meg ut på toalettet så er det fysisk umulig å sette deg nedpå doen.

Vil dog tro at "pepper" gjør at du holder deg våken mens sentralnervesystemet er totalt lammet. Hvor sundt det er for kroppen kan jeg ikke si noe på. Har ingen erfaring med "pepper" eller noen slike stoffer.
Tar fort en to-tre Imovane sammen med øl. Det er deilig i femten minutter før man sovner. Aldri skjønt greia med å ruse seg på det egentlig...
Sitat av Deezire
Jeg vet ikke hvor mange mg Imovane du har prøvd deg på. Men mine erfaringer er at doser over 15mg slår deg helt ut på maks 10 minutter. Hvis jeg har tatt 15mg Imovane så kan jeg glemme å komme meg på do. Hvis jeg i det hele tatt skulle klare å kave meg ut på toalettet så er det fysisk umulig å sette deg nedpå doen.
Vis hele sitatet...
Hvor mye som skal til kommer jo an på flere faktorer. 15mg zopiclone vil på ingen måte slå ut noen med toleranse eller erfaringer med benzodiazepiner eller opiater, og jeg regner med vedkommende hadde klart å kommet seg på do om det skulle plutselig presse på.

Når det gjelder rusgivende dosering på zopiclone og zolpidem eller lavpotente benzodiazepiner så kan man eksperimente selv, risikoen for en overdose, i den grad at respirasjonsdepresjonen vil bli et problem, er ikke eksisterende. Man bør som sagt være noe forsiktigere om man blander med alkohol. Opioider og GHB bør man holde seg unna hvis man ikke vet hva man driver med(i kombinasjon med de substansene jeg har nevnt, selvfølgelig.)
Finns det ikke bare 5 mg og 7.5 mg?
Sitat av (-(-_(-_-)_-)-)
Finns det ikke bare 5 mg og 7.5 mg?
Vis hele sitatet...
Stemmer det.

Sitat av Felleskatalogen
TABLETTER 5 mg og 7,5 mg: Hver tablett inneh.: Zopiclon. 5 mg, resp. 7,5
Vis hele sitatet...
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er imovane og kaffe/burn eller battery noe og anbefale? Leste en plass at dette var beste måten og ta imovane på
Imovane blir man ikke rusa av, vel? Jeg er langt unna å ville kalle det rus. Spør legen om å få Stilnoct isteden, de går det an å få litt rus-aktig følelse av. Får du Imovane kan du få Stilnoct også.
imovane er det blå små tabletter?
Nei, de er hvite. Vallergan er små og blå.
Sitat av skidude
Er imovane og kaffe/burn eller battery noe og anbefale? Leste en plass at dette var beste måten og ta imovane på
Vis hele sitatet...
Det spørs jo på hva du vil oppnå. Du vil merke lite til den sederende effekten av Imovane om du blander med koffein.
det er fullt mulig, men for mange kan føre til at du sovner inn (dør altså) så det er ikke lurt å sovne hvis dutar mange.. tok 16 + litt kief, og har aldri vært så fjern før.. greide ikke å tenke på noe i mer enn 20 sek før jeg glemte det.. ikke å annbefale i det hele tatt
hmm, emsi det høres ut som en sinnsyk hangover minus hodepinen. tror nok ikke jeg skal prøve det lol, så hvem som helst kan gå og kjøpe de på apoteket, kansje det ikke er en så dum ide like vel
Sist endret av kristaver; 15. juli 2007 kl. 21:51.
Hvem som helst kan ikke gå å kjøpe imovane på apoteket nei .
man må ha resept
Dr.Gonzo's Avatar
Trådstarter
Sitat av emsi
det er fullt mulig, men for mange kan føre til at du sovner inn (dør altså) så det er ikke lurt å sovne hvis dutar mange.. tok 16 + litt kief, og har aldri vært så fjern før.. greide ikke å tenke på noe i mer enn 20 sek før jeg glemte det.. ikke å annbefale i det hele tatt
Vis hele sitatet...
Det går ikke ann å sovne inn (Dø) på imovane, det er ett stoff idet det som gjør at du kaster opp hvis du tar for mye
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Dr.Gonzo
Det går ikke ann å sovne inn (Dø) på imovane, det er ett stoff idet det som gjør at du kaster opp hvis du tar for mye
Vis hele sitatet...
Det går helt fint ann å dø av Imovane. Tar du nok av dem så ryker blodtrykket ditt ned i kjelleretasjen og drar deg med. Du vil mao. besvime og bæsje på deg selv. Men det er jo en mulighet for at noen finner deg innen den tid, såklart.

