Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  32 4681
Skal ha en eksamen som er livsviktige for meg. Sliter en god del med konsentrasjonen under eksamen og tenker derfor å ta amfetamin sulfat. Har ikke peiling på amfetamin og lurer derfor på hvordan jeg skal dosere det.

Han ene kompisen jeg snakket om sa at det var sterke saker så da vil jeg være forsiktig med doseringen. Gitt at la oss si det er mellom 60%-100% rent av den prosenten som er oppnåelig for amfetamin sulfat, hva hadde vært beste dose da? Mann og veier ca 90 kg. Tenker da at på en bra dose som gjør at jeg klarer å konsentrere meg, men hvor det ikke bikker over til at jeg tweaker, henger meg opp i ting, blir skikkelig beruset og ute og kjøre.

Skjønner at det beste hadde vært å teste dette ut på forhånd, men da får jeg mest sannsynlig ikke sove, og våger derfor ikke å ta risikoen ved å snu døgnet (ekstremt sensitiv på stimulanter). Har gjort det tidligere på eksamen og da fungerte det bra. Har diamantvekt

Er 50-60mg en grei dose, for så å redosere etter 2-3 timer?
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Når er eksamen? Hvis det er noen dager til ville jeg nok risikert å kludre med døgnrytmen fremfor å gjøre noe ukontrollert i en sånn setting.
Ville heller prøvd ut 20mg, for så å eventuelt redosere.
enig med han over begynn med 20mg for så å se ann formen og dosere deretter. Lite kult å sitte overtent på eksamen da det ofte kan være litt vel synlig.
Jeg hadde ikke gått så høyt som 20 engang, 10-15 bør være være mer enn nok. Selv prøvd helt ren racemisk amfetamin 5 mg pille, og det er greier som drar på ganske greit
Sainte-Terrer
jajasamannen's Avatar
Det kan jo hende det er best å la det være. Av egen erfaring kan selv milde stimulanter som koffein gjøre at jeg blir nervøs og ukonsentrert ved eksamen.

Om du skulle være åpen for muligheten om å droppe planen din, så vil jeg heller råde deg til å få godt med søvn på forhånd, ha med tradisjonell niste, litt banan (gjør at du ikke må tisse så mye), godt med vann og litt forskjellige drops og pastiller.

Om du mister fokus hjelper det å se litt bort fra oppgaven, og puste godt og rolig. Prøv å ikke tenk så mye på andre i lokalet, men hold deg i din egen boble. Det er din eksamen.

Sitt tiden ut, skriv stikkord og kladd litt, eller rediger i teksten hvis det er en sånn oppgave, dersom du ikke klarer å holde helt fokus på stoffet.

Jeg tror du fikser det bare du holder hodet kaldt. Og jeg tror det er vanskeligere å holde hodet kaldt om du tar amfetamin.

Uansett hva det blir til - lykke til! Dette får du til!
Det han sa, men med en helgardering. Ha med på lomma. Går det skikkelig dritt og du ikke klarer å konse så kan du jo stikke på dassen og ta deg en linje. Funker med sobril for meg og har hørt andre også si det. Kanskje du slapper såpass av når du vet du har med på lomma at du ikke blir stresset og dermed klarer å beholde konsentrasjonen?
Trist at samfunnet har blitt sånn at studenter må ruse seg for å takle presset, synes nå jeg. Eller du trenger ikke...men mange som gjør det.
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen eksamener er "livsviktige". Idiotisk å prøve et rusmiddel for første gang i forbindelse med slikt spør du meg.
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du skal ta en livsviktig eksamen og skal teste ut amfetamin for første gang, anbefales ikke! Første gang på amfetamin kan føles overveldende med mange kreative tanker og mye energi. Jeg ville ikke testet ut dette på en livsviktig eksamen... men vil du likevell gjøre det, ta mikrodoser, bitte bitte litt. Tar du for mye kan eksamen ende opp i fjas
hva med å mikrodosere LSD ? en del i silicon valley gjør det for å bli mer produktive.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ville heller vært våken en natt. Amfetamin virker bedre etter første døgnet eller tilogmed andre døgnet. Du føler det ikke trøtt.

