Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2447
Jeg er student og bruker trykkblyant, men jeg sliter med at tuppen på blyet brekker hele tiden. Vanlig blyant er ikke spesielt aktuelt siden de må spisses hele tida, og jeg har ofte behov for å skrive smått. Penn er også uaktuelt siden jeg har endel matte og fysikk, og ikke vil begynne helt på nytt hver gang jeg gjør noe feil.

Jeg har bare kjøpt billige greier på Clas eller Biltema og tenkt at det ikke er noen kvalitetsforskjell på dyrere saker, men er det kanskje det? Noen anbefalinger? Tar også gjerne imot tips om vanlig blyant til slikt bruk om noen har, kanskje jeg bare har hatt billig søppel der og.
Jeg bruker frixion penner (penn med viskelær). Synes det funker veldig bra.
Døgnåpen
KultNick's Avatar
Trådstarter
Sitat av maniiac Vis innlegg
Jeg bruker frixion penner (penn med viskelær). Synes det funker veldig bra.
Vis hele sitatet...
Har testa to sånne men de skrev ikke konsistent, særlig på områder som var skrevet på og visket ut tidligere. Hvor kjøper du?
du har jo penner med tjukkere bly. og tja, sikkert bedre bly hos en bokhandel
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Du har trykkblyanter med alt frå 0.3mm til 1mm.

0.5mm og 0.7mm er dei to som er i vanlig handel. På ebay og spesialforretninger finn du tjukkare. Kjøp 1mm og prøv. Frå 0.3mm til 0.5mm merker eg ekstremt stor skilnad, så vil tippe 0.7mm eller 1mm er ei solid sak.