Med mindre jeg kan få deg skriftlig fra deg et sted om at et slik stoff eksisterer i Imovane, så tror jeg deg ikke. Burde man ikke følt seg småkvalm mens effekten pågikk da?

Sitat av Drøggs
Nei, de er hvite. Vallergan er små og blå.
Vis hele sitatet...
Vallergan er vel også egentlig en antideprissiva hvis jeg ikke husker feil? De har vel også en litt annen effekt enn vallergan. Gies såvidt jeg vet til folk som har blitt resistente / avhengig av Imovane.
Sist endret av Deezire; 16. juli 2007 kl. 07:22.
Dr.Gonzo's Avatar
Trådstarter
Sitat av Deezire
Det går helt fint ann å dø av Imovane. Tar du nok av dem så ryker blodtrykket ditt ned i kjelleretasjen og drar deg med. Du vil mao. besvime og bæsje på deg selv. Men det er jo en mulighet for at noen finner deg innen den tid, såklart.

Med mindre jeg kan få deg skriftlig fra deg et sted om at et slik stoff eksisterer i Imovane, så tror jeg deg ikke. Burde man ikke følt seg småkvalm mens effekten pågikk da?
Vis hele sitatet...
Kan ikke gi deg noe annet enn min egen erfaring. Tok engang 1 hel pakker (225 mg) imovane, ble sendt på sykehuset, men de gjorde ingenting, de bare venta på at jeg skulle kaste de opp igjen. Husker jeg spurte dem ett par ganger om jeg ikke skulle pumpes, men de sa "Nei, du kommer til å kaste dem opp igjen" Det er grunnen til at jeg veit at det er ett sånt stoff i dem, og nei, hvis du ikke tar STORE menger av det så føler du deg ikke små kvalm.

Men hva mener du da at er dødlig dose da? det er værtfall mere enn 225 mg, må vell opp i en 800-900 mg da tenker jeg
Sist endret av Dr.Gonzo; 16. juli 2007 kl. 07:55.
Sitat av Deezire
Vallergan er vel også egentlig en antideprissiva hvis jeg ikke husker feil? De har vel også en litt annen effekt enn vallergan. Gies såvidt jeg vet til folk som har blitt resistente / avhengig av Imovane.
Vis hele sitatet...
Vallergan er anti-histaminer.
Sist endret av Bundy; 16. juli 2007 kl. 08:47.
Sitat av Dr.Gonzo
Kan ikke gi deg noe annet enn min egen erfaring. Tok engang 1 hel pakker (225 mg) imovane, ble sendt på sykehuset, men de gjorde ingenting, de bare venta på at jeg skulle kaste de opp igjen. Husker jeg spurte dem ett par ganger om jeg ikke skulle pumpes, men de sa "Nei, du kommer til å kaste dem opp igjen" Det er grunnen til at jeg veit at det er ett sånt stoff i dem, og nei, hvis du ikke tar STORE menger av det så føler du deg ikke små kvalm.

Men hva mener du da at er dødlig dose da? det er værtfall mere enn 225 mg, må vell opp i en 800-900 mg da tenker jeg
Vis hele sitatet...
Noe, ja. LD50 på zopiclone er 827mg/kg, en dose man aldri kommer opp i, så ingen fare. Overdose av Imovane blir alltid behandlet etter symptomene, så fremt man ikke sliter med respirasjonen blir lite gjort, aktivt kull blir av og til gitt. Eldre, folk som sliter med dårlig helse kan dø av Imovane, uten de ekstreme dosene, men friske, unge mennesker vil aldri dø av Imovane alene, da må man blande med noe som potenserer effekten av zopiclone, f.eks alkohol. Kvalme er ei bivirkning av zopiclone.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Klarer du deg uten imovane så hold deg unna imovane.Gikk på den medisin i 3-4 år og hadde masse ekle drømmer å halliser.Menne ikke mye er så godt som når du har tatt ett par imovane å minuttene like før du søvner.Da føler du deg i god form.
Sist endret av StaiN; 4. august 2007 kl. 04:43.
DiSaPPoInTeD HoRsE
Cappy's Avatar
Sitat av felix_poker
Tenker alltid på den godeste apoteket når Imovane nevnes
"Stukings på imovane", eller hva den rapporten hans heter...