Bare ikke onaner eller begynn med sex og få sex oppheng. Typisk viss jeg hadde gjort det og en av eksamnesvaktene hadde vært litt fine hadde jeg sittet eller stått der med bennern og vært drit kåt hele tiden og glemt alt om faget mitt og bare tenkt på skikkelig dirty puling.
Som du forstår, mye kan gå galt her så synes kanskje å sove godt, spise sunn mat noen dager før og trene litt. Gjerne ta en lett treningsrunde (helst kondisjon) rett før eksamen så får du et endorifn og seretoning rush som er naturlig rett før. Bruker den strategien selv for å overkomme situasjoner jeg få litt angst av.

F. Eks første dag på ny jobb så løper jeg til jobbe for å ha et fint overskudd og føle meg ovenpå.

Er så mye som kan gå galt med amf første gangen. Du kan bli veldig høy på deg selv, større sjangd til å være impulsiv så du kan ta store sjanser og prøve deg på å forklare ting du ikke kan ordentlig å manipulerer deg igjennom. Noe de vil merke. Man blir veldig god til å snakke på amf, men ikke altid det man sier sitter på greip hehe så ser ikke fordelen her.

Får du oppheng på noe rart eller amf noia så er det kjipt. Man kan få skikkelig drite mage også å må på do hele tiden og rømme tsrmen helt. Les:gå på do hvert 5 minutt til tsrmen er tom.


Prøv heller naturlig og ha en liten stripe i lomma eller skoen viss du føler det er eneste utvei.


Nevn gjerne usikkerheten og stresset til de du skal fremlegge til så ufsrliggjør du det litt.

. Lykke til da.
det iamaddict sier stemmer veldig godt, i mine øyne vil det mest naturlige for meg uavhengig av toleranse av rus, satt meg ned med det jeg skal gjøre mens jeg kommer opp på pepper. Det er den eneste måten det blir noe ut av det fremfor ni runking i 9 dager
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Ja får du oppheng i det du skal gjøre kan det funke men kan slå feil. Har hatt prosjekter tidligere på rus hvor jeg skulle skrive en større oppgave så endte jeg med å spille kabal på datan i nesten 2 døgn. Var ikke gøy, men smhadde oppheng i hvor få trekk jeg kunne klare å løse den på.

Fikk ganske bra resultater, Men fant ut at det hr veldig mye å si hva slags kort man får utdelt så kunne lønne seg å be om ny stokk til at man fikk tømt ca 30% av bunken dør man måtte trekke fra bunken med kort som ligger opp ned.

Antakeligvis går det helt fint omdm du har et sterkt sinn (vi narkomane er gjerne litt svake på impulser osv), men ting kak slå feil ut så ha det i bakhodet. Er vel det folk prøver å si.

Tror det med opphenger er vi misbrukere større utsatt for siden et oppheng er en liten eller stor avhengighet og vi som er avhengige kan bli det av alt.

Altså er du ikke avhengig vil du antakeligvis få noe annet ut av rusen en oss som er avhengige av sinnsforendrende stoffer.

Vet ikke hva skolen har som policy på sånt, men kan være ganske synlig på folk med akkurat speed da. Får du noia for at de legger merke til det kan det også bli en issue.

Bruker du fiskeolje og d vitamin? Spiser du barinfood? Mct olje er ganske bra før og imens man skal bruke hjernen mye og hardt. Bruker det selv og merker overskudd av det.
.

Hjernen trenger egentlig kun søvn, vann, fett og litt karbo for å yte sitt beste. Og trening slår veldig positivt ut for meg om jeg skla bruke den eller roe meg ned samtidig.
Hei @pumpkin22. Jeg håper du tar rådet mitt godt imot. Ikke velg å prøve et så sterkt stimulerende stoff før en viktig eksamen.
Pugg og pugg, og ta et par kopper med kaffe evt. energidrikk for å kvikke deg opp før du skal naile eksamen, og ta med en banan eller to, eller hva enn du liker å spise i matpakken din.

