Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2071
Anonym bruker
"Rask Katt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har fått tak i et glass rivotril 2 mg. Funka bra i starten men nå merker jeg ikke stort til det. Har brukt hver dag i ca 3-4 uker alt fra 1-5 mg daglig. Vil det blir overkommelig å slutte cold turkey? Noen med noen. Tips som kan lindre?
Benzo bør trappes gradvis ned.
Senk dosen med 0,5mg i uken frem til du er ferdig.

Noe ubehag og angst vil du nok føle på, men det er langt bedre enn å slutte cold turkey.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med mindre fysiologien din er totalt unik vil det å gå cold turkey etter den mengden over tid garantert gi et helt jævlig ubehag. Spar det du har igjen og ikke spis neste pille før du absolutt kjenner at du må.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er i samme situasjon og må pga personlige årsaker fortsette på rivotril frem til 30 mai. Jeg har også trappet ned fra 10-15mg om dagen til 2mg om dagen. Har akkurat nok rivotril så jeg klarer meg til den 30 mai ca. Burde jeg sjekke meg inn på avrusning da eller hva er det lureste? Er svært lite gira på super-abstinenser. Jeg har tatt rivotril i 2 eller 3 uker, vanskelig å huske da den første uka var ekstremt misbrukende.
Anonym bruker
"Velkommen Gullbust"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du bør knekke pillene i fire og øke tiden mellom dosene så lenge du klarer. Trapp ned saktest mulig for minst bivirkninger. Å bråstoppe på 0,5 mg gir meg bare et par dagers mildt ubehag.
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cold turkey var eneste som funka for meg. Jævlig ja. Men trappe ned gjorde at jeg bare fortsatte misbruket
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så avrusing er egentlig ikke vits for sånn her misbruk? Eller på et så her lavt forbruk vil jeg egentlig heller kalle det for bruk enn misbruk.
Du sier du har misbrukt i 4 uker. Du bør da trygt kunne slutte uten å måtte seponere. Du vil garantert føle på ubehagelige abstinenser, men du har ikke brukt så mye, så lenge at det er _nødvendig_ og trappe ned bruket før du slutter helt.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Takker og bukker, da fortsetter jeg til eksamenstida er over så bråseponerer jeg, og har evt noen liggende i tilfelle det skulle bli helt ubegripelig for jævlig.
Anonym bruker
"Målløs Dvergmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvor mange dager tar det før abstinensene starter? 4-5?
Anonym bruker
"Sammen Lemen"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så avrusing er egentlig ikke vits for sånn her misbruk? Eller på et så her lavt forbruk vil jeg egentlig heller kalle det for bruk enn misbruk.
Vis hele sitatet...
Rivotril hver dag er et misbruk. Rivotril ukentlig er også et misbruk, halveringstida er jo fem dager. Økt toleranse evne på så kort tid er misbruk. Ikke innbill deg noe annet, for da vil du etter stor sannsynlighet bare fortsette i eller havne i et misbruk igjen en annen gang.
Jeg misbrukte daglig en 3-4 mnd og slutta cold turkey fikk ikke grådige abstinenser men de kom mest i form av tomhet angst og depresjon rundt 5-7 dager ja når det går ut av kroppen. Svetta litt mere, litt oftere hodepine men ikke værre enn at det var verdt det med noen pakker paracet de første ukene. Dagen du slutter må du kvitte deg med resten av det som er igjen i glasset det å ha flere liggende til nødstilfeller funker ikke
▼ ... over en uke senere ... ▼
3-4 uker, du vil få noen plager, på de doseringene 1-5mg da 5mg er en ganske høy dosering, 1mg er mer medisinsk så sant man ikke snakker om kramper eller epelepsi, da er gjerne doseringene større og hyppigere.

Men du får ikke seriøst fullblown benzo withdrawl på såpass kort misbruk (Og det skal du takke F*** for). Personlig kan jeg si at jeg hadde IKKE taklet benzoabstinenser i full sving. Jeg tok selv et par 3 uker med litt mye og det jeg opplevde var rebound-angst og tankekjør. Noe urolighet i kroppen og anspente muskler. Dette varte ca 1 ukes tid, men jeg var verken søvnløs eller inhabil i å få i meg mat. Prøv cold turkey og gi det et par dager for å se hvordan det blir. Så takker du F*** igjen for at du ikke har misbrukt dette over lenger tid som mnd'er og år for da kunne du ganget ubehaget du føler etter noen uker med 1000x lett.

Stopp nå, save yourself