Dr.Gonzo: Det er noe i det XTC sier, du er kanskje litt kjapp
i svingene når du skal teste nye saker?
Vis hele sitatet...
"Apoteket" døde for et og et halvt år siden av overdose..
Vedr. resistent mot Imovane. Leger skriver bare ut Imovane en viss tid, så pleier man å bytte til Stilnoct. Det er vanligst å veksle mellom de to. Både Imovane og Stilnoct er B-preparater, mens Vallergan er et knapt virksomt C-preparat. Vallergan er en allergimedisin med døsighet bare som bivirkning egentlig, men den gis altså som sovemedisin-c-preparat til f eks unge pasienter eller andre som ikke trenger store doser av noe for å sove.
jeg må bare spørre om det er normalt og ikke huske rusen. for eneten om det blåvalium eller imovane så glemmer jeg alltid rusen. sånn som i dag husker ikke om det var i går eller for 2 dager sia jeg tok imovane :S
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg fikk Imovane tidligere fordi jeg har søvnproblemer.
Og det var en periode med mye krangling i familien, og det resulterte i at jeg tok 2 for å sovne, men så gikk det 20 minutter, og jeg var utålmodig, og tok 1 til, og bestemte meg for og ta enda en. Altså, jeg tok 4 til sammen.
Jeg blei helt loka av det. Og mens jeg var i neverland, så bestemte jeg meg for å drite i å sove. Så jeg ringte ei venninne. Jeg fikk lov å komme over. Jeg dusja, ordna meg, pakka ekstra skift med klær (det regna heftig ute), og jeg heiv meg i vandringa. Gåturen til henne tok vanligvis en 10-15 minutter. Jeg brukte 40 minutter=)
Når jeg kom til henne, så var jeg søkkblaut, så jeg skifta klær, i gangen foran mora=)
Jeg var hos venninna mi i 2,5 time. Jeg husker kun at jeg kom inn døra og skifta klær

Så ringte ste faren min etterhvert (som visste at jeg hadde tatt så mange Imovane) og venninna mi svarte tlf og fortalte hvor jeg var. Hu sendte meg ned til Ica for det var der ste faren min venta. Jeg brukte vel en 20 min ned dit. Og det tar vanligvis 5 minutter
Møtte en kompis på vei ned, og han lo bra heftig av meg dagen etterpå:P Jeg spørte hvilket kvinnfolk han gikk med når jeg møtte han, og det viste seg og være broren hans=)

Man kan bli bra rusa på Imovane, men tar du litt for mye så husker du ikke mye Kanskje det du vil? Eller kanskje du bare har lyst på en minneverdig trip? Men det er jo tross alt innsovningstabletter, så du blir jo rett og slett trøtt av det. Er kanskje ikke det beste alternativet for en helaftens
imovane er ikke noe rusmiddel - virker litt mot angst og er søvndyssende - som rusmiddel er det bare head killer for folk som ikke ønsker å tenke føle. blanda med alkohol eller opiater kan det også være farlig. blanda med alkohol våkner du gjerne ned blackout og må spane opp hva du har drivi med. (kan oppdage kjipe ting. kjørt bil - vært i slosskamp etc.
blanda med opiater kan du hende at du ikke våkner i det hele tatt. øker opiatenes respirasjonsdempende virkning.

Til dere som tar hele brett og fyrer innpå på en gang. slutt å tull og finn på noe mer kreativt. avhengigheta utvikler seg langsommere en ekte benzo, men likner fælt. ikke noe å trakte etter i det hele tatt
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Deezire
Det går helt fint ann å dø av Imovane. Tar du nok av dem så ryker blodtrykket ditt ned i kjelleretasjen og drar deg med. Du vil mao. besvime og bæsje på deg selv. Men det er jo en mulighet for at noen finner deg innen den tid, såklart.

Med mindre jeg kan få deg skriftlig fra deg et sted om at et slik stoff eksisterer i Imovane, så tror jeg deg ikke. Burde man ikke følt seg småkvalm mens effekten pågikk da?