Du kan jo evt. ta valget å kjøre på med små doser, og hvis det funker, vil du ikke ha lyst på det igjen neste gang du skal prestere noe?
Anonym bruker
"Takknemlig Brugde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig så har jeg holdt meg til medisinske doser med elvanse, ritalin og attentin for å klare å pugge i hele studietiden. Nå har jeg blitt vant til doseringene og vet hvor mye jeg må ta for å få null rusfølelse men kun bli produktiv og fokusert. Jeg blir å bruke stimulanter på eksamene mine også, men i litt mindre doser enn jeg har gjort til pugging.

Gateamfetamin på en eksamen derimot vet jeg ikke om jeg ville ha gjort, du aner jo ikke hvor mye virkestoff det faktisk er i stoffet. Jeg har også brukt ukesvis på å bli vant med stoffene og finne ut når medelever begynner å si at jeg avbryter for mye eller prater for mye, og tatt lavere doser etter sånne kommentarer.
@iamaddict Tror nesten det er omvendt med at vi som er litt ekstra glad i det har lettere å styre turen. Min oppfatning er at det er snakk om en viss mengdebegrensning her. Jo lavere dosen blir jo lettere blir det å fokusere på det du skal. Jo høyere dosen blir jo mer "freeroaming" og lettere å spore av
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Kanskje. Føler bare i pulse handlinger og oppheng forekomme svært ofte da jeg ruste meg og også når jeg er nykter.

Begynner jeg å få veldig oppheng på noe tar jeg det som et tilbakefall tegn. Men veldig OT.

Innleget til tskbemmelig bridge viser god planlegging i år bruke sentralstimulerende til slike ting, men tiden til pumkin er ikke på hans side til å gjennomføre nok tester.
Anonym bruker
"Snakkende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg blir å bruke stimulanter på eksamene mine også, men i litt mindre doser enn jeg har gjort til pugging.

Gateamfetamin på en eksamen derimot vet jeg ikke om jeg ville ha gjort, du aner jo ikke hvor mye virkestoff det faktisk er i stoffet. Jeg har også brukt ukesvis på å bli vant med stoffene og finne ut når medelever begynner å si at jeg avbryter for mye eller prater for mye, og tatt lavere doser etter sånne kommentarer.
Vis hele sitatet...
Her er det snakk om en førstegangsbruker. Jeg skal ikke prøve å argumentere mot at det kan ha en viss kognitiv effekt som kan hjelpe med eksamen, men personlig tror jeg det er best å teste slike ting på forhånd, så man blir litt mer mentalt forbredt.
Anonym bruker
"Snakkende Hippogriff"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her er det snakk om en førstegangsbruker. Jeg skal ikke prøve å argumentere mot at det kan ha en viss kognitiv effekt som kan hjelpe med eksamen, men personlig tror jeg det er best å teste slike ting på forhånd, så man blir litt mer mentalt forbredt.
Vis hele sitatet...
Siden jeg ikke får redigert eller slettet posten min får jeg korrigere meg selv ts:

Jeg leste ikke at du hadde gjort dette før og kalte deg ved en feiltagelse "førstegangsbruker". Samtidig ser jeg du skriver "(ekstremt sensitiv på stimulanter)" og vurderer å starte med 50-60mg for å justere opp igjen etter 2-3 timer?

Jeg synes det er litt mye. Ta en titt på denne linken Amfetamin dosering
Det er en generelt sett veldig dårlig ide. Å begynne med narkotika bare for å passere en eksamen er nesten verre enn å innrømme at en egentlig prøver det for nysgjerrighetens skyld. Da er man allerede dømt å havne i sirkelen som gjør at man lurer seg selv og blir mer og mer avhengig. Hvis noe, så tror jeg adhd medisiner vil være bedre, og da skal det bli brukt som det vanligvis blir forskrevet. På morgenen i vanlige doser og ellers spise og sove normalt. Selv dette tror jeg at er en dårlig ide og baner vei for et feil spor. Lykke til her i livet, oppriktig.
Sitat av Freefalling Vis innlegg
Hei @pumpkin22. Jeg håper du tar rådet mitt godt imot. Ikke velg å prøve et så sterkt stimulerende stoff før en viktig eksamen.
Pugg og pugg, og ta et par kopper med kaffe evt. energidrikk for å kvikke deg opp før du skal naile eksamen, og ta med en banan eller to, eller hva enn du liker å spise i matpakken din.

Du kan jo evt. ta valget å kjøre på med små doser, og hvis det funker, vil du ikke ha lyst på det igjen neste gang du skal prestere noe?
Vis hele sitatet...
This! Som nevnt tidligere, gitt at det er første gangen så skal det ikke mye til for at du blir betydelig mindre kritisk i tankegangen. Dette alene burde være grunn til å droppe ideen. Så energidrikk er en god middelvei, Yerba Mate kan spesielt anbefales. Det burde hjelpe på fokus uten at du risikerer oppheng eller overmot.
alltid en god ide:

"start low and go from there"

hvis du har tatt ingen for kan du være god med en veldig lav dose. hvis du har tatt amf før, må du eventuelt dosere opp..
,men hvis du hadde ingen erfaring må du dosere veldig lav og gå derfra langsomt opp.

også må du tenke på, at Amf alene vil ikke klare det, du må også spise ordentlig for a har muligheit a profittere fra amf på eksamen.
Sist endret av Kittykat; 20. mai 2019 kl. 14:37.
Trådstarter
Takker for alle svar og interessen

Har landet på ca 20 mg 70-80 min før eksamen, og eventuelt redosere med 5mg doser hvis det skal bli for lite (Er 20mg stor nok dose for at jeg kan begynne å stuke, hvis det er 100% rent?).

Har brukt speed på eksamen før, og det har fungert ekstremt bra. Liker det for det meste grunnet at motivasjonen min blir veldig sterk og jeg får veldig lett overblikk og blir ikke overveldet. Når jeg kommer til steder hvor jeg vanligvis ville stoppet opp og begynt å rote, klarer jeg å bryte barrierene når jeg er under påvirkning av speed. Hater speed rus og kommer aldri til å starte å bruke det, men jeg er ganske sikker på at jeg har ADHD.
men hvis du har adhd kan du også far Ritalin som er nesten som Amf..
Min erfaring med toleranse og skulle rydde så holdt det fint med 10 også, hadde tatt 2 og deretter holdt meg på 5. Hvis man er på kanten til for mye blir det for ubehagelig uansett hva man skal gjøre men å sitte stille med oppgaver så blir det bare en «trykkende» følelse og man blir på en måte satt igjen mellom 2 verdner. Hvis du får tak i legeamf det er ikke study drugs som ritalin og concerta. Ordentlig lege amf er helt rent og når jeg snakker 5 mg så er halvparten av det bindestoffer så reelt sett er det bare 2-3 mg speed. Speed er ikke til å kødde for mye med på en eksamen eller andre viktige prøver

Sitat av Kittykat Vis innlegg
men hvis du har adhd kan du også far Ritalin som er nesten som Amf..
Vis hele sitatet...
Dette, stemmer ikke litt engang. Jeg har adhd, når jeg fikk ritalin ble jeg sliten som fan, men det gjør jeg ikke på ordentlig pepper. At folk som får i seg det der og får «effekt» er bare placebo
Sist endret av 420master; 21. mai 2019 kl. 16:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av 420master Vis innlegg

Dette, stemmer ikke litt engang. Jeg har adhd, når jeg fikk ritalin ble jeg sliten som fan, men det gjør jeg ikke på ordentlig pepper. At folk som får i seg det der og får «effekt» er bare placebo
Vis hele sitatet...
err nope..