Vallergan er vel også egentlig en antideprissiva hvis jeg ikke husker feil? De har vel også en litt annen effekt enn vallergan. Gies såvidt jeg vet til folk som har blitt resistente / avhengig av Imovane.
Vis hele sitatet...
Det må være lenge siden vallergan ble brukt som anti-depressiva. Det er et anti-histamin, og i avrusing og fengsel blir det brukt som sovemedisin. Immovane kan også brukes som sovemedisin. Han fyren som snakker om at du ikke kan dø av overdose disse tablettene mener sikker rohypnol. Du kan dø der også om du svelger tunga.
Til trådstarter: Du må nok ta flere enn 4-6 for å få noen rusliknende effekt. Men det er uansett ikke mye til rus. Folk med endel erfaring med rusmidler merker som regel nesten ingenting i det hele tatt av de pillene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvis du vil ha en ruseffekt foreslår jeg du bruker noe som er ment for dette.. Imovane er ett sovemiddel. Det er ikke smart å bruke slike ting som rusmidler, siden det som oftest enten ikke har noen effekt eller en veldig negativ effekt.. Hvis du vil føle deg rusa foreslår jeg du kjøper den noen xtc piller eller drikker deg dritings.
Imovane har jeg selv brukt.. Mot angst hovedsaklig, siden min angst kommer av at jeg føler meg fysisk urolig, så begynner jeg å lete etter en grunn til å være redd. Selv bruker jeg kun en halv av gangen, i totalt opp til 1,5 om dagen.. Som oftest 1 eller mindre. Merker ikke noe rus effekt innen dette, og hvis jeg kombinerer alkohol med det har jeg merket at jeg gjør/sier helt idiotiske ting.. Men alkoholen virker på en bedre måte enn ellers. Dagen etterpå er ikke verd det da.
Men.. jeg foreslår du ligger unna Imovane og henter deg the real deal.. Kan ikke komme noe godt ut av det. Imovane er egentlig ett ganske ubehagelig middel.
Imovane er hurtigvirkende innsovningstabletter, funker på noen, ikke på andre. På meg som synes senga i seg selv er et monster hjelper de fint lite. Har ikke forsøkt dem som rusmiddel da jeg har nok tilgang på denslags og ikke trenger å benytte meg av reseptbelagte legemidler for å få rus. Pillestuka folk er dessuten svært lite sympatiske. Folk som knasker/skyter hyppere blir direkte psykopater.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Om jeg tar flere enn 5 imovane blir jeg helt loka og går i bakken og sovner rett om..
Om jeg tar 3-4 og klarer og holde meg våken er det en ganske chill rus i ca 45 min..
Særlig med pils.. Men rus dere heller på noe annet enn benzoer, de er jævlig vanedannende.. Piller er dritt!!
Min erfaring er at Imovane gir en litt benzo-lignende rus. Å ta mer enn 2 stk 7,5 mg ser jeg ingen vits i, da det bare vil gi større hukommelsestap og påfølgende loking. Husk også at de kan gi veldig vondt smak i munnen dagen etterpå, selv om du ikke tygger dem.

Den store ulempen med "Z"-drugs som zopiclone, eszopiclone, zaleplon og zolpidem er at de svekker immunforsvaret og at de er kreftfremkallende, ifølge studier som blandt annet FDA i USA har gjennomført...
Sitat av Deezire
Det går helt fint ann å dø av Imovane. Tar du nok av dem så ryker blodtrykket ditt ned i kjelleretasjen og drar deg med. Du vil mao. besvime og bæsje på deg selv. Men det er jo en mulighet for at noen finner deg innen den tid, såklart.

Med mindre jeg kan få deg skriftlig fra deg et sted om at et slik stoff eksisterer i Imovane, så tror jeg deg ikke. Burde man ikke følt seg småkvalm mens effekten pågikk da?

Vallergan er vel også egentlig en antideprissiva hvis jeg ikke husker feil? De har vel også en litt annen effekt enn vallergan. Gies såvidt jeg vet til folk som har blitt resistente / avhengig av Imovane.
Vis hele sitatet...
Vallergan er vel såvidt jeg vet, egentlig produsert mtp allergier. På grunn av den søvndyssende effekten, blir det i dag gitt ut som sovetabletter. (?)
Jeg spiste 5 5mg Imovane igår, og røyka en del hasj etterpå.
Ble ganske slapp, tung i kroppen og hode, tørr i munnen.
Guitar Hero var helt klart uaktuelt, men TrackMania var ganske genialt.

Alt i alt ble jeg egentlig bare ekstra fjern.
Våkna opp litt ekstra slapp i morrest.
Jeg og en kompis slukte et brett.
Helt kake i tryne, huska ikke en pøkk dagen etter.
Fin rus tho
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Ta et par Imovane (skyll gjerne ned med sprit), og ta et par bongtrekk. Tro meg, det virker som et helvete. Eneste negative må være at man ikke husker stort av det, men får høre alt fra folk man har funnet på å ringe mens man var rusa.
Her er et par ting jeg har sett, og fått høre at jeg så;
Massevis av asiater som hoppet rundt i stua.
Fargerike ferger.
Grandiosa-tårn.
Jeg var overalt (blandt annet i Lofoten), og skiftet former osv.

Alt i alt var det bortimot den heftigste trippen jeg har opplevd.