https://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine

vs:

https://en.wikipedia.org/wiki/Methylphenidate

ritalin og amfetamin er i samme familien av rusmidler. hvis ritalin har virket ikke med deg var det en feil "instilling" fra din lege/doc. eg hadde veldig darlig opplevelse med ritalin og veldig gode. (jeg har ADHD også)

men jeg foretrukket også amfetamin..
Sist endret av Kittykat; 21. mai 2019 kl. 16:34.
Sitat av Kittykat Vis innlegg
err nope..

https://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine

vs:

https://en.wikipedia.org/wiki/Methylphenidate

ritalin og amfetamin er i samme familien av rusmidler. hvis ritalin har virket ikke med deg var det en feil "instilling" fra din lege/doc. eg hadde veldig darlig opplevelse med ritalin og veldig gode. (jeg har ADHD også)

men jeg foretrukket også amfetamin..
Vis hele sitatet...
Jeg sa ikke at det ikke er en amfetamin analog, men de trenger ikke å ligne på rus heller. Concerta er da også en amfetamin analog. eller virkestoffet ihvertfall
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Sitat av 420master Vis innlegg
Jeg har adhd
Vis hele sitatet...
Det gjør jo hele forskjellen, de fleste uten adhd får rus som er ganske lik amf på ritalin.
Har ikke lest hele tråden så vet ikke hva folk har sagt men hva med å prøve 20mg ritalin? Har selv brukt dette de siste ukene og funker super bra til konsentrasjon og blir ikke "to much" heller. Funker i 8 timer som bør holde for en eksamen
Jeg leste et sted angående forskning på pervetin (eller hvordan det skrives) under andre verdenskrig ga noen festlige resultat. Det hadde vist seg åpenbart at de som fikk disse medisiner og ikke sukkerpiller jobbet standhaftig i lang, lang, lang tid – uten noen tegn til trøtthet.
Det viste seg da at de masseproduserte i en veldig grad i forhold, men det de produserte hadde feil. Masse feil! Så her kommer spørsmålet: vil du risikere å bli slurvete? Eller trøtt?
Det viser seg etter andre studier at lærdom ikke «setter» seg like godt under slik stimuli.
Sitat av Mekkelek Vis innlegg
Det gjør jo hele forskjellen, de fleste uten adhd får rus som er ganske lik amf på ritalin.
Vis hele sitatet...

Jeg tror det er placebo nettopp fordi amf får jeg det «vanlige» mennesker opplever av rus effekter, gnissende kjeve, pratsom etc

Mens på derivatene kan jeg spise et helt brett men blir bare sliten å sovner. Og det er ikke alle som merker noe effekt av ritalin og av de grunnene tror jeg de fleste merker placebo. Spiste 30 x30mg concerta på en neve, merket ... INGENTING
Anonym bruker
"Forbauset Kvitnos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg forsøkte amfetamin idag for første gang med mål om å få gjort en siste innspurt før eksamener.

Bestilte 1 gram på darkweb. 0 erfaring med amfetamin men har tatt kokain - som jeg egentlig bare får angst av - flere ganger.

Har ingen vekt så begynte med veldig lite. Kjente ingenting og etter ~1t droppa jeg ca 100mg.

Fikk skrevet 6 sider på en innlevering jeg har + lest mye på en eksamen jeg har imorgen. Merker effekten godt - ingen angst, "clean" og håndterbar "rus"/fokus. Merker at jeg lett får sovet hvis jeg vil også..

Kvaliteten på amfetaminen vet jeg ikke da jeg ikke har noe å sammenligne med, men regner med den holder bra kvalitet.

Effektivt for å få ting gjort? Definitivt. Merkes heller ikke på meg og det er nettopp det som er det farligste med stoffet. Tror jeg. Dette blir min første - og siste - erfaring med amfetamin da jeg merker at dette er noe man lett kan bli for glad i.

Lykke til på eksamener! Kjør hardt! Føler meg litt "skitten" nå; det beste på alle måter ville vært å hatt gode studievaner.